Treść zadania

InvisiblePain

Zadania należy wykonać w terminie podanym przez nauczyciela. Rozwiązania proszę przynosić na kartkach podpisanych imieniem i nazwiskiem, oraz umieścić klasę!. Do każdego zadania obliczeniowego należy wypisać dane, szukane i wzór. Zadania nie posiadające powyższych wielkości będą traktowane jako nierozwiązane.
Życzę powodzenia i miłego liczenia.

1.Przez 24 s przez żarówkę płynął prąd o natężeniu 2A. Przez przekrój poprzeczny włókna żarówki przepłynął ładunek o wartości…………..

2.Na rysunku pokazano schemat obwodu elektrycznego
a)Nazwij rodzaj połączenia oporników
b)Oblicz napięcie na każdym z oporników i napięcie wytwarzane przez baterię
c)Ile wynosi całkowity opór oporników

3.Dynamo wytwarza prąd potrzebny do świecenia żarówki. Przy napięciu 6V przez włókno żarówki płynie prąd o natężeniu 0,2A. Jaką moc ma to dynamo?

4.Jaka jest moc prądu elektrycznego płynącego przez opornik 10 Ω przy napięciu 20 V?

5.Na oprawce żarówki jest napis 100W/230V. Oblicz opór tej żarówki.

6.Jeżeli element grzejny piecyka elektrycznego zasilimy napięciem 230V, to popłynie przez niego prąd o natężeniu 6,5 A.
a)Oblicz moc tego grzejnika i wyraź ją w kW
b)Oblicz energię elektryczną zużywaną przez grzejnik w ciągu doby.

7.Jeśli dysponujemy grzałkami o oporach 10 Ω i 50 Ω, a chcemy jak najszybciej doprowadzić do wrzenia określoną ilość wody, korzystając ze źródła o stałym napięciu, to należy włączyć:
a)grzałkę o oporze 50 Ω
b)grzałkę o oporze 10 Ω
c)obie grzałki połączyć równolegle
d)obie grzałki połączyć szeregowo
Odpowiedź uzasadnij

8.Oblicz napięcie między końcami opornika o oporze 2 Ω, jeżeli płynie przez niego prąd o natężeniu 0,3A

9.Przez żarówkę o oporze 4 Ω płynie prąd o natężeniu 0,55A. Z jaką mocą świeci żarówka?

10.Oblicz opór całkowity dwóch oporników połączonych równolegle. Wartości ich oporów są sobie równe i wynoszą 2 Ω.

11.Oblicz natężenie prądu I4



12.Oblicz moc i natężenie prądu płynącego w żarówce zasilanej napięciem 230V w ciągu 2h, wiedząc, że pobrała ona w tym czasie 200kJ energii elektrycznej.

13.Pięć żarówek o mocy 60 W każda włączonych jest średnio 5 godzin dziennie. Cena 1 kWh energii elektrycznej to 30 gr.
a)Oblicz łączną moc żarówek
b)Ile energii pobiorą żarówki w ciągu 30 dni
c)Ile zapłacimy za zużytą energię elektryczną?

14.Wskutek reakcji chemicznej w akumulatorze zgromadził się ładunek 45 Ah. Oblicz, jak długo można czerpać z tego akumulatora prąd o natężeniu 500mA.

15.Narysuj schemat obwodu złożonego z żarówki, źródła prądu, amperomierza i woltomierza mierzącego napięcie na żarówce.

16.Przelicz jednostki pracy prądu elektrycznego:
a)3kWh=………….J=…………..kJ
b)7200kJ=…………..kWh

17.Przelicz moc urządzeń elektrycznych
a)żarówki: P=100W=…………….kW
b)kuchenki elektrycznej: P= 2kW=……………W
c)elektrowozu: P= 4500000W=………………..MW

18.Suszarka do włosów ma moc 1150 W. Po włączeniu jej do gniazdka w łazience przez spiralę popłynął prąd o natężeniu 0,5A
a)Oblicz napięcie zasilające suszarkę
b)Napisz jakim napięciem( jakiego rzędu wielkości) zasilane są domowe urządzenia elektryczne
c)Czy rząd wielkości napięcia uzyskanego z obliczeń jest taki, jak rząd wielkości napięcia w sieci domowej?
d)Czy treść tego zadania jest poprawna?

19.Uzupełnij tabelkę (umieść pod tabelą swoje obliczenia)

U[V]
R [Ω]
I[A]
P[W]
żarówka
4,5


0,9
kalkulator


0,01
0,03
zabawka
9
30



20. Przez żarówkę przepłynął ładunek o 4 razy mniejszej wartości niż ładunek, który przepłynął w tym samym czasie przez radio. Porównaj natężenia prądów płynących w obu tych urządzeniach.

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

kilk22020 Barka ma przepłynąć prostopadle do brzegu przez rzekę, w której Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kilk22020 17.4.2010 (22:08)
nelka156 rozwiąż zadania... Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: nelka156 18.4.2010 (11:51)
nelka156 Rozwiąż zadania z fizyki... Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: nelka156 19.4.2010 (19:17)
m35 zadania z produ elektrycznego PILNE!!! Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: m35 23.4.2010 (15:10)
Ozi123 Co jest źródłem światła wysyłanego przez Słońce ? Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Ozi123 2.5.2010 (11:55)

Podobne materiały

Przydatność 50% Zadania nauczyciela - pedagoga

Do szczegółowych zadań nauczyciela-pedagoga szkolnego należy: I.W zakresie zadań ogólnowychowawczych 1.Dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole 2.Dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów szkół podstawowych 3.Udzielanie pomocy uczniom w prawidłowym wyborze zawodu i kierunku dalszego kształcenia 4.Koordynowanie prac zespołu...

Przydatność 70% Zadania nauczyciela-pedagoga szkolnego

Do szczegółowych zadań nauczyciela-pedagoga szkolnego należy: I.W zakresie zadań ogólnowychowawczych 1.Dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole 2.Dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów szkół podstawowych 3.Udzielanie pomocy uczniom w prawidłowym wyborze zawodu i kierunku dalszego kształcenia 4.Koordynowanie prac zespołu...

Przydatność 60% Terminy literackie.

Aforyzm - zwięzłe zdanie, wyrażające myśl moralną, filozoficzną, maksyma, sentencja, złota myśl. Akcja - część fabuły, zespół zdarzeń, które prowadzą do określonego rozwiązania. Alegoria - uosobienie abstrakcyjnych pojęć. Często spotykana w bajkach. Wiąże ze sobą na trwale pewne pojęcia i postaci, np. lis - chytrość, sowa - mądrość, itp. Anafora - figura...

Przydatność 85% Terminy prekluzyjne a terminy zawite

Terminy prekluzyjne zwane także materialno-procesowymi Czynności dokonane po ich przekroczeniu są bezskuteczne. W przeciwieństwie do terminów zawitych nie można ich przywracać. Są to terminy długie zazwyczaj. Terminy prekluzyjne skierowane są nie tylko dla stron. Wiążą też organy procesowe. Terminy zawite- po ich upływie dokonanie czynności jest bezskuteczne. Mogą być...

Przydatność 65% Ważne terminy biologiczne

REKOMBINACJA GENETYCZNA- wymiana odcinków między odpowiadającymi sobie rejonami DNA. RODZINA- jednostka w systemie klasyfikacyjnym organizmów, wyższa niż rodzaj i niższa niż rząd. RODZAJ- jednostka w systemie klasyfikacyjnym organizmów, wyższa niż gatunek i niższa niż rodzina. ROZWÓJ ZARODKOWY- okres od utworzenia zygoty do wytworzenia organizmu zdolnego do samodzielnego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji