Treść zadania

malenka13

Pewien obiekt poruszał się z punktu A, po linii prostej: na północ 3 km do punktu B, następnie
skręcił na wschód i poruszał się po linii prostej 4 km do punktu C, po czym skręcił na południe i poruszał
się po linii prostej 1 km do punktu D.

a. Narysuj tor ruchu, w skali: 1 km – 1cm na rysunku, zgodnie z poniższym opisem oznaczając
punkty: A, B, C, D.


b. Narysuj na powyższym rysunku wektory przemieszczeń obiektu: od punktu A do punktu B,
do punktu A do punktu C i od punktu A do punktu D. Nad każdym z wektorów wpisz jego nazwę
odpowiednim symbolem.


c. Korzystając z wykonanego rysunku i określonej skali oblicz wartość wektorów rzeczywistych
przemieszczeń określonych w pkt. b zadania.

d. Oblicz rzeczywistą drogę obiektu.

e. Obiekt poruszał się ze stałą prędkością v = 2,40 km/min. Zamień jednostki prędkości na [km / h ] oraz na [ m / s ] przedstawiając obliczenie poniżej:
v = 2,40 km/min - ................................................................................. km/h
v = 2,40 km/min - .................................................................................m/s

f. Oblicz czas ruchu:
od punktu A do punktu B ………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………..
od punktu B do punktu C……………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
od punktu C do punktu D ………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………….

g. Narysuj wykres drogi obiektu w funkcji czasu dla całego ruchu obiektu

2.
Pewien obiekt wystartował z przyspieszeniem a = 2 m/s(do kwadratu) i poruszał się tak, po linii prostej, przez 10 s. Potem z uzyskaną prędkością poruszał się jeszcze przez 20 s. Następnie zaczął hamować, ze stałym opóźnieniem i zatrzymał się po 4 s.

a. Oblicz prędkość obiektu po pierwszych 10 sekundach ruchu.

b. Narysuj wykres prędkości w funkcji czasu dla całego ruchu obiektu..

c. Na podstawie sporządzonego wykresu oblicz:
Drogę obiektu na pierwszym etapie ruchu (z przyspieszeniem a) ……………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Drogę obiektu na drugim etapie ruchu (ze stałą prędkością)………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Drogę obiektu na ostatnim etapie ruchu (hamowanie) ………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Całkowitą drogę obiektu ………………………………………………………………………

3. Motocyklista jechał z prędkością 50 km/h i zaczął przyspieszać. Po 3 sekundach, licznik jego
motocykla wskazywał 90 km/h Oblicz średnie przyspieszenie motocyklisty w m/s2
Dane:
Szukane:

Bardzo dziękuję, możecie zrobić nawet zrobić po 1 zadaniu.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

truskaweczka pomocy FIZYKA Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: truskaweczka 29.3.2010 (15:52)
Kamil8304 Fizyka dla mnie trudne . POMOCY Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Kamil8304 8.4.2010 (19:31)
lol5 fizyka! Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: lol5 10.4.2010 (14:36)
kocham14 pomocy mam to na jutro :( Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kocham14 13.4.2010 (17:10)
ktos257 Fizyka Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: ktos257 14.4.2010 (21:03)

Podobne materiały

Przydatność 75% Łańcuch pomocy

1. Ocena, zabezpieczenie miejsca wypadku • Rozpoznanie (co się wydarzyło i co może się jeszcze wydarzyć) • Jakie są zagrożenia ( dla ratującego, poszkodowanych i świadków zdarzenia) • Zabezpieczenie m-ca wypadku aby zapobiec kolejnym nieszczęśliwym zdarzeniom • Zebrać informacje od świadków 2. Ocena ilości i stanu poszkodowanych • Ilu jest poszkodowanych...

Przydatność 50% Stowarzyszenia Pomocy

Nazwa: stowarzyszenie Pomocy Nieletnim Narkomanom Siedziba: ul. Szpitalna 276 Piekary Śląskie Teren Działania: ogólnopolski Osoba reprezentująca: psycholog Karolina Nowak (dane fikcjne) Cele działania: -swiadczenie wszechstonnej pomocy młodzieży, która nie potrafi sobie poradzić z "używkami" -pokrywanie w miarę posiadanych środków kosztów leczenia i badać...

Przydatność 70% Fizyka budowli

Wszelkie rozwiązania techniczne w budownictwie są powiązane z naukami przyrodniczymi: fizyką i chemią. Znajomość procesów fizycznych zachodzących w materiałach budowlanych lub w ich komponentach umożliwia racjonalne projektowanie obiektów budowlanych z uwzględnieniem oszczędności energii oraz ochronę tych obiektów przed czynnikami mającymi niekorzystny wpływ na samopoczucie i...

Przydatność 50% Fizyka jądrowa.

1.Cząsteczki Wiele zjawisk chemicznych i fizycznych dowodzi, że wszystkie ciała składają się z najdrobniejszych cząsteczek (molekuł), które znajdują się w nieustannym, chaotycznym ruchu cieplnym. Zależność własności ciał od ruchu cząsteczek jest przedmiotem badań molekularno- kinetycznej teorii materii. Teraz rozpatrzymy dwie własności cząsteczek: ich masę, oraz...

Przydatność 60% Fizyka burzy

BURZE Informacje ogólne: O burzy mówimy wtedy, gdy następuje jedno lub kilka nagłych wyładowań atmosferycznych (piorunów), przejawiających się krótkim, silnym błyskiem i suchym trzaskiem lub głuchym grzmotem. Wyładowania występują zarówno pomiędzy chmurami jak i między chmurą, a ziemią. Zjawisko to tłumaczy teoria mówiąca iż, na skutek indukcji elektrostatycznej...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji