Treść zadania

xxprincessexx

1) Wygląd zewnętrzny pracownika biurowego.
2) Sposób ubierania się.
3) Fryzura.
4) Makijaż.
5) Zachowanie.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Pracownik biurowy jest zawód jak wskazuje sama nazwa wykonywany w biurze. Jak każdy urzędnik ma określone obowiązki oraz swój image. Z racji, że dany człowiek jest silnie związany z kontaktem miedzy ludzkim musi on zachowywać dane cechy charakteru , zachowania oraz wyglądu. Bardzo ważny jest element wyglądu zewnętrznego, bo jak mówi stare polskie przysłowie : „Jak Cię widza tak Cię piszą”. To przysłowie odzwierciedla to iż najważniejsze jest pierwsze wrażenie. W większości spraw wygląd jest bardzo ważny bo znacznie ułatwia kontakty międzyludzkie. Przede wszystkim zgrabna sylwetka wpływa mocna n element wyglądu zewnętrznego. Czyste włosy, dbale ułożona fryzura oraz delikatny makijaż to kolejne elementy wizerunku urzędnika. Wśród składników określających image pracownika biurowego należy uwzględnić wygląd dłoni, które powinny być zadbane a paznokcie równe i delikatnie pomalowane na niezbyt wyzywający kolor. Głównym elementem otaczającym te wszystkie wyżej wymienione cechy jest dbałość o czystość i higienę osobistą.
    Istotną częścią wyglądu zewnętrznego pracownika biurowego jest ubiór, który odzwierciedla jego osobowość. Ubranie powinno być zawsze czyste, wyprasowane i odpowiednio dopasowane do sylwetki i wieku osoby uwzględniając przy tym kolorystykę. Do każdego ubioru należy dobrać obuwie i pamiętać o jego czystości gdyż jest to element ubrania, na który zwraca się dużą uwagę. Wszelkie elementy stroju powinny stanowić estetyczną całość.
    W kwestii ubioru mężczyzn najważniejszy jest garnitur o ciemnych odcieniach oraz właściwie dobrane dodatki: koszula, krawat, skarpety i buty. Panowie nie powinni nosić biżuterii. Wystarczającym elementem, który może zdobić mężczyznę jest zegarek i firmowe pióro. W ubiorze kobiet istotny jest kostium o odpowiednio dobranym kroju i kolorze. Dodatkami do kostiumu są: torebka, buty, apaszka i biżuteria. Oprócz kostiumów panie stosują również zestawy: bluzka i spódnica lub bluzka i spodnie. Należy unikać bluzek na ramiączkach i zbyt wydekoltowanych. Wspominając o biżuterii należy podkreślić, iż nie można z nią przesadzać. Wystarczający jest zegarek, pierścionek oraz delikatne kolczyki i ozdoba na szyję. Sposób poruszania się przez pracownika biurowego zauważalny jest we wielu sytuacjach np. stanie, siedzenie i chodzenie. Stojąc należy zwrócić uwagę na rozstaw nóg, aby ciężar ciała rozkładał się równomiernie. Plecy powinny być wyprostowane a ręce opuszczone do dołu. Nie należy trzymać rąk w kieszeniach. Ponadto nie wskazane jest gestykulowanie rękoma, wykonywanie nerwowych ruchów oraz splatanie rąk na piersi. Siedzimy oparci plecami o oparcie a ręce spoczywają na udach. Nogi są złączone lub jedna z nich może być wysunięta do przodu lub cofnięta.
    Sposób chodzenia mężczyzn jest odmienny od sposobu chodzenia kobiet. Kobiety stawiają kroki drobne i swobodne natomiast mężczyźni chodzą krokiem zdecydowanym i pewnym przy czym ich kroki są większe od kroków kobiet. Do pozostałych elementów tworzących wizerunek urzędnika możemy zaliczyć sposób bycia oraz problemy zapachów. Sposób bycia to sposób zachowania się oraz obcowania z ludźmi. Aby być postrzeganym w pozytywny sposób należy być uśmiechniętym, wykazać chęć zrozumienia rozmówcy oraz utrzymywać z nim kontakt wzrokowy.
    Dbający o higienę pracownik, dzięki właściwie dobranym kosmetykom będzie zawsze dobrze postrzegany przez otoczenie.
    Kolejna cecha która chyba najważniejsza jest zachowanie pracownika biurowego. Przede wszystkim pracownik biurowy powinien umieć:
    -słuchać i rozmawiać- w tej pracy bardzo ważna role pełni kontakt między ludzki co silnie wiąże się z mową. Mówić należy głosem donośnym i spokojnym. W sytuacji gdy jesteśmy zdenerwowani należy panować nad uczuciami i emocjami, które wywołały to wzburzenie. Mówca powinien dopilnować, aby jego wypowiedź była czytelna, bez monotonii a tempo wypowiedzi dostosowane do okoliczności. Zdania powinny być jasne, zrozumiałe. Ważne jest aby to, co mówimy było przekonywujące i w uprzejmej formie.
    -życzliwy stosunek do ludzi- pracownik musi spokojnie wysłuchać klienta i jak najlepiej zaradzić jego problemu. Nie powinien go zbywać tylko dokładnie wysłuchać i szczerze próbować pomóc a nie zbywać ludzi i wykorzystywać ich niewiedze w danej sprawie.
    -punktualność i tym samym szacunek dla osoby z, którą się spotyka- z tym wiąże się także solidne wykonywanie pracy danego urzędnika. Gdy chcemy załatwić dana sprawę liczy się dla nas przede wszystkim jakość oraz czas. Właśnie dlatego szukamy zaufanej osoby, która jest punktualna i ma szacunek do swego klienta bądź pracodawcy.
    -dotrzymanie słowa – cecha ta powoduje zaufanie wśród ludzi i fakt, iż można na nas polegać wiąże się z tym także dyskrecja czyli dotrzymanie tajemnicy. SA to cechy które na prawdę trudno znaleźć u osób i może właśnie dla tego tak bardzo się jej ceni.
    -dobre zachowanie- na to zagadnienie składa się wiele rzeczy przede wszystkim umiejętność zachowania w różnych sytuacjach życiowych. Należy odróżnić Ż Życie prywatne od pracy. Jest to trudna sztuka ale praca w biurze wymaga wielu poświęceń a z tym się wiąże ta sprawa. W tym punkcie należy również wspomnieć o komunikacji niewerbalnej np. witaniu się. Przy tej czynności powinno się być w pozycji stojącej i podać rękę.
    Jak w każdym zawodzie potrzebne są jakieś umiejętności, wymienię kilka które wydaja się być niezbędne w tej pracy:
    Znajomość języków: zwłaszcza niemiecki i angielski ale wielkim plusem była by znajomość języka np. francuskiego
    Zna dobrze obsługę system dziennikowego i bezdziennikowego
    Potrafi posługiwać się sprzętem np.: telefon, telefaks, pocztę elektroniczną, Internet, ksero, itp.
    Doskonale powinna mu się układać praca samodzielna oraz w grupie
    Powinien mieć czytelne pismo
    Musi umieć szybko i porządnie wykonywać polecone mu zadania
    Te wszystkie cechy wymienione powyżej SA niezbędne w Pracy Pracownika Biurowego. Ale oprócz tego najważniejsze jest to, aby klient był zadowolony z obsługi. Cenne było by doświadczenie w wykonywanej pracy. Skoro ma to być mój wymarzony pracownik to cenie sobie przede wszystkim to, by pracownik wykonywał ta prace z własnej nie przymuszonej woli i lubił ją dzięki temu połowa sukcesu pracy już jest za nimza nim.

Rozwiązania

Podobne zadania

Rudaa Praca na temat pracownika socjalnego, czym się zajmuje, kim jest itd. Błagam Przedmiot: Informatyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Rudaa 17.11.2010 (19:46)

Podobne materiały

Przydatność 50% Image

Image in Australian friend’ s diary 25th of September New school welcome to… I thought it will look different than I had in Oslo. There I had impression that all people are friendly, nice and helpful. Here I see too many hate in eyes, so many competes between them. At the first time, when I look at those students, generally I saw groups. My friend from Australia said that in...

Przydatność 100% Images of Poland

What are our signs on the World? How the foreigners recognize Poland? Which our people are known everywhere? I’m going to reply here to these questions. I think that most people in Europe and on the world know our national symbols: white eagle with gold crown on red background and our white and red flag, especially now, when we are a member of European Union. We have also famous...

Przydatność 50% Zarządzanie wrażeniami. Image. Reputacja.

Temat: Zarządzanie wrażeniami. Image. Reputacja. Na dzisiejszych oraz przyszłych zajęciach postaramy się przybliżyć wam takie pojęcia jak zarządzanie wrażeniami, image czy reputacja. Nawet jeżeli nie zdajecie sobie z tego sprawy odgrywają one bardzo dużą rolę w zawieranych przez nas kontaktach towarzyskich jak i zawodowych. Już na pierwszym spotkaniu nawet kilkuminutowym...

Przydatność 75% Rozwój PC od biurowego do multimedialnego

Spis Treści: 1) Wstęp 2) Spis streści 3) Procesory 8080-8086, 386, 486. Grafika VGA. 4) Karty muzyczne SB 16 oraz GUS 5) Procesor 486 DX 2 oraz szyna danych PCI. 6) 16 bitowy dźwięk, 16 bitowa paleta kolorów 7) Napędy CD-ROM 8) Windows 95 oraz Direct X 9) Direct X 10)...

Przydatność 75% Odpowiedzialność pracownika

1.Odpowiedzialność pracownika. Wyróżniamy 3 rodzaje odpowiedzialności pracowników: - odpowiedzialność porządkową -odpowiedzialność dyscyplinarną - odpowiedzialność materialną Odpowiedzialność porządkowa pracownika to konsekwencje nieprzestrzegania przez pracownika ustalonego porządku i dyscypliny pracy, regulaminu pracy, przepisów bhp oraz przepisów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji