Treść zadania

amikoma

Na ponizszym rysunku są dwa klocki zaznaczone są sily musze policzyc sile naprezenia nici i przyspieszenie klockow, nie uwzgledniamy tarcia

Załączniki do zadania

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • Miło mi, dziękuję :)
    Antek

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Chyba siły N na rysunku to miały być siły napięcia nici?? Czy jednak siły nacisku?
    Nieważne. Siły nacisku F1, F2 są skierowane pionowo w dół i równe iloczynowi odpowiedniej masy
    razy przyspiedzenie ziemskie g = 10 m/s^2, czyli

    F1 = m1 * g = 0.25 * 10 = 2.5 N, oraz F2 = m2 * g = 0.4 * 10 = 4 N.

    Jeżeli musisz przyjąć g = 9.81 m/s^2 to powyzej wstaw 9.81 zamiast 10 i pomnóż.

    Siły reakcji R są skierowane pionowo w górę i muszą równoważyć siły nacisku,
    czyli mieć te same wartości. R1 = F1 oraz R2 = F2, ale jako WEKTORY mają przeciwne zwroty,
    czyli wektorowo:
    \overrightarrow{R_1} = -\overrightarrow{F_1}, analogicznie dla drugiej masy.

    Siła naprężenia nici o wartości N jest skierowana POZIOMO (inaczej niż na Twoim rysunku).
    Na lewy klocek (ten o masie m1) działa siła naprężenia N, skierowana poziomo w prawo
    i nadaje tej masie poziome przyspieszenie a.
    Na prawy klocek działają w poziomie: siła F w prawo, siła naprężenia nici, MINUS N, w lewo.
    Ich wypadkowa nadaje klockowi takie samo przyspieszenie a.
    Możemy napisać 2 równania:

    N = m1 * a dla lewego klocka
    F - N = m2 *a dla prawego klocka

    Dodajemy równania stronami, N się upraszcza i mamy F = (m1 + m2) * a, czyli
    a = \frac{F}{m_1+m_2}
    Wartość siły N obliczamy z pierwszego równania z w/w układu, podstawiając a:
    N = F\frac{m_1}{m_1+m_2}

    Wstawmy dane z zadania:
    Przyspieszenie: a = 9.75 / (0.25 + 0.4) = 15 m/s^2
    Wartość siły naprężenia nici: N = m1 * a = 0.25 * 15 = 3.75 N

    Wymiary się zgadzają, ponieważ we wzorze na N w ułamku mamy kilogram / kilogram,
    czyli wymiar [N] jest taki sam jak [F], czyli niutony, natomiast we wzorze na a
    mamy niutony (czyli kg * m/s^2) dzielone przez kilogramy, czyli wlaśnie m/s^2.

    Antek

Rozwiązania

Podobne zadania

sunlitek Na stole leży książka. wykonaj rysunek i zaznacz na nim sily działające na Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: sunlitek 13.5.2010 (18:17)
patenka_5 pomocy!!! fizyka!!! musze zaliczyc semestr tym zadaniem!!!NA DZIS TO MUSZE MIEC! Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: patenka_5 19.5.2010 (17:21)
emilka_1234 przyklady praktycznego wykorzystania sily dosrodkowanej Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: emilka_1234 17.9.2010 (18:00)
madziara987654 Na Jutro! Wazne!! Tylko te zaznaczone Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: madziara987654 30.9.2010 (21:33)
madus94 Musze zrobić referat o końcu wszechświata. Potrzebuje jakiś teorii o tym Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: madus94 31.10.2010 (16:45)

Podobne materiały

Przydatność 55% Kartkówka z rysunku technicznego

1.Podaj wszystkie formaty arkuszy i ich wymiary. ............................................................................................ ............................................................................................ 3. Do czego stosowana jest linia punktowa i falista ............................................................................................ 4. Co...

Przydatność 85% Arteterapia - zastosowanie rysunku w psychoterapii

ARTETERAPIA Zastosowanie rysunku w psychoterapii Obserwacja sposobu zachowania się dziecka, tego jak reaguje w różnych sytuacjach i w stosunku do innych ludzi, dostarcza cennych informacji o jego rozwoju umysłowym. Od chwili urodzenia dziecko gwałtownie rozwija swoje zdolności intelektualne. Rozwija...

Przydatność 80% "Inny świat" Herlinga-Grudzińskiego jako utwór o sile i słabości człowieka

1. Wstęp „Inny Świat” noszący podtytuł „Zapiski sowieckie”, jest utrwaleniem doświadczeń, przeżyć i przemyśleń autora z okresu jego pobytu w więzieniach i obozach, aż do uwolnienia i wstąpienia do armii polskiej. Była to pierwsza tego typu relacja, dlatego wywołała tak wielkie zainteresowanie. Ale waga „Innego Świata” nie polega tylko na wartościach czysto...

Przydatność 60% Prawda o sile i słabości człowieka w literaturze faktu (Nałkowska, Grudziński, Borowski)

Wielu z nas uważa, że żyje w trudnych czasach, kiedy trzeba się wykazać sprytem, oraz siła charakteru, aby przetrwać. Jednak literatura faktu ukazuje jaką przepaść dzielą nasze błahe problemy z ogromem cierpień jakie odczuwali bohaterowie utworów Nałkowskiej, Borowskiego czy Herlinga-Grudzińskiego. To właśnie na podstawie doświadczeń tych bohaterów możemy poznać...

Przydatność 70% Rozwój poznawczy eg piageta, różnice, moralność, wygocki, zabawa symboliczna, symboliczna reprezentacja rysunku

1. ROZWÓJ POZNAWCZY WG PIAGETA w tym: stadia rozwoju; ich charakterystyka; ważne pojęcia na poszczególnych stadiach Stadia rozwoju poznawczego – zasadniczą cechą teorii Piageta jest przekonanie o etapowym charakterze rozwoju. W teorii Piageta dziecko występuje jako twórca własnego rozwoju, a zredukowany został wpływ środowiska społecznego, edukacji i kultury na kształtowanie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji