Treść zadania

hiphopowy

Siemka. Pomożecie mi z matematyki z ułamków? Zadanie 2, Strona 83 Podręcznik Matematyka Krok Po Kroku. Klasa 5 ..
Oblicz.
dwie trzecie minus jedna piąta
pięć ósmych minus dwie dziewiąte
jedenaście szesnastych minus jedna piąta
trzy czwarte minus jeden piętnastych
trzy całe i dwie trzecie minus jedna cała i pięć osiemnastych
dwie całe i jedna druga minus dwie piąte
trzy całe i trzy czwarte minus jeden całe i jeden szóstych
dwanaście całych i jedna trzecia minus jedenaście całych i jedna ósma
cztery całe i jedna czwarta minus dwie całe i pięć siódmych
cztery całe i dwie trzecie minus jedna cała i trzy czwarte
trzy całe i cztery siódme minus dwie całe i jedna druga
siedem całych i dwie piąte minus sześć całych i siedem ósmych
Bardzo błagaam o odpowiedzi dam rączke w góre 5 i Naaj ! nie robcie takich ukośników bo nie bede wiedzial co do czego ;p :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    2/3 - 1/5= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika ->15)

    = 10/15 - 3/15 =

    = 7/15



    5/8 - 2/9= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 72)

    = 45/72 - 16/72=

    = 29/72




    11/16 - 1/5= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 80)

    = 55/80 - 16/80 =

    = 39/80




    3/4 - 1/15= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika ->60)

    45/60 - 4/60 =

    = 41/60



    3 i 2/3 - 1 i 5/18 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 18)

    = 3 i 12/18 - 1 i 5/18 =

    = 2 i 7/18




    2 i 1/2 - 2/5= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 10)

    = 2 i 5/10 - 4/10 =

    = 2 i 1/10



    3 i 3/4 - 1 i 1/6= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika ->12)

    = 3 i 9/12 - 1 i 2/12 =

    = 2 i 8/12 =

    = 2 i 2/3




    12 i 1/3 - 11 i 1/8= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24)

    = 12 i 8/24 - 11 i 3/24=

    = 1 i 5/24




    4 i 1/4 - 2 i 5/7= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 28)

    = 4 i 7/28 - 2 i 20/28 = (zamieniam 1 jedność z odjemnej na 28/28)

    = 3 i 35/28 - 2 i 20/28 =

    = 1 i 15/28




    4 i 2/3 - 1 i 3/4= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)

    = 4 i 8/12 - 1 i 9/12 = (zamieniam 1 jedność z odjemnej na 12/12)

    = 3 i 20/12 - 1 i 9/12=

    = 2 i 11/12



    3 i 4/7 - 2 i 1/2 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 14 )

    = 3 i 8/14 - 2 i 7/14=

    = 1 i 1/14



    7 i 2/5 - 6 i 7/8 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 40)

    = 7 i 16/40 - 6 i 35/40 = (zamieniam 1 jedność z odjemnej na 40/40 )

    = 6 i 56/40 - 6 i 35/40 =

    = 21/40

Rozwiązania

  • agusia00022

    2/3-1/5=10/15-3/15=7/15
    5/8-2/9=45/72-18/72=27/72
    11/16-1/5=55/80-16/80=39/80
    3/4-1/15=45/60-4/60=41/60
    3 i 2/3-1 i 5/8=11/3-13/8=88/24-39/24=49/24=2 całe i 1/24
    2 i 1/2-2/5=5/2-2/5=25/10-4/10=21/10=2 całe i 1/10
    3 i 3/4-1 i 1/6=15/4-7/6=45/12-14/12=31/12=2 całe i 7/12
    12 i 1/3-11 i 1/8=37/3-89/8=296/24-267/24=29/24= 1 i 3/24= 1 i 1/8
    4 i 1/4 - 2 i 5/7=17/4-19/7=119/28-76/28=43/28=1 i 15/28
    4 i 2/3 - 1 i 3/4=14/3-7/4=56/12-21/12=35/12=2 i 11/12
    7 i 2/5 - 6 i 7/8=37/5 - 55/8=296/40-275/40=21/40

  • userphoto

    1) dziesięć piętnastych minus trzy piętnaste daje siedem piętnastych
    2)czterdzieści pięć siedemdziesięciu dwóch minus szesnaście siedemdziesięciu dwóch daje dwadzieścia dziewięć siedemdziesięciu dwóch
    3) pięćdziesiąt pięć osiemdziesiątych minus szesnaście osiemdziesiątych daje trzydzieści dziewięć osiemdziesiątych
    4) piętnaście dwudziestych minus cztery dwudzieste daje jedenaście dwudziestych
    5) jedenaście trzecich minus trzynaście ósmych daje sześćdziesiąt sześć dwudziestych czwartych minus trzydzieści dziewięć dwudziestych czwartych daje dwadzieścia siedem dwudziestych czwartych i to daje jedną całą i jedną ósmą
    6)pięć drugich minus dwie piąte daje dwadzieścia pięć dziesiątych minus cztery dziesiąte daje dwadzieścia jeden dziesiątych daje dwie całe i jedną dziesiątą
    7) piętnaście czwartych minus siedem szóstych daje czterdzieści pięć dwunastych minus czternaście dwunastych daje trzydzieści jeden dwunastych to daje dwie całe i siedem dwunastych
    8)trzydzieści siedem trzecich minus osiemdziesiąt dziewięć ósmych daje dwieście dwadzieścia dwa dwudzieste czwarte minus dwieście sześćdziesiąt siedem dwudzieste czwarte daje minus jedna cała i dwadzieścia jeden dwudzieste czwarte
    9)siedemnaście czwartych minus dziewiętnaście siódmych daje sto dziewiętnaście dwudziestych ósmych minus siedemdziesiąt sześć dwudziestych ósmych daje czterdzieści trzy dwudziestych ósmych i to daje jedną całą i piętnaście dwudziestych ósmych
    9)szesnaście trzecich minus siedem czwartych daje sześćdziesiąt cztery dwunaste minus dwadzieścia jeden dwunastych daje czterdzieści trzy dwunaste i to daje trzy całe i siedem dwunastych
    10)dwadzieścia pięć siódmych minus pięć drugich daje pięćdziesiąt czternastych minus trzydzieści pięć czternastych daje piętnaście czternastych i to daje jedną całą i jedna czternastą
    11)trzydzieści siedem piątych minus pięćdziesiąt pięć ósmych daje dwieście dziewięćdziesiąt sześć czterdziestych minus dwieście siedemdziesiąt pięć czterdziestych i to daje dwadzieścia jeden czterdziestych

  • duska_95

    poradzisz sobie;)
    a) 2/3 - 1/5 = 10/15 - 3/15 = 7/15
    b) 5/8-2/9=45/72-16/72=29/72
    c)11/16-1/5=55/80-16/80=39/80
    d) 3/4-1/15=45/60-4/60=41/60
    e)3 2/3-1 5/18=3 12/18-1 5/18=2 7/18
    f) 2 1/2-2/5=2 5/10-4/10=2 1/10
    g )3 3/4-1 1/6=3 18/24-1 4/24=2 16/24=2 2/3
    h) 12 1/3-2 5/7=12 8/24-11 3/24=1 5/24
    i) 4 1/4-2 5/7=4 7/28- 2 20/28= 3 35/28-2 20/28=1 15/28
    j) 4 2/3-1 3/4=4 8/12- 1 9/12= 3 20/12-1 9/12= 2 11/12
    k) 3 4/7- 2 1/2=3 8/14-2 7/14= 1 1/14
    l) 7 2/5-6 7/8=7 16/40- 6 35/40= 7 56/40-6 35/40=1 21/40

Podobne zadania

przemooo70 Zadanie o cukierkach . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 3 rozwiązania autor: przemooo70 25.3.2010 (16:34)
magdap1999 Temat :Zadanie z treścią. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: magdap1999 28.3.2010 (21:05)
krystek12345a Zadanie z matmy. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: krystek12345a 7.4.2010 (15:37)
GK67 zadanie tekstowe Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: GK67 12.4.2010 (17:01)
madzialena360 ratunku zadanie na jutro !! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: madzialena360 14.4.2010 (18:39)

Podobne materiały

Przydatność 60% Short Article describling Harrison Ford - Enterprise plus - pre-intermediate - strona 15 zadanie 22

Harrison Ford is an actor who is famous for starring in many films, such as "Adventures of Indiana Jones", "The Star Wars Trilogy" and "Air Force One". He is in his late sixties. He is tall and well-built as well. He has a tanned square face, with thin upper lip with a ful lower lip. Also he has got brown eyes and short brown hair, but unfortunatley his hair is starting to turn gray. On the...

Przydatność 60% Strona WWW

Strona WWW, witryna (angielskie WWW page), dokument hipertekstowy (lub nawet hipermedialny) pracowany w języku HTML, udostępniony na widok publiczny w sieci Internet za pomocą usługi WWW w celach informacyjnych, handlowych, propagandowych itp.; sieciowa wizytówka firm i poszczególnych osób (liczba stron WWW przekroczyła już miliard). Usługa WWW (angielskie web service), jedna z...

Przydatność 60% Strona czasownika

Do wyrażania zależności między wykonawcą czynności a jej obiektem służy strona czasownika. Wyróżniamy stronę czynną i bierną. Strona czynna - wyrażona jest czasownikiem w formie osobowej. Do strony czynnej zalicza się również formy zwrotne czasownika - wskazujące na wykonawcę czynności, który jest równocześnie jej przedmiotem, np. Mama się czesze (czesze siebie),...

Przydatność 50% Strona bierna

Ich backe einen Kuchen. Der Kuchen wird (von mir) gebacken. Ich backte / buk einen Kuchen. Der Kuchen wurde (von mir) gebacken. Ich habe einen Kuchen gebacken. Der Kuchen ist (von mir) gebacken worden. Ich hatte einen Kuchen gebacken. Der Kuchen war (von mir) gebacken worden. Ich werde einen Kuchen backen. Der Kuchen wird (von mir) gebacken werden. Man spricht hier Deutsch....

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji