Treść zadania

Xantino

3(x-1)=2(x+1)
5(x-1)+2x=2(x+2)+6
x+4-5(x-8)=x-6
Proszę o rozwiązanie i sprawdzenie równań! błagam o pomoc

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • reniusia ma na pewno dobrze bo to działanie robiłam na lekcji z panią a ja mam takie samo rozwiązanie jak ona

  • w 100% zgadzam się z rozwiązaniem reniusi ;)

  • ty też masz kiepsko sprawdź rozwiązania!!!!

  • Ja z tego mam 6 reszta ma źle zrobione!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    3(x-1)=2(x+1)
    3x - 3 = 2x + 2
    3x - 2x = 2 + 3
    x = 5

    spr. 3*5 -3 = 2*5 +2
    15 - 3 = 10 + 2
    12 = 12

    5(x-1)+2x = 2(x+2) +6
    5x - 5 + 2x = 2x+4+6
    5x+2x-2x = 4+6+5
    5x = 15 | :5
    x = 5

    spr. 5*5+2*5 -5 = 2*5+4+6
    25 + 10 -5 = 10 + 4+6
    20 = 20


    x+4-5(x-8)=x-6
    x+4-5x+40= x-6
    x-5x-x=-6-4-40
    -5x = - 50 | : (-5)
    x = 10

    spr. 10+4-5*10+40 = 10-6
    10 + 4 - 50 +40 = 10-6
    4=4
    Miałam to działanie i przepisałam z zeszytu więc jest raczej dobrze;)

Rozwiązania

  • userphoto

    3(x-1)=2(x+1)
    3x - 3 = 2x + 2
    3x - 2x = 2 + 3
    x = 5

    spr. 3*5 -3 = 2*5 +2
    15 - 3 = 10 + 2
    12 = 12

    5(x-1)+2x = 2(x+2) +6
    5x - 5 + 2x = 2x+4+6
    5x+2x-2x = 4+6+5
    5x = 15 | :5
    x = 5

    spr. 5*5+2*5 -5 = 2*5+4+6
    25 + 10 -5 = 10 + 4+6
    20 = 20


    x+4-5(x-8)=x-6
    x+4-5x+40= x-6
    x-5x-x=-6-4-40
    -5x = - 50 | : (-5)
    x = 10

    spr. 10+4-5*10+40 = 10-6
    10 + 4 - 50 +40 = 10-6
    4 = 4

  • userphoto

    3(x-1)=2(x+1)
    3x-3=2x=2 | -2x
    x-3=2 |+3
    x=5


    5(x-1)+2x=2(x+2)+6
    5x-5+2x=2x+4+6
    7x-5=2x+10 |-2x
    5x-5=10 |+5
    5x=15 |:5
    x=3

    x+4-5(x-8)=x-6
    x+4-5x+40=x-6
    4x+44=x-6 | -x
    3x+44=6 |-44
    3x=-38 |:3
    x=12 i 2/3

  • misia95482

    POZDRO

  • Karo12330

    3(x-1)=2(x+1)
    3x-3=2x+2
    3x-2x=2+3
    -1=5/:(-1)
    x= -5



    5(x-1)+2x=2(x+2)+6
    5x-5+2x=2x+4+6
    5x+2x-2x=4+6+5
    5x=15/:5
    x= 3

    x+4-5(x-8)=x-6
    x+4-5x+40=x-6
    x-5x-x=-6-4-40
    5x= -50/:5
    x= -10

  • userphoto

    3(x-1)=2(x+1)
    3x-3=2x+2
    3x-2x=2+3
    x=5
    spr:3(5-1)=2(5+1)
    3*4=2*6
    12=12




    5(x-1)+2x=2(x+2)+6
    5x-5+2x=2x+4+6
    5x+2x-2x=4+6+5
    5x=15/5
    x=3
    spr;5(3-1)+2*3=2(3+2)+6
    15-5+6=6+4+6
    16=16



    x+4-5(x-8)=x-6
    x+4-5x+40=x-6
    x-5x-x=-6-4-40
    -5x=-50/-5
    x=10
    spr:10+4-5(10-8)=10-6
    10+4-50+40=4
    4=4

  • darka120

    3(x-1)=2(x+1)
    3x-3=2x+2
    3x--2x=3+2
    x=5

    spr. 3(5-1)=2(5+1)
    3*4=2*6
    12=12


    5(x-1)+2x=2(x+2)+6
    5x-5+2x=2x+4+6
    5x+2x-2x=5+4+6
    5x=15 /:5
    x=3


    spr.5(3-1)+2*3=2(3+2)+6
    5*2+6=2*5+6
    10+6=10+6
    16=16


    x+4-5(x-8)=x-6
    x+4-5x+40=x-6
    x-5x-x= -40-4-6
    -5= -50 / : -5
    x=10

    spr.10+4-5(10-8)=10-6
    14-5*2=4
    14-10=4
    4=4

  • userphoto

    3(x-1)=2(x+1)
    3x – 3 = 2x + 2
    3x – 2x = 2 + 3
    x = 5
    spr:
    3 x 5 – 2 x 5 = 5
    15 – 10 = 5
    5 = 5
    L = P

    5(x-1)+2x=2(x+2)+6
    5x – 5 + 2x = 2x + 4 +6
    7x – 5 = 2x + 10
    7x – 2x = 10 + 5
    5x = 15
    x = 3
    spr:
    5(3-1)+2*3 = 2(3+2)+6
    10 + 6 = 10 + 6
    16 = 16
    L = P

    x+4-5(x-8)=x-6
    x + 4 – 5x + 40 = x - 6
    -4x + 44 = x – 6
    -4x – x = -6 – 44
    -5x = -50
    x = 10
    spr:
    10+4-5(10-8)=10-6
    4 = 4
    L = P


  • niunia2

    3(x-1)=2(x+1)
    3x - 3 = 2x + 2
    3x - 2x = 2 + 3
    x = 5

    spr. 3*5 -3 = 2*5 +2
    15 - 3 = 10 + 2
    12 = 12

    5(x-1)+2x = 2(x+2) +6
    5x - 5 + 2x = 2x+4+6
    5x+2x-2x = 4+6+5
    5x = 15 | :5
    x = 5

    spr. 5*5+2*5 -5 = 2*5+4+6
    25 + 10 -5 = 10 + 4+6
    20 = 20


    x+4-5(x-8)=x-6
    x+4-5x+40= x-6
    x-5x-x=-6-4-40
    -5x = - 50 | : (-5)
    x = 10

    spr. 10+4-5*10+40 = 10-6
    10 + 4 - 50 +40 = 10-6
    4=4
    Miałam to działanie i przepisałam z zeszytu więc jest raczej dobrze;)

  • jussii

    3x-3=2x+2
    x=5

    5x-5+2x=2x+4+6
    5x=15
    x=3

    x+4-5x+40=x-6
    -5x=-50
    x=10

Podobne zadania

przemooo70 Zadanie o cukierkach . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 3 rozwiązania autor: przemooo70 25.3.2010 (16:34)
magdap1999 Temat :Zadanie z treścią. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: magdap1999 28.3.2010 (21:05)
krystek12345a Zadanie z matmy. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: krystek12345a 7.4.2010 (15:37)
GK67 zadanie tekstowe Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: GK67 12.4.2010 (17:01)
madzialena360 ratunku zadanie na jutro !! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: madzialena360 14.4.2010 (18:39)

Podobne materiały

Przydatność 60% meine schule - moja szkola

Meine Schule war Funftes Lyzeum in Gorzow.Sie war kleine Schule.Ich lernte in Schule uber vier Jahre. Meinen libstens Facher waren: erdkunde deutsch und spotr. ich mochte nete Atmosphare auf unerricht genauso wie Lehrer.Ich argerte biologi und polnisch.Ein srenger Lehrerin war Physikerin .Sie war sehr Forderungen.In meine Klasse alle hatten Achtung fur Schuler und Lehrer>wir halt sich.In...

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 75% Podstawowa wiedza o dźwięku

Żyjesz w świecie wypełnionym dźwiękami. Wiesz już, że źródłem dżwięków są ciała drgające. Większość dźwięków różni się od siebie, mówimy wtedy, że mają różne cechy. Wybrane dźwięki mają różne wysokości. ńa przykład piszczałki, które wytwarzają dźwięki najwyższe, mają długość kilku centymetrów, te zaś, które wytwarzają dźwięki najniższe...

0 odpowiada - 0 ogląda - 10 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji