Treść zadania
Autor: diamencik_ Dodano: 2.3.2011 (17:07)
RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
1. Ile jest liczb dwucyfrowych, które spełniają nierówność 6+x/2 większe lub równe od x - 20?
2. Jaka najmniejsza liczba naturalna spełnia nierówność 3(1-x) < 3-x/4?
3. Na ile co najmniej pełnych godzin należy wypożyczyć łódź, aby bardziej opłacało się
skorzystać z usług firmy Y ?
Firma X Firma Y
WYNAJEM ŁODZI WYNAJEM ŁODZI
7 zł za 1 godzine pierwsza godz. - 11 zł
druga godz. - 10 zł
każda następna - 5 zł
4. Irek ma w indeksie tylko piątki, czwórki i trójki. Trójek ma najwięcej, o 10 więcej niż piątek.
Czwórek ma 3 razy więcej niż piątek. Ile ma trójek, czwórek i piątek, jeśli średnia jego ocen jest
niższa niż 3,6 ?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agacik 7.4.2010 (20:38) |
suma dwoch liczb wnosi 35. Jeżeli pierwsza z nich zwiekszymy o 20%, to ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zuza94 8.4.2010 (18:41) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Kuband 2.3.2011 (17:20)
1. 6+x (kreska ułamkowa 2) > x - 20 /* 2
6 + x > 2x - 40
6 + 40 > 2x - x
46 > x
x < 49
46 - 9 = 37
Odp. : Jest 37 liczb dwucyfrowych spełniających to równanie.
przy kazdym > i < musi być ta kreska pod tym (większe/mniejsze lub równe)
2. 3 (1 - x) < 3-x (kreska ułamkowa 4)
3 - 3x < 3 - x (kreska ułamkowa 4 ) / *4
12 - 12x < 3- x
-12x + x < 3 - 12
-11 x < -9 / : (-11)
x > 9 (kreska ułamkowa 11)
odp. najmniejsza liczba naturalna spełniająca to równanie to 1.
3.
7*x=11+10+5(x-2)
7x=21+5x-10
2x=5.5h
5.5h- czyli trzeba zapłacić za 6 h aby sie zwróciło.
4.
x - ilość piątek
y - ilość czwórek
z - ilość trójek
średnia ocen = 5*x + 4*y + 3*z / x + y + z
z = x + 10
y = 3*x
średnia ocen < 3,6
stąd
5*x + 4*3*x + 3*(x + 10) / x + 3*x + x + 10 < 3,6
5x + 12x + 3x + 30 / 5x + 10 < 3,6 /*(5x + 10)
20x + 30 < 3,6*(5x + 10)
20x + 30 < 18x + 36
20x - 18x < 36 - 30
2x < 6 /:2
x < 3
czyli
x₁ = 1 lub x₂ = 2
Jeśli x = 1 to:
y = 3*x
y = 3*1 = 3
z = x + 10
z = 1 + 10 = 11
średnia ocen = 5*1 + 4*3 + 3*11 / 1 + 3 + 11 = 5 + 12 + 33 / 15 = 50 / 15 = 3,(3) < 3,6
Jeśli x = 2 to:
y = 3*x
y = 3*2 = 6
z = x + 10
z = 2 + 10 = 12
średnia ocen = 5*2 + 4*6 + 3*12 / 2 + 6 + 12 = 10 + 24 + 36 / 20 = 70 / 20 = 3,5 < 3,6
Odp. Irek ma 1 piątkę, 3 czwórki i 11 trójek lub 2 piątki, 6 czwórek i 12 trójek.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie