Treść zadania

alexis0904

W czasie wakacji w Stanach Zjednoczonych kupiłeś przenośny odtwarzacz płyt kompaktowych tzw discman. Od samego początku jak go kupiłeś miałeś z nim kłopoty, a po kilku dniach sprzęt przestał działać. Postanowiłeś napisać list do właściciela sklepu, w którym nabyłeś ten sprzęt.

*określ cel list i okoliczności zakupu sprzętu
*opisz problemy jakie miałeś ze sprzętem po zakupie oraz sposób w jaki próbowałeś je rozwiązać
*zapewnij ze ostateczny defekt nie powstał z Twojej wina i podaj na to dowody.
*sprecyzuj jakiej rekompensaty oczekujesz i krótko wyjaśnij dlaczego taką decyzję podjąłeś

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Dear Sir/Madame

    I am writing to you to complain about an item I bought from your store a couple of weeks ago, while I was in United States on a holiday.
    Well, ever since I bought my SONY discman, I had troubles using it, sometimes it would play, sometimes I couldn't even switch it on.
    All the time I handled it very gently and carefully, tried to switch it on again, it didn't work, took out the batteries and put them back in... still did not work!
    I really don't think this problem could have accured due to any of my actions.
    Naturally I wanted my discman to work perfectly and stay with me forever.
    Right now, I would like you to provide me with a new model, after I've sent this one back to you.
    I only think this is a fair deal, because I never wanted to purchase a faulty discman.

    Yours sincerely

    Alexis0904

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 100% Reklamacja

Customer Services Al. Niepodległości 13\1 Innet Music Marketing Wąsosz 56-210 P O Box 2000...

Przydatność 50% Reklamacja

Dear Sir/Madam On 1st March 1996, I bought a CD player from your Warsaw branch. Now, 9 days after purchase, the player is completely defective, and none of the functions are operating. On complaining to the shop manager, he told me that I had to return goods within 7 days, and that it was now the manufacturer's problem. The Sale of Goods Act 1979 (as amended) requires you to supply goods...

Przydatność 60% Reklamacja.

Adam Nowacki Warszawa, dnia 24 listopada 2007 Warszawa 445 00-999 Warszawa nr. tel. 123 456 789 ?Euro-net? Sp. Zo.o ul Muszkieterów 15...

Przydatność 100% Reklamacja

Nadmorska Street 62a 76-034 Sarbinowo mail:McKen87@om.gb Tel. 987-564-482 October 18th Dear Sir or Madam I'm waiting to complain about a mobile phone. I bought it from your shop in Warszawa on Krakowska Street on 12th October. The mobile phone is a Nokia 76 00, and the number of the mobile is MR 145 28 78. When I was going to my friend and tried call to him, I can't switched on. Mobile...

Przydatność 100% Reklamacja

27 Round Street Liverpool AO 14 8TY 11th April 2008 Customer Services Department Nokia Electronics Newcastle EN 14 5CO Dear Sir or Madam I am writing to...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji