Treść zadania

mariola1174

mam problem muszę na jutro napisaćć wypraccowanie na temat opowieści z narni lew, czarownica i stara szafa. a nie wiem jak mam się do tego zabrać. czy ktoś by mógł mi pomóc?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • mirkaj1

    "Lew, Czarownica i Stara Szafa" że
    kraina, w której się właśnie znalazła nosi nazwę Narnia. Rządzi nią zła Czarownica która sprawiła, że panuje tu wieczna zima chociaż nigdy nie nadchodzi Boże Narodzenie. Tumnus wyznaje ze skruchą że sam również pozostaje na usługach Białej Czarownicy i właściwie powinien odprowadzić do niej dziewczynkę, ale po krótkiej walce z samym sobą pozwala jej wrócić do domu.
    Pozostałe dzieci nie wierzą oczywiście ani jednemu słowu Łucji. Dla nich dziewczynka była nieobecna zaledwie chwilę, chociaż sama Łucja upiera się, że spędziła w Narnii kilka godzin. Rodzeństwo bada szafę ale nie znajduje niczego niezwykłego – ot, szafa jak szafa, tyle że duża. Dochodzą do wniosku, że Łucja wszystko to sobie wymyśliła. Szczególnie okrutnie szydzi z niej Edmund, doprowadzając dziewczynkę do łez rozpaczy.
    Mija kilka dni. Dzieci ponownie bawią się w chowanego. Łucja raz jeszcze chowa się w szafie. Tym razem widzi to Edmund i wchodzi za nią, aby ostatecznie zdemaskować jej kłamstwa. Jakie jest jednak jego zdumienie, kiedy w środku nie tylko nie znajduje Łucji, ale sam przenosi się do ośnieżonej Narnii. Spotyka tam samą Białą Czarownicę, która w towarzystwie złośliwego karła przemierza krainę w saniach zaprzęgniętych w renifery. Częstuje Edmunda czarodziejskim ptasim mleczkiem i wypytuje, skąd pochodzi i jak się tutaj znalazł. Szczególnie zainteresowana wydaje się faktem, iż dzieci jest czwórka. Odsyła Edmunda do domu z poleceniem, aby sprowadził do jej zamku pozostałą trójkę. Edmund godzi się spełnić jej prośbę.
    Po powrocie do domu Edmund wciąż twierdzi, że to jedynie wymysł Łucji. Wreszcie przyznaje, że istotnie był w jakiejś dziwnej krainie. Zdezorientowane dzieci nie wiedzą, co robić. W końcu udają się po radę do Profesora. Mądry staruszek mówi im że wydarzyć może się wszystko, byle tylko dostatecznie mocno w to wierzyć.
    Ostatecznie cała czwórka postanawia udać się do Narnii razem. Po przejściu do magicznej krainy spotykają parę sympatycznych bobrów. Dzieci dowiadują się od nich że do Narnii powraca Lew Aslan, Władca Puszczy, aby rozprawić się z Białą Czarownicą.

Podobne zadania

Paula_Buziaki Muszę na jutro napisać ZMYŚLONA legendę o Mroszy Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Paula_Buziaki 28.3.2010 (17:40)
tragedia Na temat papierosów Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: tragedia 28.3.2010 (22:04)
kasiulka5250 Pomocy!!na jutro!! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: kasiulka5250 29.3.2010 (21:18)
krystian1012 wymyślone opowiadanie w świecie wyobraźni zadanie na jutro Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: krystian1012 8.4.2010 (11:27)
Martta Napisz kilka uwag na temat uczenia się. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Martta 11.4.2010 (14:11)

Podobne materiały

Przydatność 80% Autoagresja- temat tabu, czy niedostrzegany problem?

"Mała dziewczynka... Siedzi na białej, brudnej ławeczce w parku. Ma skrzyżowane nóżki. Twarz zakrytą rączkami. Siedzi tak bez ruchu. Nie płacze. Jest silna... Myśli. Myśli o tym jak bardzo była szczęśliwa. Jak wszystko wydawało się jej proste... Nagły podmuch wiatru, osuwają się rękawy bluzeczki... Widać czerwone kreseczki... Sznyty... Jest ich tak dużo... Czemu to sobie...

Przydatność 70% Problem żydowski w kulturze XIXw. Omów temat na wybranych przykładach.

Kultura i historia Żydów, ich obecność w twórczości polskich pisarzy i artystów zajmowały mnie od dawna. Wybierając ten szeroko sformułowany temat, postanowiłam go zawęzić i odwołać się do ukazania kultury żydowskiej na przykładzie tekstów literackich romantyzmu, pozytywizmu, Młodej Polski i malarstwa. Słowami, które chcę uczynić przewodnikiem po problematyce...

Przydatność 85% Młodość jako temat i jako problem w literaturze. Omów, interpretując wybrane przykłady z różnych epok.

Młodość jest to okres między dzieciństwem a życiem dorosłym. W tym czasie człowiek cieszy się, że żyje, liczy się tylko to co się dzieje w danej chwili. Konsekwencje i porażki się wtedy nie liczą. Najważniejszą rzeczą jest dla nie go zdobycie swojego celu i spełnienie swoich marzeń. Niestety czasami za to ponosimy wysoką cenę. W poszczególnych epokach literackich...

Przydatność 60% Narkomania jako problem społeczny i temat literacki. Odwołaj sie do wybranych utworów i oceń ich funkcję w uświadamianiu zagrożeń, związanych tą formą uzależnienia.

Narkomania w Polsce nie jest zjawiskiem nowym, jej istnienie pojawiło się dużo wcześniej zanim podniesiono alarm. Okres międzywojenny znał przypadki narkomanii, występowały one jednak rzadko, nie były tolerowane a ich produkcja była surowo zabroniona. Zdarzały się jednak takie środowiska, kiedy tłumaczono zażycie narkotyku, na przykład środowiska artystyczne, które w ten...

Przydatność 100% Problems of the environment

There are many problems which lead our natural environment to disaster. Factories and cars release poisonous chemical into the air. The chemical mix with the water in the clouds, and the polluted rain called acid rain which later falls damages trees, lakes and buildings. Gases polluted the atmosphere because they are produced too quickly to be cleared away naturally by rain, winds or plant...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji