Treść zadania

ktos0514

POMÓŻCIE PROSZĘ !!!
Zadania te są z matematyki prosze o rozwiązanie bo mam z tym trudności:)
1) x-y=1
3x=12 (to jest w klamerce)

2) x+2y=9
-x + 3y = 16 (to też w klamerce)

3) Jaś i Staś mają razem 35 zł.Staś ma o 8 zł.więcej od Jasia .Oblicz ile pieniędzy ma Jaś a ile Staś?

4) W trójkącie równoramiennym kąt między ramionami jest 15(stopni) większy od kąta przy podstawie.Oblicz miary kątów tego trójkąta.

5)Zosia i Jacek ważą razem 70 kg.Gdyby Zosia przytyła 4kg a Jacek 3kg.schudł to ważyliby tyle samo . Ile waży Zosia a ile Jacek?

PROSZĘ O POMOC tylko prosze o dokładnie napisanie zadania :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • userphoto

    3) x-Jaś x+8 Staś
    x+x+8=35
    2x+8=35 /-8
    2x=35-8
    2x=27 / : 2
    x=13,5 Jaś
    13,5+8=21,5 Staś
    1)x-y=1
    3x=12 /:3
    x-y=1
    x=4
    4-y=1
    x=4
    -y=1-4
    x=4
    -y=-3 /*(-1)
    y=3
    2)x+2y=9
    -x+3y=16
    x=9-2y
    -(9-2y)+3y=16
    x=9-2y
    -9+2y+3y=16
    x=9-2y
    -9+5y=16
    x=9-2y
    5y=25
    x=9-2y
    y=5
    x=9-2*5
    x=9-10
    x=-1
    reszty niewiem

  • danielo

    Rozwiązania w załączniku

    Załączniki

  • 1emili1

    załączniki

Podobne zadania

marla zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: marla 26.3.2010 (19:56)
basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
uczennica0638 zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05)
sylwaczek Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37)
kamiluskaxd zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28)

Podobne materiały

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

Przydatność 55% Bankowośc zadania

POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji