Treść zadania

sylwia21912

1.
a)Irek wybrał pewną liczbę. Pomnożył ją przez 7 i od wyniku odjął 4.Otrzymał liczbę o 20 większą od początkowej.Jaką liczbę wybrał Irek?
b)Ula wybrała pewną liczbę.Podwoiła ją, od wyniku odjęła 4 i dodała 10.Otrzymała liczbę 5 razy większa od początkowej.Jaką liczbę wybrała?
2.a) 3x-1=5x b) y-3=9-y c) 1/2z+6=z-1

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1)

    7x-4=x+20

    6x=24

    x=4

    Odp 4

    2)

    2x-4+10=5x

    6=3x/ :3

    2=x



    ODP. TA liczba to 2


    2 )

    a] 3x-1=5x
    3x-1=5x
    -1=-2x
    -2x=-1/ :-(2)
    x=1\2

    b] y-3=9-y
    y+y=9+3
    2y=12\:2
    y=6
    c] 1/2z+6=z-1
    1/2z - z=-1-6
    -1\2z=-7\ *-2
    z=14

Rozwiązania

  • aneta13120

    zad1
    a) x-pewna liczba
    7x-4=20+x
    6x=24
    x=4
    odp. Ta liczba to 4

    b) x-pewna liczba
    2x-4+10=5x
    -3x=-6
    x=2
    odp. Ta liczba to 2

    zad2
    a)3x-1=5x
    -2x=1
    x= -1/2

    b)y-3=9-y
    2y=12
    y=6

    c)1/2z+6=z-1
    -1/2z=-7
    z=14
    z=

  • userphoto

    x- pewna liczba
    a) 7x-4=x+20
    6x=24
    x=4
    odp. Irek wybral 4.
    b) 2x-4+10=5x
    3x=6
    x=2
    odp. Ula wybrala 2.

    2. a) 2x=-1; x=-1/2
    b) 2y=12; y=6
    c) -1/2z=-7; z=14

  • mirkaj1

    X = JAKAŚ LICZBA

    A / 7 X -4 =X + 20

    6 X = 24

    X = 4

    ODP.IREK WYBRAŁ LICZBĘ 4.


    B/ 2 X - 4+ 10 = 5 X

    3 X = 6

    X = 2

    ODP. ULA WYBRAŁA LICZBĘ 2.

    ZAD.2

    A / 2 X = - 1 : X = - 1/2

    B / 2 Y =12 : Y = 6

    C / -1/2 Z = - 7 : Z = 14

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 55% Księgowe ujęcie wyniku finansowego

Księgowe ujęcie wyniku finansowego Rachunek zysków i strat jest drugim, obok bilansu, elementem sprawozdania finansowego jednostki. Ustawa o rachunkowości w art. 47 ust. 1 nakazuje wykazać w nim oddzielnie przychody, koszty, zyski, straty nadzwyczajne oraz obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego za bieżący i poprzedni rok obrotowy. Kolejność i sposób wykazania przychodów,...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji