Treść zadania

Edytaa

a) Zastąp podane wyrażenia nazwami używanymi na co dzień. :
- szkoła podstawowa-.........................
- pracownik ochrony-.......................
- samochód ciężarowy-....................
- sauna parowa-.............................
- telewizja kablowa-..............................
- pisemna praca klasowa-.......................
- dom leśniczego-...................................

b) Dlaczego tworzy się takie nazwy?


;D

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a) - szkoła podstawowa- podstawówka
    - pracownik ochrony- ochroniarz
    - samochód ciężarowy- ciężarówka
    - sauna parowa- sauna
    - telewizja kablowa- kablówka
    - pisemna praca klasowa- klasówka
    - dom leśniczego- leśnioczówka
    b) aby mozna było je łatwiej i krócej wymawiać.

Rozwiązania

  • patryszyn13

    - szkoła podstawowa - podstawówka
    - pracownik ochrony- ochroniarz
    - samochód ciężarowy- ciężarówka
    - sauna parowa- sauna
    - telewizja kablowa- kablówka
    - pisemna praca klasowa- praca klasowa
    - dom leśniczego- leśniczówka

  • wiki831

    podstawówka
    ochroniarz
    ciężarówka
    .
    kablówka
    klasówka
    leśniczówka

    b) ponieważ są proste i szybsze w wymowie

Podobne materiały

Przydatność 65% Rzeki Polski, sieć rzeczna - mapa z nazwami.

W załączniku sieć rzeczna Polski z podpisanymi rzekami. Sieć hydrologiczna Polski, rzeki główne, dopływy. Mapa rzek polskich Polskie rzeki Idealne do nauki lub ściągi. (załączona mapa jest moją przeróbką znalezionej w Internecie mapy konturowej)

Przydatność 55% Nazwy: rozumienie nazwy, zakres i treści nazwy, desygnat nazwy, rodzaje nazwy,stosunki między nazwami.

Rozumienie Nazw Na wstępie wytłumacze pojęcie nazwy. Nazwa jest to wyraz bądz wyrażenie, kto rozumiemy jednoznacznie i nadaje się na podmiot lub orzecznik orzeczenia imiennego w zdaniu ( orzeczenie imienne jest to orzeczenie składające się z czasownika posiłkowego i wyrazu mającego samodzielne znaczenie) (1)."Nazwy rozumiemy jako orzeczenie stwierdzające o podmiocie, że jest on...

Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .

Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...

Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.

"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...

Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji