Treść zadania

natalia29081998

Wypisz z wiersza wszystkie:epitety,przenośnie,porównania.

RĘKAWICZKA



Chcąc być widzem dzikich bojów,
Już u zwierzyńca podwojów
Król zasiada.
Przy nim książęta i panowie Rada,
A gdzie wzniosły krążył ganek,
Rycerze obok kochanek.

Król skinął palcem , zaczęto igrzysko,
Spadły wrzeciądze; ogromne lwisko
Z wolna się toczy,
Podnosi czoło,
Milczkiem obraca oczy
Wokoło,
I ziewy rozdarł straszliwie,
I kudły zatrząsł na grzywie,
I wyciągnął cielska brzemię,
I obalił się na ziemię.

Król skinął znowu.
Znowu przemknie się krata,
Szybkimi skoki, chciwy połowu,
Tygrys wylata.
Spoziera z dala
I kłami błyska,
Język wywala,
Ogonem ciska
I lwa dokoła obiega .
Topiąc wzrok jaszczurczy
Wyje i burczy;
Burcząc, na stronie przylega.

Król skinął znowu,
Znowu podwój otwarty,
I z jednego zachowu
Dwa wyskakują lamparty.
Łakoma boju , para zajadła
Już tygrysa opadła,
Już się tygrys z nimi drapie,
Już obudwu trzyma w łapie;
Wtem lew podniósł łeb do góry,
Zagrzmiał – i znowu cisze-
A dzicz z krwawymi pazury
Obiega... za mordem dysze.
Dysząc na stronie przylega.
Wtem leci rękawiczka z krużganków pałacu,
Z rączek nadobnej Marty,
Pada między tygrysa i między lamparty
Na środek placu.

Marta z uśmiechem rzecze do Emroda:
„Kto mię tak kocha jak po tysiąc razy
Czułymi przysiągł wyrazy,
Niechaj mi teraz rękawiczkę poda”.

Emrod przeskoczy zapory,
Idzie pomiędzy potwory,
Śmiało rękawiczkę bierze.
Dziwią się panie , dziwią się rycerze.
A on w zwycięskiej chwale
Wstępuje na krużganki.
Tam od radośnej witany kochanki,
Rycerz jej w oczy rękawiczkę rzucił.
„Pani, twych wdzięków nie trzeba mi wcale”.
To rzekł i poszedł, i więcej nie wrócił.


Z góry Dziękuje Karolina . :D

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Wypisz 10 nazwisk, które wg Ciebie miały istotny wpływ na rozwój nauk biologicznych i medycznych.

Johann Mendel (genetyka) Wilhelm Rontgen (promienie X, rentgen) James Watson i Francis Crick (DNA) Edward Jenner (szczepionka) Joseph Lister (antyseptyka) James Simpson (anestozjologia) Ludwik Pasteur (bakteriologia) Alexander Fleming (penicylina) Christiaan Barnard (rozwój transplantologii) Patrick Steptoe (metoda sztucznego zapłodnienia)

Przydatność 80% Oblicz moc jaką rozwijasz wbiegając na drugie piętro. Wymień potrzebne przyrządy, wypisz zastosowane wzory, opisz czynności jakie wykonałeś/aś - DOŚWIADCZENIE!

PRZYRZĄDY POTRZEBNE DO WYKONANIA DOŚWIADCZENIA: * stoper (czas odmierzany w sekundach) * metr (wysokość odmierzana w metrach) * waga (ciężar ciała odmierzany w kilogramach) *kalkulator PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA: Na początku przygotowałam pomoce potrzebne do wykonania doświadczenia. Wbiegając na drugie piętro odmierzyłam stoperem czas, w kórym przebyłam daną trasę....

Przydatność 55% Śmieszne - analiza wiersza

Wiersz Anny Kamieńskiej zadaje pytanie o istotę istnienia człowieka. Taką problematyką zajmuje się filozofia – nauka zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, niekiedy niejednoznacznej, dlatego właśnie utwór ten zaliczamy do filozoficznych. Tematyka utworu ma bardzo wyraźne odbicie w jego budowie. Wiersz podzielony jest na 3 części, którymi są: pytanie, odpowiedź i...

Przydatność 70% Analiza wiersza "Confiteor"

Wiersz Edwarda Stachury pt.”Confiteor” jest bardzo trudny do zanalizowania. Już sam jego tytuł oznacza przyznanie się do winy, wyznanie. W wierszu tym można wyróżnić dwie części. W pierwszej podmiot liryczny obarcza się winą za to, że na świecie są biedni i bezdomni ludzie, że panuje na nim wojna i zbrodnia. Uważa się za współodpowiedzialnego tych...

Przydatność 60% Analiza wiersza "Nie wiem".

„Nie wiem” Kiedyś myślałam że życie jest piękne. Kiedyś myślałam że muszę tak myśleć Kiedyś myślałam że jestem szczęśliwa że jest mi dobrze. Kiedyś ... Ale teraz zrozumiałam że nie muszę być szczęśliwa Jeśli nie chce. Nie wiem co mam myśleć. Nie wiem co mam czuć Nie wiem co...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji