Treść zadania

Adas44

POMOCY! BARDZO PROSTE ALE NIE DLA MNIE! NA JUTRO! DAM NAJ!

rozwiąż równania

[2x+3] piąte = [2 - x] trzecie -x =
[x+1] drugich - [x - 1] trzecich = 1/4
[4x + 7] drugich - [5x - 1] szóstych = x + 5
[x+5] czwartych - [2x + 1] ósmych = 1/2(2 - x)


PROSZĘ BARDZO WAŻNE!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    \frac {2x+3}{5}= \frac {2-x}{3}-x\ / \cdot 15

    3(2x+3)=5(2-x)-15x

    6x+9=10-5x-15x

    6x+20x=10-9

    26x=1

    x= \frac {1}{26}



    \frac {x+1}{2}- \frac {x-1}{3}= \frac {1}{4} \ / \cdot 12

    6(x+1)-4(x-1)=3

    6x+6-4x+4=3

    2x=3-10

    2x=-7

    x=-3,5





    \frac {4x+7}{2}- \frac {5x-1}{6}= x+5 \ / \cdot 6

    3(4x+7)-5x+1=6(x+5)

    12x+21-5x+1=6x+30

    7x+22=6x+30

    7x-6x=30-22

    x=8




    \frac {x+5}{4}- \frac {2x+1}{8}= \frac {1}{2}(2-x) \ / \cdot 8

    2(x+5)-2x-1=4(2-x)

    2x+10-2x-1=8-4x

    4x=8-9

    4x=-1

    x=- \frac {1}{4}

Rozwiązania

  • userphoto

    \frac {2x+3}{5}= \frac {2-x}{3}-x\ / \cdot 15

    3(2x+3)=5(2-x)-15x

    6x+9=10-5x-15x

    6x+20x=10-9

    26x=1

    x= \frac {1}{26}



    \frac {x+1}{2}- \frac {x-1}{3}= \frac {1}{4} \ / \cdot 12

    6(x+1)-4(x-1)=3

    6x+6-4x+4=3

    2x=3-10

    2x=-7

    x=-3,5





    \frac {4x+7}{2}- \frac {5x-1}{6}= x+5 \ / \cdot 6

    3(4x+7)-5x+1=6(x+5)

    12x+21-5x+1=6x+30

    7x+22=6x+30

    7x-6x=30-22

    x=8




    \frac {x+5}{4}- \frac {2x+1}{8}= \frac {1}{2}(2-x) \ / \cdot 8

    2(x+5)-2x-1=4(2-x)

    2x+10-2x-1=8-4x

    4x=8-9

    4x=-1

    x=- \frac {1}{4}

Podobne zadania

kusto pomocy mam zadane z nierównosci a nieumiem ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: kusto 28.3.2010 (13:28)
misiek33456 prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49)
mmm1019 proste(ale nie dla mnie)-równania i nierówności Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: mmm1019 29.3.2010 (18:42)
kisses zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kisses 6.4.2010 (13:28)
kisses Pilne na jutro. Pomóżcie mi. Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kisses 6.4.2010 (13:36)

Podobne materiały

Przydatność 100% Ojciec Święty był dla mnie bardzo ważną osobą

Gdy Ojciec Święty odszedł na zawsze z naszej ziemii myślałam, że to koniec mojego życia. "Szukałem was, a wy teraz przyśliście do mnie. Za to wam dziękuję" To były ostatnie słowa Jana Pawła II. Nigdy już na świecie nie będzie tak wspaniałego człowieka, jak ON. "Miał serce i patrzał w serce". Czynił cuda i uzdrawiał ludzi. Oddawał się całkowicie Bogu. Czy...

Przydatność 50% Maszyny proste

Maszyny proste nie zmniejszają pracy,ułatwiają jedynie jej wykonanie.Pozwalają na to, żeby mniejszą siłą działać na dłuższej drodze i wykonać taką samą pracę jak przy działaniu dużą siłą na krótszej drodze.Podstawowymi cechami maszyny prostej są przełożenie siły czyli stosunek obciążenia do siły działającej;przełożenie prędkości i sprawność,czyli stosunek...

Przydatność 75% Maszyny proste.

1.1. Co to są maszyny proste? Maszyny proste- są to urządzenia, które pozwalają na użycie niewielkiej siły przy podnoszeniu, przesuwaniu ciężarów lub rozszczepianiu materiałów. Istotą ich działania jest zmiana pracy siły działającej na pewnej drodze na prace mniejszej siły na odpowiednio dłuższej drodze. Należy pamiętać, że maszyny proste nie zmniejszają...

Przydatność 55% Maszyny proste

Praca jest w załączniku

Przydatność 55% Maszyny Proste

Są to urządzenia mechaniczne umożliwiające zastąpienie pracy W1 = F1*s1 (określonej siły F1 na określonej drodze s1) równą jej pracą W2 = F2*s2 (siły F2 znacznie mniejszej od siły F1, lecz na drodze s2 odpowiednio większej od drogi s1). Istnieją 2 podstawowe klasy maszyn prostych: przesuwne (równia pochyła) i obrotowe (dźwignia); równię pochyłą stosuje się w różnego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji