Treść zadania

daga13

zamień na procent:0,8; 12,3; cztery piąte,dwie całe i trzy czwarte

60% pewnej liczby wynosi 150.Jaka to liczba?

oblicz:dwie całe i trzy piąte+1,5

dziesięć całych i dwie trzecie-8,6

1,6*dwie całe i cztery piąte

3,4:pięć całych i dwie trzecie

(pięć całych i jedna druga-dwie trzecie*0,3):4

pięć całych i jedna piąta*0,75-2,2:jeden i pięć szóstych

liczbę 150 zwiększ o 20%.
jakim procentem liczby 64 jest liczba 16?

w trójkącie miara jednego kąta wynosi 35 stopni,drugi jest dwa razy większy.Jaką miarę ma trzeci kąt?

oblicz pole wycinka kołowego o mierze 50 stopni.

w trapezie podstawy mają długość 10 cm i 12cm.wysokość stanowi połowę krótszej z nich.oblicz pole tego trapezu.

obwód koła wynosi 10 pi cm.oblicz pole tego koła.
pole koła wynosi 25 pi cm kwadratowych.oblicz obwód tego koła.

oblicz: -3,5+(-2,2)
- pięć całych i dwie piąte - 4,8
(- dwie trzecie)*dwie całe i dwie piąte*(0,3)
(-35):pięć siódmych

oblicz:-(-4,2+pięć całych i jedna czwarta)+[-(-osiem całych i jedna druga)*(-,3)]
-2 do potęgi drugiej -(-1)do potęgi trzeciej*pierwiastek z dziewięciu+7:(-2,8)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    zamień na procent:0,8; 12,3; cztery piąte,dwie całe i trzy czwarte

    0,8 = \frac{8}{10} = \frac{80}{100} = 80%

    12,3 = 12 \frac{3}{10} = \frac{123}{100} = 123%

    \frac{4}{5} = \frac{80}{100} = 80%

    2 \frac{3}{4} = 2 \frac{75}{100} = \frac{275}{100} = 275%



    60% pewnej liczby wynosi 150.Jaka to liczba?

    60% - 150
    100% - x

    x = \frac{100*150}{60}

    x = 250

    Odp: Ta liczba to 250.





    oblicz:

    dwie całe i trzy piąte+1,5

    dziesięć całych i dwie trzecie-8,6 = 10 \frac{2}{3} - 8 \frac{3}{5} = 10 \frac{10}{15} - 8 \frac{9}{15} = 2 \frac{1}{15}

    1,6*dwie całe i cztery piąte = \frac{8}{5} * \frac{14}{5} = 22 \frac{2}{5}

    3,4:pięć całych i dwie trzecie = 3 \frac{2}{5} : 5 \frac{2}{3} = \frac{17}{5} * \frac{3}{17} = \frac{3}{5}

    (pięć całych i jedna druga-dwie trzecie*0,3):4 = (5 \frac{1}{2} - \frac{1}{5} ) : 4 = (5\frac{5}{10} - \frac{2}{10}) : 4 = \frac{53}{40}

    pięć całych i jedna piąta*0,75-2,2:jeden i pięć szóstych = 5 \frac{1}{5} * \frac{3}{4} - 2 \frac{1}{5} : 1 \frac{5}{6} = \frac{26}{5} * \frac{3}{4} - \frac{11}{5} * \frac{6}{11} = \frac{78}{20} - \frac{24}{20} = \frac{54}{20} = 2 \frac{7}{10}




    liczbę 150 zwiększ o 20%.
    20% - x
    100% - 150

    x = \frac{20*150}{100}

    x = 30

    Odp: Liczba po zwiększeniu wynosi 150 + 30 = 180



    jakim procentem liczby 64 jest liczba 16?

    64 - 100%
    16 - x%

    x = \frac{16*100}{64}

    x = 25%

    Odp: 16 to 25% liczby 64




    w trójkącie miara jednego kąta wynosi 35 stopni,drugi jest dwa razy większy.Jaką miarę ma trzeci kąt?

    W trójkącie miara wszystkich kątów wynosi 180 stopni, zatem:

    180 - (35 + 2 * 35) = 180 - 105 = 75
    Zatem miara trzeciego kąta wynosi 75 stopni.





    w trapezie podstawy mają długość 10 cm i 12cm.wysokość stanowi połowę krótszej z nich.oblicz pole tego trapezu.

    P_{Trapezu} = \frac{1}{2} h * (a + b)

    P_{Trapezu} = \frac{1}{2} * \frac{1}{2} * 10 * (10 + 12) = 55 cm^{2}




    oblicz:
    -3,5+(-2,2) - 5,7

    - pięć całych i dwie piąte - 4,8 = - 5 \frac{2}{5} - 4 \frac{4}{5} = - 10 \frac{1}{5}

    (- dwie trzecie)*dwie całe i dwie piąte*(0,3) = - \frac{2}{3} * 2 \frac{2}{5} * \frac{3}{10} = - \frac{12}{5}

    (-35):pięć siódmych = - \frac{35}{1} * \frac{7}{5} = 49




    oblicz:
    -(-4,2+pięć całych i jedna czwarta)+[-(-osiem całych i jedna druga)*(-,3)] = (4 \frac{8}{40} - 5 \frac{10}{40} ) + [ 8 \frac{1}{2} * (-\frac{3}{10})] = - 2 \frac{1}{5} - 2 \frac{11}{20} = - 2 \frac{75}{100} = -2 \frac{3}{4}


    -2 do potęgi drugiej -(-1)do potęgi trzeciej*pierwiastek z dziewięciu+7:(-2,8) = - 2^{2} - (-1)^{3} * \sqrt{9} + 7 : (- 2 \frac{1}{5} = -4 + 1 * 3 + 7 * (-\frac{5}{11} = -4 + 3 - 3 \frac{2}{11} = - 7 \frac{2}{11} + 3 = - 4

Rozwiązania

Podobne zadania

marla zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: marla 26.3.2010 (19:56)
basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
uczennica0638 zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05)
sylwaczek Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37)
kamiluskaxd zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28)

Podobne materiały

Przydatność 55% Bankowośc zadania

POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO

Przydatność 70% Zadania wahadłowców

Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...

Przydatność 80% Zadania sekretariatu

Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...

Przydatność 50% Zadania spedytora

Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...

Przydatność 50% Zadania i cele mediów

Istnieje wiele teorii, dotyczących zadań, jakie spełniają środki masowego przekazu. Wynika to ze zróżnicowanego definiowania tego pojęcia. W ujęciu funkcjonalistycznym, które uznaje media za autonomiczne instytucje, mają one następujące funkcje: 1. Informacja: - informowanie o wydarzeniach i sytuacji w społeczeństwie, kraju i na świecie, - powiadamianie o rozkładzie sił we...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji