Treść zadania

dziaki9

Jakie zjawiska wykorzystano przy budowie prądnicy i silnika elektrycznego?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Prądnica jest urządzeniem wytwarzającym energię elektryczną kosztem dostarczonej jej energii mechanicznej. Podstawowym zjawiskiem fizycznym odpowiadającym za wytwarzanie prądu w prądnicy jest zjawisko indukcji elektromagnetycznej odkryte przez M. Faraday’a’

    Zasada działania silnika elektrycznego opiera się na wykorzystaniu zjawiska mechanicznego oddziaływania pola magnetycznego na przewodnik z prądem, czyli dzięki istnieniu siły elektromotorycznej.
    wirnik obraca się dzięki temu, że uzwojenia przewodzące prąd umieszczone są w polu magnetycznym. Elektromagnes (stojan) wytwarza pole magnetyczne. Prąd podawany jest na uzwojenia wirnika. Pola magnetyczne uzwojenia i stojana oddziałują na siebie, powodując obrót wirnika.

Rozwiązania

Podobne zadania

Axe Pomoc przy referacie :] Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Axe 29.3.2010 (20:22)
ona Praca i moc prądu elektrycznego Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: ona 8.4.2010 (19:23)
kocham14 Samochód rozpędził się od 20km/h do 100km/h w ciągu 10s. Jakie było jego Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: kocham14 13.4.2010 (16:54)
karola3d ciało podniesiono z powierzchni ziemi na wysokość 80cm wykonując przy tym Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: karola3d 15.4.2010 (18:59)
kaska495 wymień zjawiska świadczące o falowej naturze światła Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kaska495 17.4.2010 (17:22)

Podobne materiały

Przydatność 60% Jaki stosunek do zjawiska rusyfikacji mieli bohaterowie "Syzyfowych prac"?

W utworze Stefana Żeromskiego "Syzyfowe prace" uczniowie klerykowskiego gimnazjum na początku poddawali się rusyfikacji. Nie zdawali sobie sprawy, że są poddawani podstępom rosyjskich władz. Chłopcy nie protestowali, ani nawet nie pomagali sobie wzajemnie, nie sprzeciwiali się, a nawet nie zwracali uwagi na ich wynarodowianie. Byly tylko pojedynczeprzypadki buntu, np: na lekcji...

Przydatność 70% Zjawiska w makrootoczeniu jakie maja wpływ na moja szkołe

Zjawiska w makrootoczeniu, które mają wpływ na moją szkołę to: 1.Otoczenie ekonomiczne -Im szkoła dostanie więcej funduszy od państwa, tym samym będzie w stanie zakupić więcęj pomocy dydaktycznych i zapewni szkole lepsze wyposażenie. -Dzięki pieniądzom od państwa uczniowie będą mogli wyjeżdżać na różnego rodzaju bezpłatne kulturoznawcze i integracyjne wycieczki,...

Przydatność 75% Jakie czynniki i zjawiska sprzyjaja rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego, a jakie szkodzą?

Niektórzy politolodzy twierdzą, że rodowód „społeczeństwa obywatelskiego” wywodzi się od Arystotelesa i innych starożytnych filozofów. Trudno jednak do końca się z tym zgodzić, gdyż on wprowadzając to pojęcie nie uczynił właściwie rozróżnienia między społeczeństwem obywatelskim, wspólnotą polityczną i państwem. Dopiero myśliciele pierwszej fali nowożytności -...

Przydatność 50% Badanie silnika skokowego

Badanie silnika skokowego

Przydatność 70% Wielkości charakterystyczne silnika

Każdy silnik spalinowy możemy scharakteryzować poprzez podanie kilku jego podstawowych wielkości. Należą do nich: 1. Wymiary silnika 2. Stopień sprężania 3. Prędkość obrotowa, moment obrotowy, moc 4. Sprawność 5. Zużycie paliwa 6. Charakterystyka eksploatacyjna silnika Przyjrzyjmy się więc co kryję się za tymi parametrami i o czym one świadczą....

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji