Treść zadania

KosmitnazZiemi

układ równań metodą przeciwnych współczynników

{3x - 0,2y = 35
{2,5x - 5y = 5

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    {3x - 0,2y = 35 obustronnie *(-25)
    {2,5x - 5y = 5

    {-75x +5y =- 875
    +{2,5x - 5y = 5
    -----------------------
    -72,5x=-870
    x=12

    2,5*12 - 5y = 5
    -5y=5-30
    -5y=-25
    y=5

Rozwiązania

  • userphoto

    {3x - 02y = 35 |* (-25)
    {2.5x - 5y = 5

    {-75x +5y = -875
    + {2,5x - 5y = 5
    -----------------------------
    -72,5x = -870 | /(-72,5)
    x = 12

    {x = 12
    {2,5x - 5y = 5

    {x=12
    {2,5*12 - 5y =5

    {x=12
    {30 - 5y = 5

    {x=12
    {-5y = 5-30

    {x=12
    {-5y = -25 | /(-5)

    {x=12
    {y = 5

    Powinno być dobrze : )

  • userphoto

    mnożymy drugie równanie przez 1,2:
    \begin{cases}3x - 0,2y = 35 \\ 3x - 6y = 6\end{cases}
    odejmujemy stronami:
    5,8y = 29, czyli:
    \begin{cases}y = 5 \\ x = \frac{6*5 + 6}{3}\end{cases}
    \begin{cases}x = 12 \\ y = 5\end{cases}

  • userphoto

    tyutytyt

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji