Treść zadania

kajulek

Samochód osobowy miał przejechać 360km w ciągu 6 godzin. Po przejechaniu 40% drogi został zatrzymany na 24 minuty. Z jaką prędkością powinien jechać dalej, aby zdążyć na czas?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    s1 = 40% * 360 km = 144 km
    v1 = 360 / : 6 = 60 km/h
    t1 = 144 / : 60 = 2,4 h
    24 min = 24 / :60 h = 0,4h
    t2 = 6 h - (2,4 h + 0,4h) = 6 - 2,8h = 3,2h
    s2= 360 km - 144 km = 216 km
    v2 = 216 / :3,2 = 67,5 km/h
    Samochód powinien jechać dalej z prędkością 67,5 km/h.

Rozwiązania

  • userphoto

    v=s/t=360/6=60km/h-z taką prędkościa zaczał jechac
    40%z 360=144km przejechał i został zatrzymany na 24 minuty
    t=s/v=144/60=2,4h-tyle czasu zajęlo przejechanie 40%całej drogi czyli 144km
    pozostało do przebycia 360-144=216km i 6h-(2,5h+24minuty)=6h-2h54min=3h i 6min=3,1h
    v=s/t=216/3,1=69,7km/h-z taką prędkościa powinien dalej jechać

Podobne materiały

Przydatność 70% Zapisywanie godzin.

14:00 Oficjalnie (O): Es ist genau vierzehn Uhr. Potocznie (P): Es ist zwei. 14:06 O - Es ist vierzehn Uhr sechs. P -Es ist sechs vor zwei. 14:15 O -Es ist vierzehn Uhr funf- zehn. P -Es ist viertel nach zwei. 14:25 O -Es ist vierzehn Uhr funfundzwanzig. P -Es ist funf vor halb drei. 14:30 O -Es ist vierzehn Uhr dreiBig. P -Es ist halb drei. 14:35 O -Es ist vierzehn Uhr funfund-...

Przydatność 100% Dwadzieścia Godzin- opowiadanie fantazy

(opowiadanie na poziomie gimnazjum) Było jeszcze ciemno, gdy SorA otworzyła zaspane oczy. Tak wczesna pora wstawania nie była koniecznością, ale doświadczona nauczycielka dłuższe wylegiwanie się w łóżku uważała za zupełne marnotrawienie czasu. - Doba ma tylko dwadzieścia magicznych godzin, wiec przespanie więcej niż sześciu jest totalnym lenistwem i brakiem...

Przydatność 50% kwestionariusz osobowy

Kwestionariusz dotyczący korzystania z internetu wśród młodzieży 1. Płeć a) kobieta b) mężczyzna 2. Wiek.......................... 3. Klasa......................... 4. Czy masz dostęp do internetu? a) tak b) nie 5. Czy korzystasz z internetu? a) tak b) nie 6. Gdzie masz dostęp do internetu? a) w domu b) w szkole c) w kawiarence internetowej d)...

Przydatność 100% kwestionariusz osobowy

KWESTIONARIUSZ DOTYCZĄCY JEDZENIA SŁODYCZY WŚRÓD DZIECI (SZKOŁA PODSTAWOWA). 1. Płeć a) chłopiec b) dziewczynka 2. Wiek.......................... 3. klasa......................... 4. Jesz słodycze? a) tak b) nie 5. Jak często jadasz słodycze? a) codziennie b) 3-4 ryzy w tygodniu c) 1-2 razy w tygodniu 6. Jakie najczęściej? a) czekolada  biała  mleczna...

Przydatność 80% Czasownik osobowy

ODMIENNY, FORMY FLEKSYJNE (GRAMATYCZNE) 1. OSOBY: a) liczba pojedyncza - ja - ty - on, ona, ono b) liczba mnoga - my - wy - oni, one 2. LICZBY: a) liczba pojedyncza b) liczba mnoga 3. RODZAJE: a) liczba pojedyncza - męski - żeński - nijaki b) liczba mnoga - męskoosobowy - niemęskoosobowy 4. CZASY: - teraźniejszy - przyszły - przeszły 5. TRYBY: -...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji