Treść zadania

wikaa69

Hej (:
Rozwiąż układy równań metodą podstawiania:
A) {2x-y=o
{4x-3=y
B) {4x/3+y=5
{x/5-y/10=1/2

C) {x+y=7
{x-y=1
D) {2x-y=4
{x+y=11
E) {x-2y= -3
{2x+3y=8

Z góry dziękuję!!:)))

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • userphoto

    A) {2x-y=o
    {4x-3=y
    {2x-(4x-3)=0
    {y=4x-3
    {2x-4x+3=0
    {y=4x-3
    {-2x=-3 ||-2
    {y=4x-3
    {x=1,5
    {y=4*1,5-3
    {x=1,5
    {y=3

  • userphoto

    A) 2x -y =0
    4x - 3 = y

    2x - ( 4x-3)=0
    y= 4x-3

    2x-4x+3=0
    y= 4x-3

    -2x = -3
    y= 4x-3

    x= 3/2
    y= 4* 3/2 -3 = 3

    B) y= 5- 4x/3
    x/5 - y/10= 1/2

    y= 5- 4x/3
    2x/10 - (5- 4x/3)/10 = 1/2

    y= 5-4x/3
    (2x-5+4x/3)/10=1/2

    y= 5 -4x/3
    ( 6x/3+4x/3 -5)= 1/2

    y= 5-4x/3
    10x/3= 1/2 +5

    y= 5-4x/3
    10x/3= 11/2

    y= 5-4x/3
    x= 11/2 * 3/10= 33/20

    y= 5- (4*33/20)/3= 5- 33/5*1/3= 5- 33/15= 75/15- 33/15=42/15= 14/5
    x= 33/20

    C) x+y= 7
    x-y= 1

    x= 7-y
    7-y -y=1

    x=7-y
    -2y= 1-7

    x= 7-y
    -2y= -6

    x= 7-y
    y= 3

    x= 7-3=4
    y= 3

    D) 2x -y= 4
    x= 11-y

    2( 11-y) -y= 4
    x= 11 -y

    22 - 2y - y= 4
    x= 11-y

    -3y= 4- 22
    x= 11- y

    -3 y= -18
    x= 11-y

    y= 6
    x= 5
    E)
    x= -3+2y
    2( -3 + 2y) +3y= 8

    x= -3 +2y
    -6 +2y+3y=8

    x= -3+2y
    5y= 8+6

    x=-3+2y
    y= 14/5

    x= -3+ 2*14/5= -3+ 28/5= -15/5+28/5=13/5
    y= 14/5

Podobne zadania

szymczak 4. Rozwi ąż nierówno ść i rozwi ą zanie przedstaw graficznie 2x + Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: szymczak 28.11.2013 (18:07)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji