Treść zadania

dhhalaczkiewicz

PROSTE!!!!!!!!!CZEŚĆ !!!!!!!mam tu kilka przykładów , których nie umiem zrobić bo jestem cienka z maty MOŻE KTOŚ MI POMOŻE?????!!!!!!!
bardzo bym was prosiła o to


Zad1 Przekształć iloczyny na sumy
a) 3(a-2)
b) -4(x+y)
c) -5(-x+1)

Zad2 Zapisz w najprostszej postaci.
a) 3(2x-1)+4(1-x)
b) 2(7x+5)-6(x -2)
c) -2x(8-x)-5( x [dopotęgi drugiej] +3x)
d) 5(3-2x)-(4x+6)*3 [ to * znaczy razy]


Dam Naj!!!!!!!!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Zad 1.

    \ a) 3(a-2)=3a-6

    \ b) -4(x+y)=-4x-4y

    c) \ -5(-x+1)=5x-5


    Zad 2.

    a) \ 3(2x-1)+4(1-x)=6x-3+4-4x=2x+1

    b) \ 2(7x+5)-6(x -2)=14x+10-6x+12=8x+22

    c) \ -2x(8-x)-5( x^2+3x)=-16x+2x^2-5x^2-15x=-3x^2-31x

    d) \ 5(3-2x)-(4x+6) \cdot 3 =15-10x-12x-18=-22x-3

Rozwiązania

  • damsza2

    Zad1 Przekształć iloczyny na sumy
    a) 3(a-2)=3a-6
    b) -4(x+y)=-4x+4y
    c) -5(-x+1)=5x-5

    Zad2 Zapisz w najprostszej postaci.
    a) 3(2x-1)+4(1-x)=6x-3+4-4x=2x+1
    b) 2(7x+5)-6(x -2)=14x+10-6x+12=8x+22
    c) -2x(8-x)-5( x [dopotęgi drugiej] +3x)=-16x-2x2-5x2-15x=x-7x2 (dwojka za x znaczy do potęgi 2)
    d) 5(3-2x)-(4x+6)*3 [ to * znaczy razy]=15-10x-12x+18=33-22x

  • agusia00022

    a) 3(a-2)=3a-6
    b) -4(x+y)=-4x-4y
    c) -5(-x+1)=5x-5

    a) 3(2x-1)+4(1-x)=6x-3+4-4x=2x+1
    b) 2(7x+5)-6(x -2)=14x+10-6x+12=8x+22
    c) -2x(8-x)-5( x [dopotęgi drugiej] +3x)=-16x+2x^2-5x^2+3x=-3x^2-11x
    d) 5(3-2x)-(4x+6)*3=15-10x-12x-18=-22x-3

Podobne zadania

hubert985 Kilka zadań (Ostrosłupy) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: hubert985 11.4.2010 (12:21)
izolek123 na jutro :(:( a ja tego nie umiem ;// Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: izolek123 15.4.2010 (15:52)
Agatt_ Ostrosłupy... Prosze o pomoc, nie umiem tego. ! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Agatt_ 19.4.2010 (21:55)
herovader Układy równań (kilka zadań) klasa2 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: herovader 25.5.2010 (15:49)
kamilkicia prosze o rozwiązanie tych działań nie umiem bo sa bardzo bardzo trudne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 7 rozwiązań autor: kamilkicia 6.6.2010 (20:58)

Podobne materiały

Przydatność 75% Umiem wykorzystać każdą chwilę!-Carpe diem

Powiedzenie "carpe diem"-chwytaj dzień towarzyszy nam na co dzień i spotykamy się z nim na każdym kroku. Czy to w szkole,czy w pracy,telewizji-jest wszędzie. Uważam,że każdy człowiek powinien mądrze zagospodarować swój czas "by nie odkryć tuż przed śmiercią,że nie umiał żyć". Dzień powinniśmy mieć zawsze udany,a gdy czegoś nie zrobimy i ciężko nam z tym żyć,to...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji