Treść zadania

nikawika

hej. słabo kapuje temat :mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne. a mam z niego sporo przkładów. prosze pomóżcie mi, to na jutro. ;/
jak jest np., 1/3, to oznacza ułamek. i gdzie przed nawiasem nie ma znaku działania, to oznacza mnożenie. przy ułamku piszę znak mnożenia "*", żeby się nie pomieszały liczby.
-3(x-2)
-2x(x-5)
a(ab+b)
-4(-x+5)
1/3*(3a+3g+b)
-20x(10x-10)
2a(-a-ak+b)
-4x(x-2)
-1/3*(6x+3y+3)
4(x-2 i 1/2y)
-ab(a+ab+b
-1/2x(x-1/2+1/4y)
-5(x-ab+b)
-4(x-2)
-3x(x-7+xy)
please, pomóżcie. :*

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Dla zupełnie niewtajemniczonych przypominam, że aby pomnożyć jednomian przez sumę algebraiczną mnożymy po kolei jednomian razy kolejne składniki sumy i uwzględniamy znak każdego cząstkowego mnożenia na znanych zasadach arytmetyki:
    + * + to wynik +
    + * - to wynik -
    - * + to wynik -
    - * - to wynik +

    -3(x-2)=-3x + 6
    -2x(x-5)=-2x^2 +10x ^2 - do kwadratu
    a(ab+b)=a^2b+ab
    -4(-x+5)=4x-20
    1/3*(3a+3g+b)=(1/3)*3a+(1/3)*3g+(1/3)*b=a+g+(1/3)*b
    -20x(10x-10)=(-20x)*10x+(-20x)*(-10)=-200x^2+200x
    2a(-a-ak+b)=-2a^2 -2a^2k+2ab
    -4x(x-2)=-4x^2+8x
    -1/3*(6x+3y+3)=(-1/3)*6x+(-1/3)*3y+(-1/3)*3=-2x-y-1
    4(x-2 i 1/2y) chyba miało być :
    4(x-2 + 1/2y) = 4x - 8 + 2y
    -ab(a+ab+b) = -a^2b - a^2b^2 - ab^2
    -1/2x(x-1/2+1/4y) = (-1/2)x^2 + (1/4)x - (1/8)xy
    -5(x-ab+b) = -5x + 5ab - 5b
    -4(x-2) = -4x + 8
    -3x(x-7+xy) = -3x^2 + 21x - 3x^2y

Rozwiązania

Podobne zadania

agata96 Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: agata96 28.3.2010 (21:46)
evik56 Wyrażenia algebraiczne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: evik56 29.3.2010 (20:36)
migotka Wyrażenia algebraiczne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: migotka 30.3.2010 (16:51)
migotka Wyrażenia algebraiczne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: migotka 30.3.2010 (16:06)
migotka Wyrażenia algebraiczne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: migotka 30.3.2010 (16:13)

Podobne materiały

Przydatność 60% Wyrażenia algebraiczne

1. Zapisywanie wyrażeń algebraicznych: a.) zapisz ze pomocą wyrażeń algebraicznych wzór na trzy kolejne liczby naturalne: n n + 1 n + 2 b.) zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych wzór na liczbę dwu cyfrową: 10a + b c.) zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych wzór na liczbą trzy cyfrową: 100a + 10b + c d.) zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych wzór na trzy...

Przydatność 65% Wyrażenia Algebraiczne

Wyrażenia Algebraiczne Wyrażenia algebraiczne powstają przez połączenie symboli literowych oraz liczb znakami działań i nawiasów, np. 4x+2y-3 3a+2b-c 8m-9 2(a+b) (x+y) Każde wyrażenie możemy zapisać w różny sposób, wykonując działania na literach, podobnie jak na liczbach , np. x+y+x+y+y= 2x + 3y...

Przydatność 70% Wyrażenia algebraiczne

Wyrażenia Algebraiczne Wyrażenia algebraiczne powstają przez połączenie symboli literowych oraz liczb znakami działań i nawiasów, np. 4x+2y-3 3a+2b-c 8m-9 2(a+b) (x+y) Każde wyrażenie możemy zapisać w różny sposób, wykonując działania na literach, podobnie jak na liczbach , np. x+y+x+y+y= 2x + 3y 3a+2b-a+3b= 2a+ 5b Aby obliczyć wartość liczbową wyrażenia...

Przydatność 80% Kazimierz Wierzyński – „Hej! Świat się kręci!”, analiza i interpretacja.

W utworze została użyta liryka bezpośrednia, a tematem wiersza jest spotkanie dwojga zakochanych. Podmiot liryczny w piękny sposób opisuje zależności między kobietą a mężczyzną i łączące ich więzi emocjonalne. Wspomniane w tytule oraz początkowych wersach utworu słowa są spowodowane uczuciem, miłością. Autor używa wiele wykrzyknień – podkreśla ogromne emocje...

Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>

Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji