Treść zadania

konstancja48

ZBIORY. "LICZBY I DZIAŁANIA"

Zad1. Wypisz wszystkie elementy zbiorów:
E = {x : x (znak NALEŻY) C(całkowite) i x(kwadrat) = 144}

Zad2. Przedstaw na jednym diagramie zbiory A i B
a) A = {-3, 0, 5, 9, -6, 1/2}
B= {-1, 0, 1/2, 5,6}

Zad3. Sprawdź czy zbiór B zawiera się w zbiorze A, jeśli:
a) A= {x : x (znak NALEŻY) N (zbiór liczb naturalnych)
B= {x : (wartość bezwzględną z x, czyli te 2 kreski koło x) = 6}

BARDZO WAS BŁAGAM O POMOC!!!! NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM!!!!!!
Proszę was O pomoc Dam naj, Naj najlepszą odpowiedź,

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    ZBIORY. "LICZBY I DZIAŁANIA" nie muszą być znane wszystkim rozwiązującym, więc po co ta informacja? Jeszcze ktoś się czepnie, że przepisujesz zadania bez copyright !. Żartuję :)

    Zad 1. Zapiszę je w LaTeX'u (nawiasem mówiąc jest "help" do tego, może poczytasz?
    E = \{x: x \in C ~\&~ x^2 = 144\}
    Może nie dokładnie tak, ale Ciebie rozumiem. Mają być to liczby całkowite ( stąd "x należy do C"), których kwadrat jest równy 144.

    Mamy 2 takie: E = {-12, 12}.

    Przy okazji objaśnię Ci ten zapis:
    E = { x:....
    "E" jest zbiorem takich x, że... (x dwukropek znaczy "takich x, że ...")
    x\in C - x jest elementem liczb całkowitych
    Znaczek & (and) - nie znalazłem odpowiednika, znaczy "i jednocześnie"
    x^2 = 144. To jasne, nie ? Kwadrat x = 144.

    Ale PO CO zapis, jak ze szkoły wyższej, w gimnazjum? Przerost formy nad treścią! To samo można prościej - "kwadrat jakich całkowitych liczb = 144 ?" Nie łatwiej ? A znaczy to samo.

    Zad 2. "Diagramem" mnie zaskoczyłaś. Co to może znaczyć? Czy to mają być jakieś kropki o podanych współrzędnych? Autorzy zbioru "LICZBY I DZIAŁANIA" chyba gdzieś to objaśnili, ale chyba tylko sobie, bo NIGDY nie spotkałem się z pojęciem "diagram zbiorów". Spytaj nauczyciel/kę/a. NIE mam pojęcia, o co chodzi.

    Zad 3. Najpierw napiszę to w LaTeXu:
    A=\{x: x \in N\}
    B = \{x: |x| = 6\}
    Po ludzku to znaczy:
    A = zbiór takich x, że x jest liczbą naturalną (czyli dodatnią, całkowitą)
    B = zbiór takich liczb, że, z pominięciem znaku (te dwie kreski) równają się 6.
    Ten zbiór B to: { -6, 6}.
    NIE zawiera się w zbiorze liczb dodatnich, bo MINUS 6 NIE jest dodatnie.
    Odpowiedź: nie.
    Zapomniałem: "zawiera się" znaczy, że wszysto, co w zbiorze B jest także w zbiorze A. Jak widzimy - NIE jest.

    Te zapisy zbiorów, które umieściłem powyżej, a Ty bardzo ładnie opisałaś (gratuluję !) nie są Ci do niczego potrzebne, chybe, że chcesz studiować matematykę. Kiedyś "pierwiastek" (root po angielsku) znaczył :korzeń liczby. A odczytasz to z zapisu pierwiastka (uczyli tego?) . Takie V i kreska na górze.
    Gdyby Autorzy gnojonego przeze mnie zbioru zadań trochę się uśmiechnęli, zamiast serwować kit, może matma byłaby łatwiejsza?

    Antek.
    antekL1@aster.pl
    PS: Wesołych Świąt !

Rozwiązania

Podobne zadania

marla zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: marla 26.3.2010 (19:56)
kusto pomocy mam zadane z nierównosci a nieumiem ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: kusto 28.3.2010 (13:28)
basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
uczennica0638 zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05)
sylwaczek Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37)

Podobne materiały

Przydatność 75% Zadania ośrodka pomocy społecznej

Pomoc społeczna polega w szczególności na: 1. przyznawaniu i wypłacaniu przewidzianych ustawą świadczeń; 2. pracy socjalnej; 3. prowadzeniu i rozwoju niezbędnej infrastruktury socjalnej; 4. analizie i ocenie zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej; 5. realizacji zadań wynikających z rozeznanych potrzeb społecznych; 6. rozwijaniu nowych form...

Przydatność 75% Zbiory bawełny na świecie

SPIS TREŚCI WSTĘP 1. RÓŻNORODNOŚĆ WYKORZYSTANIA 2. ZRÓŻNICOWANIE GATUNKÓW 3. WARUNKI UPRAWY 4. CYKL PRODUKCYJNY 5. NAJWIĘKSI PRODUCENCI BAWEŁNY NA ŚWIECIE 6. EKSPORT 7. MAPA ILUSTRUJĄCA ZBIORY BAWEŁNY NA ŚWIECIE 8. POWIERZCHNIA I ZBIORY ZIARNA BAWEŁNY 9. PLONY ZIARNA BAWEŁNY 10. POWIERZCHNIA I ZBIORY WŁÓKNA BAWEŁNY 11. PLONY WŁÓKNA BAWEŁNY 12....

Przydatność 100% Chów i zbiory

Chów- to zapewnienie zwierzętom hodowlanym prawidłowych warunków bytowania, rozwoju i rozrodu, dzięki którym możliwy jest pełny rozwój pożądanych cech. Nomadyzm-pasterstwo koczownicze-pasterz przemieszcza się ze stadem z miejsca na miejsce w poszukiwaniu pożywienia Rybactwo- zajęcie polegające na hodowli i połowie ryb, raków, krabów, oraz innych owoców morza. Rybactwem...

Przydatność 75% Łańcuch pomocy

1. Ocena, zabezpieczenie miejsca wypadku • Rozpoznanie (co się wydarzyło i co może się jeszcze wydarzyć) • Jakie są zagrożenia ( dla ratującego, poszkodowanych i świadków zdarzenia) • Zabezpieczenie m-ca wypadku aby zapobiec kolejnym nieszczęśliwym zdarzeniom • Zebrać informacje od świadków 2. Ocena ilości i stanu poszkodowanych • Ilu jest poszkodowanych...

Przydatność 50% Stowarzyszenia Pomocy

Nazwa: stowarzyszenie Pomocy Nieletnim Narkomanom Siedziba: ul. Szpitalna 276 Piekary Śląskie Teren Działania: ogólnopolski Osoba reprezentująca: psycholog Karolina Nowak (dane fikcjne) Cele działania: -swiadczenie wszechstonnej pomocy młodzieży, która nie potrafi sobie poradzić z "używkami" -pokrywanie w miarę posiadanych środków kosztów leczenia i badać...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji