Treść zadania

dorian1811

Proszee ! o pomoc
Rozwiąż układy równań metodą podstawiania:
a) 3x+y=13
2x-y=7

b) x+y=4
x+2y=6

c)2x-4y=2
x+y=4

d)y-x=-2
x+2y=11

e)2x-y=4
x-2y=-1

f)2x-5y=2
y-2x=-10

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a) 3x+y=13 /-3x
    2x-y=7

    y=13-3x
    2x-(13-3x)=7
    2x-13+3x=7
    5x=20
    x=4

    y=13-(3*4)
    y=1



    b) x+y=4 >> x=4-y
    x+2y=6

    4-y+2y=6
    y=2

    x=4-2
    x=2



    c) 2x-4y=2
    x+y=4 >>x=4-y

    2(4-y)-4y=2
    8-2y-4y=2
    -6y=-6
    y=1

    x=4-1
    x=3



    d) y-x=-2 >> y=-2+x
    x+2y=11

    x+2(-2+x)=11
    x-4+2x=11
    3x=15
    x=5

    y=-2+5
    y=3


    e) 2x-y=4
    x-2y=-1 >> x=-1+2y

    2(-1+2y) – y =4
    -2+4y-y=4
    3y=6
    y=2

    2x-2=4
    2x=6
    x=3


    f) 2x-5y=2
    y-2x=-10 >> y=-10+2x

    2x-5(-10+2x)=2
    2x+50-10x=2
    -8x=-48
    x=6

    y=-10+12
    y=2

Rozwiązania

  • userphoto

    a) y=13-3x
    2x-y=7
    2x-(13-x)=7
    2x-13+x=7
    3x=6/3
    x=2
    y= 3*2=6

  • userphoto

    ad. a
    oblczamy y=13-3x

    podstawiamy pod y w drugim rownaniu 2x -(13-3x)=7
    2x-13+3x=7 5x=20 x =4

Podobne zadania

maaajaaa b. ważne proszee szybkooo ;d Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: maaajaaa 14.5.2010 (18:43)
pysia_075 Równości .. PROSZEE !! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: pysia_075 16.5.2010 (18:59)
wrredna proszee bardzo ; ( kacper kupił a kg i a kg śliwek.Ile zapłacił za Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: wrredna 4.10.2010 (20:15)
bolek proszee o pomocc w roku 1990 bylo w polsce 1126 tys. bezrobotnych, co Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: bolek 14.11.2010 (14:46)
bolek proszee o pomocc nakład wyprodukowanych w 1990 roku podręczników Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: bolek 14.11.2010 (14:52)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji