Treść zadania

lolek_xdd

Proszę o pomoc !!! PLISSS ;)
Zadanie 1
Oblicz o ile procent obniżono ceny :
a) narty - stara cena - 395 zł
cena po obniżce - 316 zł
b) sanki - stara cena - 85 zł
cena po obniżce - 76,50 zł
zadanie 2
Dzisiaj w klasie 2a jest nieobecnych troje uczniów, co stanowi 12% klasy. Oblicz ile uczniów liczy klasa.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Zad.1
    a) 395 - 100%
    316 - x
    x=(316*100%)/395=80%
    100%-80%=20%
    b)85-100%
    76,5 - x
    x=(76,5*100%)/85=90%
    100%-90%=10%

    Zad.2
    3 - 12%
    x - 100%
    x=(3*100%)/12%=25

Rozwiązania

  • userphoto

    2. x-100%
    3-12%

    3x100%
    ------------= 25 uczniow
    12%

  • maryla345

    zad1a}395-100%
    316-x
    395x=31600
    x=80
    100%-80%=20% -o tyle obniżono narty
    b}85-100%
    76,5-x
    85x=7650
    x=90
    100%-90%=10%-o tyle obniżono sanki
    zad2}12%=3
    3:12%=3:12/100=3*100/12=25
    odp Klasa liczy 25 uczniów

Podobne zadania

misiek33456 prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49)
basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
madziunia09999 proszę o pomoc Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: madziunia09999 1.4.2010 (23:32)
kisses zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kisses 6.4.2010 (13:28)
xmaggotkax Zadanie z testów-pomocy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: xmaggotkax 6.4.2010 (19:04)

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 60% Renty jako strumienie płatności. Procent składany.

OLSZTYŃSKA WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZAŻADZANIA W OLSZTYNIE PRZEDMIOT MATEMATYKA PROWADZĄCY ĆWICZENIA TEMAT PROJEKTU: RENTY JAKO STRUMIENIE PŁATNOŚCI. PROCENT SKŁADANY. WYKONAWCA PROJEKTU: Tryb studiów: niestacjonarny...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji