Treść zadania

mira31130

ROZWIAZ RÓWNANIE:
9x do potegi3-18x do kwadratu-16x-32=0

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • 1emili1

    9x^3 - 18x^2 - 16x - 32 = 0
    grupujemy i wyłączamy wspólny czynnik przed nawias
    9x^2 (x - 2) - 16 (x-2) = 0 jeszcze raz wyłączamy przed nawias, tym razem nawias (x-2)
    (x-2)(9x^2 - 16) = 0 w drugim nawiasie rozkładamy wyrażenie wg wzoru skróconego mnożenia
    (x - 2) [(3x)^2 - 4^2 ] = 0
    (x - 2) (3x - 4) (3x + 4) = 0 drugi i trzeci nawias rozwiązujemy przyrównując je do zera:
    3x - 4 = 0 3x + 4 = 0
    3x = 4 3x = -4
    x = 4/3 x = -4/3 i teraz równanie ma postać:
    (x - 2) (x - 4/3) (x + 4/3) = 0 więc rozwiązanie wygląda tak: x1 = 2 x2 = 4/3 x3 = -4/3

Podobne zadania

iwona5000 pole kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 4 cm jest równe? Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: iwona5000 16.4.2010 (19:55)
madzia1170 Wykres funkcji kwadratowej f (x) = 3(x +1)(do kwadratu) − 4 nie ma punktów Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: madzia1170 4.5.2010 (15:44)
lika1993 x do kwadratu-x-2≤0 rozwiąż nierównośc Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lika1993 5.5.2010 (12:05)
Karolcia2012 Liczba 2 do potegi11 *4do potegi5 *8do potegi3 jest równa??(prosze koniecznie Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: Karolcia2012 1.6.2010 (19:15)
kkkostkaaa (x-3)(x+3)=(x+1) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Liceum 3 rozwiązania autor: kkkostkaaa 6.9.2010 (17:48)

Podobne materiały

Przydatność 75% Podnoszenie do kwadratu liczb z końcówką "5"

Aby podnieść (w pamięci) do kwadratu liczby zakończone cyfrą "5", należy wykonać następujące operacje:
1. Końcowe cyfry wyniku, to będzie "25";
2. Początkowe cyfry otrzymujemy mnożąc liczbę utworzoną z początkowych cyfr (bez końcowej piątki) podnoszonej do kwadratu liczby przez liczbę o jeden większą.

Dokładniej wyjaśnią to przykłady:

35^2 =...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji