Treść zadania

TrampkiJezusa

Trzeba uzupełnić. Chodzi o średniowieczną europe ...

Kultura średniowiecznej europy czerpała wzorce tradycji (1)… oraz (2)… . Ludzie wykształceni rozmawiali ze sobą po (3)… . W tym języku nauczano także we wszystkich typach szkół, pisano dzieła (4)… a także traktaty (5)… i filozoficzne. Do najważniejszych wzorców osobowych w średniowieczu należał (6)… , idealny rycerz oraz dobry (7)… . Szczególnie silny wpływ na wszystkie dziedziny życia w średniowieczu wywierał (8)… . Za główny cel każdego człowieka uważano (9)… . Głównymi ośrodkami naukowymi stały się (10)… . Studenci zwani żakami musieli opanować siedem sztuk (11)… .

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Kultura średniowiecznej europy czerpała wzorce tradycji arabskiej oraz bizantyjskiej .
    Ludzie wykształceni rozmawiali ze sobą po łacinie .
    W tym języku nauczano także we wszystkich typach szkół, pisano dzieła literackie a także traktaty polityczne i filozoficzne.
    Do najważniejszych wzorców osobowych w średniowieczu należał asceta , idealny rycerz oraz dobry władca .
    Szczególnie silny wpływ na wszystkie dziedziny życia w średniowieczu wywierał kościół.
    Za główny cel każdego człowieka uważano pobożność i myślenie o życiu po śmierci . Głównymi ośrodkami naukowymi stały się uniwersytety.
    Studenci zwani żakami musieli opanować siedem sztuk wyzwolonych

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 100% The role of Poland in Europe

The role of Poland in the united Europe depends not only on ourselves; however, we can exert some influence on it. Nevertheless, one thing is certain: if we continue to treat science and education as we have been doing for the last few years, i.e. if we think that we have too much of them, that they should earn their living themselves under market conditions, if we keep comparing the...

Przydatność 100% The role of Poland in Europe

The role of Poland in the united Europe depends not only on ourselves; however, we can exert some influence on it. Nevertheless, one thing is certain: if we continue to treat science and education as we have been doing for the last few years, i.e. if we think that we have too much of them, that they should earn their living themselves under market conditions, if we keep comparing the...

Przydatność 50% Kultura

Kultura; to całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości przekazywanego z pokolenia na pokolenie. Kultura materialna-materialne korelaty kultury, materialne przedmioty będące wytworem człowieka (meble, obiekty k. zachowań, oraz wytworów naturalnych(Giewont), sposoby wytwarzania tych przedmiotów(sposoby uprawy roli) K. Symboliczna(duchowa)- ogół dzieł sztuki, nauki,...

Przydatność 65% Kultura

ODPOWIEDZI NA PYTANIA 1. „Nie walczymy bronią, naszą bronią jest własność”. Opisz w jaki sposób instytucja potlaczu odzwierciedla dionizyjski wzór kultury Kwakiuklów. Indianie Ameryki Północnej - poza Pueblo - nie posia¬dali, oczywiście, jednolitej kultury. Kultury ich różnią się ogromnie nieomal w każdym szczególe i przyjęto się rozróżniać osiem odrębnych...

Przydatność 50% Kultura

Kultura-to ogół duchowego i materialnego dorobku danego społeczeństwa. Kultura: *kultura masowa(popularna)-kultura symboliczna oparta na trzecim układzie przekazu *kultura dominująca- to kultura reprezentowana przez większość społeczeństwa, która w znaczący sposób wpływa na kultury lokalne czasami nawet powoduje ich zanik *kultura alternatywna- to typ kultury przeciwstawnej...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji