Treść zadania

adrian1538

1 )

Na lekcję matematyki trzeba przynieść trójkąt foremny wycięty z kolorowego papieru. Beata ma papier w kształcie koła o promieniu 6cm. Jaki największy trójkąt może wyciąć z tego papieru?

2) Mama upiekła piernik w kształcie trójkąta równobocznego, kwadratu i sześciokąta foremnego.
wszystkie ciasta mają ten sam obwód równy 12 cm. Na który piernik potrzeba najwięcej polewy
czekoladowej ? odpowiedź uzasadnij

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • wiesz jak to napisać?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    ) Trójkąt foremny to trójkąt równoboczny. Jeśli papierowe koło ma promień 6cm to największy trójkąt jaki można wyciąć to taki, który jest wpisany w koło (a raczej okrąg, czyli brzeg koła)...

    Co więcej, skoro wiemy, że r=6cm, oraz z geometrii wiemy także, że długość promienia okręgu opisanego na trójkącie równobocznym wynosi 2/3 jego wysokości... Możemy więc wyliczyć wysokość:

    r=2/3h

    czyli:
    h=3/2r


    Wiemy także, że w trójkącie równobocznym bok i wysokość są powiązane następującą zależnością:

    h= a √3 / 2

    podstawiając wszystko uzyskujemy:

    a √3 / 2 =3/2r
    a p√ 3=3r
    a √ 3= 3/√3 r

    a= √3r









    Można podać przybliżoną wartość krawędzi trójkąta:

    a = 10.4cm


    2)Więcej polewy potrzeba na ten, który ma największe pole. Wszystkie mają obwód równy 12, podzielimy każdy obwód przez odpowiednia ilość boków, żeby uzyskać długość jednego, a potem z odpoiednich wzorów policzymy pole każdego piernika.

    1. Trójkąt równoboczny.
    Ma 3 boki, więc:
    a = 12 cm : 3 = 4 cm

    Wzór na pole:
    P = (a^2 * √3)/4
    P = (4^2 * √3)/4
    P = (16√3)/4
    P = 4√3 [cm^2]

    2.Kwadrat.
    Ma 4 boki, więc:
    a = 12 cm : 4 = 3 cm

    Wzór na pole:
    P = a^2
    P = 3^2
    P = 9 [cm^2]

    3.Sześciokat foremny.
    Ma 6 boków, więc:
    a = 12 cm : 6 = 2 cm

    Wzór na pole:
    P = (3a^2 * √3)/2
    P = (3 * 2^2 * √3)/2
    P = (3 * 4√3)/2
    P = 6√3 [cm^3]

    Największe pole ma sześciokat, więc potrzeba najwięcej polewy.

Rozwiązania

Podobne zadania

wielorybek 13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14)
misia9492 uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: misia9492 8.4.2010 (14:41)
Maarta Mam do rozwiązania 2 zadania z matematyki ! ; | z której jestem słaba ; / Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Maarta 20.4.2010 (16:23)
kajoj pomożcie trzeba pilnie na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: kajoj 29.4.2010 (12:23)
kajoj pilne prosze na jutro trzeba Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: kajoj 29.4.2010 (12:28)

Podobne materiały

Przydatność 50% Lekcje latania

Tajemnica, tajemnica…. Czary mary ośmiornica Czary mary ślimak żaba, Ślimak mruczy żaba gada………. Cześć! Mam na imię Jessika. 31 października skończyłam 10 lat . W tym właśnie dniu, dowiedziałam się że jestem czarownicą. Na serio ja nie żartuję . Też na początku w to nie wierzyłam. Wszystko zaczęło się od tego………… ach posłuchajcie postaram się...

Przydatność 100% geografia lekcje

lekcja geografi

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji