Treść zadania

Selenka98

Charakterystyka postaci Bajki robotow

Pomocyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    74
    ZYSKI
    Zachowanie godności, wolności
    Zachowanie religii
    Wybór na knezia uczciwego,
    skromnego kmiecia
    Zdobycie broni i jeńców
    Zawarcie pokoju z wrogami
    Założenie grodu
    STRATY
    śmierć wielu kmieci, ich żon
    i dzieci
    ograbienie, spalenie wielu
    zagród kmiecych
    6. Określenie warunków prowadzenia wojny.
    • Czy wojna może być sprawiedliwa? Zapisz wnioski z dyskusji.
    (Można prowadzić wojnę, jeśli jest konieczna, np. z najeźdźcą, w walce o sprawiedliwość,
    tożsamość narodową).
    Bajki robotów
    Stanisław Lem
    Temat 1
    Król, królewna i rycerze – jak to w bajce (Jak Erg Samowzbudnik bladawca pokonał).
    Cel ogólny
    Określenie cech gatunkowych utworu.
    Cele szczegółowe – uczeń:
    – podaje tytuły baśni kojarzące się z podanymi motywami,
    – opowiada treść utworu w roli określonego narratora, wykorzystując technikę pantomimy
    prezentuje uczucia narratora,
    – gromadzi słownictwo do opisu,
    – określa baśniowe motywy wędrowne w opowiadaniu Lema,
    – określa cechy gatunkowe utworu,
    – redaguje wypowiedź z uwzględnieniem cech określonego gatunku literackiego.
    Przebieg zajęć
    1. Przypomnienie tytułów baśni z podanymi motywami wędrownymi.
    • Król, śmiałe czyny bohatera, ślub z królewną – z czym ci się kojarzą te motywy? Podaj tytuły
    baśni.
    2. Opowiadanie treści bajki w roli określonego narratora.
    • Opowiedz treść bajki Lema według planu (jeden uczeń opowie fragment odpowiadający
    jednemu punktowi planu).
    Postaraj się oddać głosem, mimiką i gestykulacją odpowiedni nastrój (nauczyciel każdorazowo
    poda punkt planu i określi narratora).
    • W trakcie słuchania opowiadania kolegów mimiką i gestem pokażcie uczucia narratora,
    (4 – 5 lekcji)
    75
    np. stojąc na baczność podczas słuchania obwieszczenia królewskiego albo okazując
    wstręt, podczas oglądania bladawca.
    Plan:
    1. Bogactwa króla Boludara – z zachwytem.
    2. Goszczenie Starego elektrowieda Halazona – w stylu urzędowym, jak nudne sprawozdanie.
    3. Wykład na temat Homosa uczonych homologów – w stylu uczonego wykładu.
    4. Obserwowanie bladawca w klatce – ze wstrętem.
    5. Wyłudzenie kluczyka od królewny Elektriny – tajemniczo.
    6. Obwieszczenie króla – z powagą, jaka dotyczy spraw państwa.
    7. Zjazd rycerzy i udanie się na poszukiwanie Homosa – z entuzjazmem.
    8. Obudzenie królewny przez Samowzbudnika – radośnie.
    3. Gromadzenie słownictwa do opisu.
    • Przygotuj słownictwo do opisu pałacu i obyczajów w nim panujących. Uwzględnij:
    – budulec pałacu (marmur, złoto)
    – gromadzenie bogactw (kolekcja zegarów, wypchane stwory z najdalszych stron
    Wszechświata)
    – dostatek (piwnice z trunkami)
    – stosunek poddanych do króla (bicie pokłonów; spełnianie zachcianek – sprowadzenie
    bladawca; uczeni i wróżbici zjawiają się na rozkaz króla; służenie królowi przez wszystkich
    poddanych – rzemieślnicy z całego kraju zjeżdżają się, aby pomóc królewnie).
    4. Określenie motywów baśniowych w opowiadaniu.
    • Jakie baśniowe motywy wędrowne występują w utworze Lema?
    Np.:
    gromadzenie bogactw przez króla
    śpiąca królewna
    mężny rycerz
    wędrówka po dzikich nieznanych krainach
    mędrcy udzielający rad potrzebującym
    5. Określenie cech gatunkowych utworu Lema.
    • Opowiadanie Lema jest baśnią. Zapisz w dwóch kolumnach argumenty za i przeciw tej
    tezie.
    Nauczyciel może skorzystać z @ – rozsypanka argumentów.
    Przykładowo wykonane ćwiczenie:
    76
    Cechy baśni
    Brak określenia czasu wydarzeń.
    Fantastyczne miejsce wydarzeń.
    Motywy wędrowne.
    Szczęśliwe zakończenie.
    Cechy różniące utwór Lema od baśni
    Królewnę zdobywa spryciarz, a nie człowiek
    odważny i pełen poświęcenia.
    Czas wydarzeń to nieokreślona przyszłość.
    W świecie przedstawionym króluje wysoka
    technologia.
    Brak wyraźnego podziału na dobro i zło.
    Brak magii, czarów.
    6. Redagowanie wypowiedzi z uwzględnieniem cech określonego gatunku.
    • Zredaguj (w kilkunastu zdaniach) treść utworu Lema w taki sposób, aby spełniał cechy
    gatunkowe baśni.
    Temat 2
    Uczeni konstruktorzy w bajkach Lema.
    Cel ogólny
    Określa cele współczesnej nauki.
    Cele szczegółowe – uczeń:
    – zna wyrazy bliskoznaczne do uczony,
    – określa cechy naukowców, ich zadania, cele i znaczenie ich pracy,
    – określa funkcję postaci konstruktorów w bajkach Lema,
    – określa okoliczności, cele i rezultaty działania postaci,
    – określa najważniejsze problemy ludzkości.
    Przebieg zajęć
    1. Określenie cech, zadań, celów i znaczenia pracy naukowców.
    • Kim jest uczony?
    Podaj wyrazy bliskoznaczne do uczony (badacz, naukowiec, poszukiwacz, nowator, odkrywca,
    wynalazca, mędrzec).
    • Określ zadania i cele uczonego (np. odkrywanie praw przyrody, służenie ludzkości,
    własny rozwój).
    • Określ cechy, którymi wyróżniają się/powinni się wyróżniać uczeni (np. wiedza, inteligencja,
    dociekliwość, intuicja, wytrwałość, cierpliwość, pracowitość, odwaga, odpowiedzialność).
    • Jaki pożytek przynosi praca uczonego? (np. rozwój wszystkich dziedzin nauki i techniki,
    poznanie świata i człowieka, powstawanie urządzeń ułatwiających pracę i życie codzienne,
    łatwiejszy kontakt człowieka ze światem, powszechny dostęp do wiedzy, wydłużenie
    życia człowieka).
    Dokończ wybrane zdanie:
    77
    Szanuję uczonych, ponieważ ......................................................................................
    Chciałbym być uczonym, gdyż ....................................................................................
    Podziwiam uczonych za ............................................................................................
    2. Określenie okoliczności, celów i rezultatów działania postaci.
    • Czym zajmują się uczeni w „Bajkach robotów”?
    Grupa I „Trzej elektrycerze”
    Grupa II „Uranowe uszy”
    Grupa III „Dwa potwory”
    Grupa IV „Jak Mikromił i Gigacyan ucieczkę mgławic wszczęli”
    Grupa V „Jak ocalał świat”
    Instrukcja do pracy w grupie:
    Imię/nazwisko uczonego/konstruktora
    Planeta, na której działa
    Dzieło/dzieła, nad którymi pracował
    Motywacja (dlaczego to robił, co nim kierowało)
    Rezultat pracy
    Nauczyciel może skorzystać z ułatwionej wersji zadania – @
    Przykładowo wykonane zadanie:
    Tytuł
    utworu
    Imię/nazwisko
    uczonego
    Planeta,
    na której
    działa
    Dzieło/dzieła,
    nad którymi
    pracował
    Motywacja
    (dlaczego
    to robił, co
    nim kierowało)
    Rezultat
    pracy
    „Trzej
    elektrycerze”
    wielki konstruktor-
    -wynalazca
    Kryonia maszynka-
    -okruszynka,
    istoty rozumne
    z wody (kryształu
    górskiego)-
    Kryonidów
    powstanie
    istot pięknych
    i mądrych
    powstanie
    nowego ludu
    na planecie
    Kryonii, który
    przechytrzył
    swego
    konstruktora
    „Uranowe
    uszy”
    inżynier Kosmogonik
    Mgławica
    Andromedy
    planety: gazowa,
    węglowa,
    Aktynuria
    pokonanie
    ciemności
    powstanie
    państwa Palatynidów
    na
    Aktynurii,
    robotów,
    którzy mieli
    wady ludzi
    78
    „Dwa
    potwory”
    Wielki Cybernator
    Koronny,
    Wielki Arcydynamik,
    Fizykus Koronny
    państwo
    Argensów
    w układzie
    poszóstnym
    Elektrolud Miedziany
    Rtęciogłów
    Elektycerz
    Antymat
    pokonanie
    olbrzyma
    unicestwienie
    państwa robotów
    przez
    ich twórców,
    poczucie
    zagrożenia
    „Jak Mikromił
    i Gigacyan
    ucieczkę
    mgławic
    wszczęli”
    Mikromił
    Gigacyan
    Wszechświat
    stworzenie myślącej
    materii
    odkrycie
    tajemnicy
    Wszechświata
    chaos
    „Jak ocalał
    świat”
    Trurl nie wiadomo
    maszyna wytwarzająca
    wszystko
    na literę n
    zabawa nicość
    3. Charakteryzowanie postaci uczonych konstruktorów.
    • Jakie rezultaty przyniosła praca uczonych konstruktorów? Jak oceniasz ich działalność
    – pozytywnie czy negatywnie?
    • Jakimi cechami obdarzył autor uczonych konstruktorów? Porównaj z cechami zanotowanymi
    na początku zajęć (brak odpowiedzialności).
    • Sformułuj wniosek, wykorzystując słownictwo: absurdalne pomysły; lekkomyślność, pospolite
    ludzkie wady; spełnianie zachcianek władców; działanie w dobrej wierze; wielkie marzenia
    (nauczyciel zapisze na tablicy).
    4. Rola postaci konstruktorów w bajkach Lema.
    • Które z typowych postaci baśniowych zastępują uczeni konstruktorzy w baśniach Lema?
    Wybierz spośród podanych:
    potwory, czarownicy, poczciwi biedacy dokonujący wspaniałych czynów, sierotki, wróżki
    (nauczyciel przeczyta listę postaci).
    • Czym różnią się bohaterowie baśni od bohaterów opowiadań Lema?
    (mają typowe wady ludzi, jak: próżność, zawiść, kłótliwość, brak odpowiedzialności obok
    niezwykłych zdolności i umiejętności, wiedzy, pracowitości i wytrwałości).
    5. Określenie najważniejszych problemów ludzkości.
    • Jakie problemy powinni rozwiązywać współcześni uczeni?
    • Wymień w punktach lub zredaguj kilkuzdaniową wypowiedź na ten temat.
    79
    Temat 3
    Świat w krzywym zwierciadle.
    Cel ogólny
    Przygotowuje się do uczestniczenia w życiu społeczno-politycznym.
    Cele szczegółowe – uczeń:
    – określa miejsca wydarzeń,
    – charakteryzuje fikcyjne systemy państwowe,
    – wyraża swoje zdanie w dyskusji,
    – zna cechy gatunkowe literatury fantastyczno-naukowej,
    – rozróżnia baśnie od science fiction,
    – określa cel łączenia konwencji baśni z science fiction,
    – formułuje hasła wyborcze.
    Przebieg zajęć
    1. Określenie miejsca wydarzeń.
    • Określ miejsce wydarzeń w bajkach Lema. Podaj kilka nazw miejscowych.
    (1.Kosmos: odległe galaktyki, biegun galaktyczny, planety na krańcach Wszechświata,
    sztuczne planety; 2. Mgławica Andromedy, Cyprozja, Aragena).
    2. Charakteryzowanie fikcyjnych systemów państwowych.
    • Jaki system państwowy przeważa w bajkach Lema? – zajrzyj do tematu pierwszej lekcji.
    (królestwo/ustrój feudalny)
    • Scharakteryzuj królestwa z baśni Lema według planu:
    1. Tytuł baśni, imię króla, nazwa państwa.
    2. Prawa obowiązujące w państwie.
    3. Stosunek władcy do poddanych.
    4. Zachowania ludu.
    5. Konsekwencje działania władcy.
    Grupa I „Uranowe uszy”
    Grupa II „Jak Erg Samowzbudnik bladawca pokonał”
    Grupa III „Skarby króla Biskalara”
    Grupa IV „Biała Śmierć”
    Grupa V „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”
    Przykładowo wykonane zadanie:
    Tytuł
    Król
    Państwo
    Prawa obowiązujące
    w państwie
    Stosunek władcy
    do poddanych
    Zachowania
    ludu
    Konsekwencje
    działania
    władcy
    „Uranowe uszy”
    Architor
    Aktynuria
    zakaz zgromadzeń
    szpiegował, zbierał
    wysokie daniny
    spiskowanie trwoga poddanych,
    zniszczenie
    władcy
    80
    „Jak Erg
    Samowzbudnik
    bladawca
    pokonał”
    Boludar
    absolutne
    posłuszeństwo
    wobec
    władcy
    nie liczył się ze
    zdaniem mędrców,
    zwołał rzemieślników
    w celu dorobienia
    kluczyka,
    wysłał na pewną
    śmierć rycerzy
    spełnianie
    wszystkich rozkazów
    królewskich,
    klękanie przed
    królem i bicie
    pokłonów
    trwoga dworaków,
    uśpienie
    królewny,
    oszukanie króla
    przez sprytnego
    Erga
    „Skarby króla
    Biskalara”
    Biskalar
    Cyprozja
    wypełnianie
    rozkazów
    był okrutny
    przy zachowaniu
    pozorów sprawiedliwości,
    stosował podstępy,
    miał niewolników
    odebranie skarbów,
    wybranie
    nowego króla
    strącenie
    z tronu
    „Biała Śmierć”
    Matameryk
    Aragena
    zakaz
    poruszania
    czegokolwiek
    na planecie
    zmuszał do
    ciężkiej pracy nad
    poszerzaniem
    królestwa
    w głąb planety,
    izolował królestwo
    wypełnianie
    rozkazów,
    brak własnych
    decyzji
    zagłada ludu
    „Bajka
    o maszynie
    cyfrowej, co
    ze smokiem
    walczyła”
    Poleander Partobon
    Kybera
    nakaz nieustannego
    doskonalenia
    urządzeń
    „ułatwiał” życie
    ludowi ogromną
    ilością urządzeń
    cybernetycznych,
    niszczył dorobek
    poddanych
    nieustannymi
    wojnami, które
    sam wywoływał
    niezadowolenie,
    szemranie
    zaniechanie
    przez króla gier
    wojennych na
    rzecz cybernetyki
    cywilnej
    3. Dyskusja na temat władzy w państwie.
    • Nazwij cechy władców.
    Czy władcy zajmują się sprawami ważnymi dla swych poddanych? Uzasadnij.
    • Jak żyje się poddanym w tych państwach? Czy czują się szczęśliwi i swobodni? Co myślą
    o swych władcach? Podaj przykłady.
    • Jacy powinni być władcy? Czym powinni się zajmować?
    Wnioski z dyskusji zapisz na schemacie metaplanu.
    Przykładowo wykonane zadanie:
    JAK JEST?
    Królowie gnębią poddanych.
    Wprowadzają absurdalne prawa.
    Są chciwi, niedojrzali, okrutni, podejrzliwi.
    81
    Wykorzystują wiedzę uczonych dla błahych celów.
    Wszczynają wojny.
    JAK POWINNO BYĆ?
    Władcy powinni służyć swemu ludowi.
    Tworzyć sprawiedliwe prawa i przestrzegać prawa.
    Stworzyć warunki rozwoju każdemu obywatelowi.
    Władcy powinni dążyć do zachowania pokoju.
    DLACZEGO NIE JEST TAK, JAK POWINNO BYĆ?
    Królowie nie są godni sprawowania władzy.
    Ze strachu o władzę szpiegują i gnębią poddanych.
    Poddani boją się konsekwencji sprzeciwu i spełniają każdy rozkaz, czasem się buntują.
    WNIOSKI
    Wybierz spośród podanych:
    Niegodny władca powinien być obalony.
    Lud ma prawo wybrać władcę.
    Poddani powinni mieć wpływ na sprawy państwa.
    Wszyscy powinni być równi wobec prawa.
    4. Rozróżnia baśń od literatury fantastyczno-naukowej.
    • Komnata, tron, sypialnia tronowa, sala tronowa, bicie pokłonów, nocny strój gronostajowy
    – czy pasują do utworu science fiction? Uzasadnij.
    • Czym różni się baśń od science fiction? Podane cechy zapisz w dwóch kolumnach.
    dobro zostaje nagrodzone, a zło ukarane
    typowe początki i typowe zakończenia
    akcja umieszczona w nieokreślonej przeszłości
    akcja umieszczona w odległej przyszłości
    występują postacie fantastyczne
    fabuła oparta na przewidywanych osiągnięciach nauki i techniki
    przyroda jest upersonifikowana, pełni ważną rolę
    zawiera ludową mądrość
    ukazuje wpływ techniki na życie człowieka
    miejsce wydarzeń nie jest dokładnie określone
    5. Określenie celu łączenia konwencji baśni z science fiction.
    • Dlaczego autor połączył konwencję baśni z science fiction? (ośmiesza władzę, pokazuje
    jej absurdy, zmusza do refleksji).
    • Sformułuj przesłanie bajek Lema w formie haseł wyborczych partii ludu.
    82
    Temat 4
    Cyber..., kosmo..., hydro... – neologizmy Lema.
    Cel ogólny
    Rozumie proces bogacenia zasobu słownictwa.
    Cele szczegółowe – uczeń:
    – tworzy neologizmy, wykorzystując podane przedrostki,
    – zna pojęcie neologizm,
    – określa funkcje neologizmów w utworach Lema,
    – określa konwencję tworzenia nazw miejscowych,
    – redaguje tekst w określonej konwencji językowej,
    – określa funkcję rymowanek,
    – układa rymowankę.
    Przebieg zajęć
    1. Określenie funkcji neologizmów w opowiadaniach Lema.
    • Podaj kilka neologizmów, czyli nowych słów utworzonych przez Lema.
    • Opowiedz epizod z życia szkoły, używając rzeczowników z przedrostkiem
    cyber-, np. cyberkreda, cybertablica
    kosmo-, np. kosmosala, kosmomatematyka
    anty-, np. antylekcja, antyuczeń
    auto-, np. autogąbka, autotablica
    • Jaki efekt przyniosło przekształcenie rzeczowników? (wrażenie przyszłości, komizm)
    • Z jakiej dziedziny czerpał pomysły na neologizmy autor książki? (nauki ścisłe).
    • Jak narrator opowiadań przedstawia przyrodę przyszłości? Zwróć uwagę na nazwy:
    cyberaki, cyberosy, cybermuchy, cybergąszcze, cybergaje.
    • Czy podoba ci się taka przyszłość? Uzasadnij swoje zdanie.
    2. Analiza słowotwórcza wyrazów złożonych.
    • Wzorem nazw urzędów, jak: Wielki Cybernator, Arcydynamik, Wielki Podblaszy Koronny,
    Fizykus Koronny, utwórz nazwy pracowników szkoły.
    • Dokonaj analizy rzeczowników złożonych. Czy zostały utworzone według tej samej zasady?
    3. Określenie konwencji językowej opowiadań Lema.
    • W jaki sposób powstały wyrazy złożone: elektrycerze, robosły, kosmolud, cybergęśle ?
    • Jakie konwencje połączył autor w tych złożeniach ? (wyrazy z dziedziny nauk technicznych
    z wyrazami znanymi z baśni).
    4. Określenie konwencji tworzenia nazw miejscowych.
    • Z jakimi rzeczywistymi nazwami własnymi kojarzą się : Cyprozja (Nikozja), Treops
    (Cheops), Boludar (Bożydar).
    • Jaki efekt wywołują te nazwy? (pozornej powagi, komiczny).
    • W bajce „Doradcy króla Hydropsa” roi się od nazw „rybnych” i „wodnych”. Przypomnij
    kilka z nich.
    83
    • Dlaczego w tej bajce dominuje słownictwo „wodne”? (lud na planecie Akwacji żyje pod
    wodą).
    • Utwórz kilka nazw „wietrznych”, wykorzystując wyrazy bliskoznaczne do wiatr, jak:
    wietrzyk, zefirek, wicher, tornado, wichura itp.
    5. Redagowanie tekstu w określonej konwencji.
    • Zredaguj opis fikcyjnego świata, którego mieszkańcy żyją na drzewach. Wykorzystaj
    nazwy gatunków drzew i części drzew, jak konary, liście, szyszki.
    6. Określenie funkcji rymowanek.
    • Przypomnij rymowanki z baśni, np. „Śpiąca królewna”
    • Przeczytaj rymowankę z baśni „Skarby króla Biskalara”:
    Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany,
    nitowany z każdej strony, wyklepany, uzwojony,
    stańcie nit przy nicie, a zaraz ujrzycie
    czworgiem swych żeliwnych gałek,
    jaki ze mnie zbrojny śmiałek,
    jak lśni mój stalowy duch,
    naprzeciw żeliwnych dwóch,
    natężajcie cewki,
    bo to nie przelewki,
    a jeśli nie usłuchacie,
    elektryczne życie dacie.
    • Jaką funkcję pełnią rymowanki w opowiadaniach Lema? (rozśmieszają, rozładowują grozę,
    nawiązują do konwencji baśniowej).
    • Utwórz rymowankę, której bohaterem będzie uczeń.
    W pustyni i w puszczy
    Henryk Sienkiewicz
    Temat 1
    O czym jest książka Henryka Sienkiewicza W pustyni i w puszczy?
    Cel ogólny
    Określenie szczegółowej tematyki powieści.
    Cele szczegółowe – uczeń:
    – określa tematykę powieści (burza mózgów),
    – wybiera interesującą go tematykę,
    – stosuje zasady pracy w grupie,
    – nadaje tytuł projektowi,
    – określa zagadnienia szczegółowe w danym zakresie tematycznym,
    – dokonuje przydziału zadań w grupie,
    – zaznacza w lekturze fragmenty zgodne z wybraną tematyką,
    – sporządza notatki.
    (4 – 5 lekcji)

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Wuglaryzmy dobre czy nie?

Wulgaryzmy to przde wszystkim słowa bardzo negatywne. Używanie słów wulgarnych jest niekulturalne i świadczy o wychowaniu i posiadanej kulturze. Oczywiście słów tych nie wolno używać, ale są pewne możliwości np. jeżeli ktoś idzie w sandałach i uderzy małym palcem o wystający krawężnik to w tym wypadku może powiedzieć słowo "kluczowe- kurwa". W literaturze...

Przydatność 65% Sposób na dobre CV

Dobre CV może być kluczem do sukcesu, gdyż właśnie od przejrzenia CV rozpoczyna się zazwyczaj weryfikacja kandydatów. Ważne jest, aby życiorys zawierał informacje, których oczekuje osoba rekrutująca ale także, aby pozbawiony był błędów. Przeczytaj jakie błędy popełniają najczęściej osoby piszące CV. Jakie są główne zasady konstruowania CV? Prostota,...

Przydatność 50% Felieton Dobre Kłamstwo

FELIETON O KŁAMSTWIE Popularność kłamstwa w codziennym życiu jest zadziwiająca. Kłamiemy wszyscy, niezależnie od wieku, płci i rasy. Ta niezwykła sztuka wypaczania faktów wymaga nie lada umiejętności. Ludzie kłamali od wieków. Często niosło to za sobą zgubne konsekwencje. Ale do dziś zdarzają się sytuacje, w których to właśnie kłamstwo służy dobru innych ludzi....

Przydatność 80% Jak napisać dobre podanie

Podanie na kartce w kratkę różni się nieznacznie od drukowanego - trzeba zachować odpowiednie proporcje i estetykę pracy. Przede wszystkim od brzegów i góry kartki trzeba odliczyć 2 kratki. Nie wolno nam po nich pisać - są dla nas nietykalne. W prawym górnym rogu umieszczamy nazwę miejscowości i datę. Należy napisać ją tak, aby nie przekraczała nawet na 1 mm naszego...

Przydatność 90% Jak napisać dobre zaproszenie

Zaproszenie zaliczamy do krótkich form wypowiedzi. Pojawia się ono często na testach. Jego pisanie jest banalnie proste. Oto poradnik jak je napisać krok po kroku: Najpierw musimy umieścić tytuł "Zaproszenie" na środku linijki. Opuszczamy linijkę, i od akapitu rozpoczynamy nasze zaproszenie. Na początku najlepiej napisać zwrot typu "Serdecznie zapraszam"...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji