Treść zadania

misia2835722

Proszę bardzo o pomoc zadania-funkcja kwadratowa , nie rozumiem tego pomocy

1. Sprowadź trójmian do postaci kanonicznej, a następnie narysuj wykres i podaj własności:

> zbiór wartości
> przedziały monotoniczności (gdzie funkcja rośnie, a gdzie maleje)
> miejsca zerowe
> współrzędne wierzchołka
>określ dla jakich wartości xєR f(x)< 0 ?


a. f( x)= -2x( do potęgi 2)+ X + 1

b.f ( x) = x (do potęgi 2) – 2x

c.f ( x) 1/2x( do potęgi 2 )+ 12

2 Wyznacz najmniejszą i największą wartość funkcji f w podanym przedziale.
a) f( x) = - x [do potęgi 2 ]= – x + 2 w przedziale <- 1,1>
b. f ( X) = x (do potęgi 2)+ 2x - 3

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • totuuuiii

    y=ax^2+bx+c
    a=-2
    b=1
    c=1
    Podstawiamy do wzorów

    y=a(x-p)^2+g

    p=-b/2a p=-1/2*(-2) =0,5

    g=-delta/4a deltab^2-4ac delta=1^2-4*(-2)*1=9

    g=-9/4*(-4)=9/16

    y=-2(x-0,5)^2+9/16 postać kanoniczna

    Wierzchołek to W=(p;g)
    W=(0,5;9/16)

    Zbiór wartości ponieważ a=-2 to parabola ma ramiona skierowane w dół zbiór wartości to y

  • userphoto

    zad1
    a). f( x)= -2x( do potęgi 2)+ X + 1
    a=-2,b=1,c=1
    delta=1(do kwadratu)-4*(-2)*1
    delta=1+8
    delta=9
    deta pod pierwiastkiem =3

    x1=1 , x2=-0,5 ( miejsca zerowe funkcji)

    p=jedna czwarta , q=dziewięć ósmych (współrzędne wierzchołka)
    postać kanoniczna do której miałaś sprowadzić: y=-(x-jedna czwarta)nawias do kwadratu-dziewięc ósmych

    Zb(zbiór wartości)=R
    f. rosnąca (skończoność , 0>
    f malejąca
    f rosnąca
    f rosn

Podobne zadania

Nieznany Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 2.4.2010 (19:51)
acapella1222 Funkcja kwadratowa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: acapella1222 7.4.2010 (21:08)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49)
kleopatra_1992 Obliczenie boków trójkąta oraz miar kątów ostrych tego trójkąta. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: kleopatra_1992 16.4.2010 (19:58)

Podobne materiały

Przydatność 75% Funkcja kwadratowa w Excelu

Prosta funkcja kwadratowa w Excelu

Przydatność 55% Program funkcja kwadratowa Turbo Pascal

program rownanie_kwadratowe; uses crt; Var a, b, c, x1, x2, d, x : Real; begin clrscr; write('podaj a='); readln(a); write('podaj b='); readln(b); write('podaj c='); readln(c); if a=0 then begin Writeln('Rozwiazywanie funkcji liniowej'); if (b=0) and...

Przydatność 70% Ciąg fibonacciego, bisekcja, funkcja kwadratowa, kwadraty magiczne - 4 programy matematyczne w c

Ciąg Fibonacciego, bisekcja, funkcja kwadratowa, kwadraty magiczne- 4 programy matematyczne w C

Przydatność 80% Jak rozumiem szczęście?

Każdy z nas, każdy człowiek potrafi doznawać wielu uczuć, co wywołuje u niego czasem śmiech, czasem przygnębienie, czasem pozytywne, lub negatywne wspomnienia, a czasem wiele, wiele innych reakcji. Gama uczuć jest bardzo szeroka, od tych najprostszych, związanych z codziennymi czynnościami, aż do tych najgłębszych, nad którymi najwybitniejsi filozofowie zastanawiają się od...

Przydatność 80% Co rozumiem przez IV przykazanie.

IV przykazanie ... to jedno z dziesięciu, które otrzymaliśmy od Boga, by godnie sprawować swój żywot i móc go podsumowywać każdego dnia. Czy jednakże "Czcij ojca swego i matkę swą" ma w sobie coś specjalnego ? Na pewno. Tak jak i każde inne z dziesięciu. Osobiście rozumiem je bardzo prosto i konkretnie. Jednakże kryje się w nim pewna głębia, którą potrafi...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji