Treść zadania

nitkalitka4

Podane wyrażenia zapisz bez użycia nawiasów.

a) 3x-(5+7y)=
-(2a+7)-(3b-9c)=
-(-x+y)+6=
(4b-5)-(-a-4)=
(a+b)+(3a-4b)=
b) 2a+5(b+7)=
9 razy (x-2y)+3 razy (w -5)=
(a-2b) razy 4+7 razy (c-8)=
3 razy (-2a+7b)+4 razy (-c+3)=
c) 4-5 razy (a+b)=
3x-2 razy (2y+4x)=
-(3a+5b)-8 razy (c-4)=
-5 razy (-a-3b)-2 razy (-5-7b)=




Prosze o szybką odp ; )

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a)
    3x-(5+7y)=
    = 3x - 5 - 7y =
    = 3x - 7y - 5


    -(2a+7)-(3b-9c)=
    = - 2a - 7 - 3b + 9c=
    = - 2a - 3b + 9c - 7


    -(-x+y)+6=
    = x - y + 6


    (4b-5)-(-a-4)=
    = 4b - 5 + a +4=
    = a+ 4b- 1


    (a+b)+(3a-4b)=
    = a+b + 3a - 4b=
    = 4a - 3b



    b)
    2a+5(b+7)=
    = 2a + 5b + 35


    9 * (x-2y)+3 *(w -5)=
    = 9x - 18y + 3w - 15


    (a-2b) * 4+7 * (c-8)=
    = 4a - 8b + 7c - 56


    3 * (-2a+7b)+4 * (-c+3)=
    = - 6a + 21b - 4c + 12


    c)
    4-5 * (a+b)=
    = 4 - 5a - 5b=
    = -5a - 5b + 4


    3x-2 * (2y+4x)=
    = 3x - 4y - 8x=
    = -5x - 4y


    -(3a+5b)-8 * (c-4)=
    = - 3a - 5b - 8c + 32


    -5 * (-a-3b)-2 * (-5-7b)=
    = 5a + 15b +10 + 14b =
    = 5a + 29b + 10

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .

Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...

Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.

"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...

Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....

Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty

Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...

Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji