Treść zadania

lena17

Błagam, to na jutro!!!!!
zad.1. Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdz rozwiązanie.
a) w=5-2u
9u-w=6 to jest w klamerce

b) 2x+1=8y
1-2x=2y

zad.2 Rozwiaż uklad równań metodą przeciwnych współczynników.

a) 4x-2y=10
x+y=4

b) 2x+2y=12
-3x+3y=6

zad.3. Rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników i sprawdz rozwiązanie.

a) 13m-27n=76
7m+9n=54

b) 2x+3y=8
4x-y=1

c) -10x-5y=30
x+2y=16

d)x+5y=13
3x+y=11

e) 4x-3y=30
x+y=4

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1.a)
    w=5-2u
    9u-w=6

    w=5-2u
    9u-(5-2u)=6

    w=5-2u
    9u-5+2u=6

    w=5-2u
    11u=11/:11

    w=5-2u
    u=1

    w=5-2*1
    u=1

    w=3
    u=1
    spr.
    w=5-2u
    3=5-2*1
    3=3
    b)
    2x+1=8y/:2
    1-2x=2y

    x+1/2=4y
    1-2x=2y

    x=4y-1/2
    1-2(4y-1/2)=2y

    x=4y-1/2
    1-8y+1=2y

    x=4y-1/2
    -10y=-2/(-10)

    x=4y-1/2
    y=1/5

    x=4*1/5-1/2
    y=1/5

    x=3/10
    y=1/5

    spr.
    1-2x=2y
    1-2*3/10=2*1/5
    1-3/5=2*1/5
    2/5=2/5


    Zad 2

    a) 4x-2y=10/:2
    x+y=4

    2x-y=5
    x+y=4 +

    3x=9/:3
    x=3

    3+y=4
    y=1

    b) 2x+2y=12/:2
    -3x+3y=6/:3

    x+y=6
    -x+y=2 +

    2y=8/:2
    y=4

    x+4=6
    x=2

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji