Treść zadania

krzysio952

Rozwiąż metodą przeciwnych współczynników (układ równań):

2x+5y=5
6x+15y=10

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • Ryszardzie ! to jest układ sprzeczny a nie nieoznaczony ! i rozwiązałem ten uklad metodą przeciwnych wspólczynników a nie podstawiania jak to piszesz :) widocznie nie wiesz na czym polega metoda podstawiania :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    \begin{cases} 2x+5y=5 \\ 6x+15y=10 \end{cases}

    \begin{cases} 2x+5y=5 / \cdot (-3)\\ 6x+15y=10 \end{cases}

    \begin{cases} -3 \cdot 2x+(-3 \cdot 5y)=5 \cdot (-3) \\ 6x+15y=10 \end{cases}

    \begin{cases} -6x-15y=-15 \\ 6x+15y=10 \end{cases}
    --------------------------------------------------------------------------------------
    0x+0y=-5
    Układ sprzeczny, nie ma rozwiązania.

Rozwiązania

  • userphoto

    {2x+5y=5 / razy (-3)
    {6x+15y=10

    {-6x-15y=-15
    +{6x+15y=10
    ------------------
    0x+0y = -5 czyk=li uklad nieoznaczony. To jest metoda przeciwnych wspolczynnikow, tamta to metoda podstawiania...

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji