Treść zadania

sylwia987

notatka o rudolf nureyev:)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Rudolf Khametovich Nuriejew (Tatar: Rudolf Xämät uli Nuriev, ros. Рудольф Хаметович Нуреев) (17 marca 1938 - 06 stycznia 1993) był tancerzem Tatar ze Związku Radzieckiego, głównie znany z pracy w balecie. zdolności artystyczne Nuriejew jest zbadanie obszarów ekspresji taniec, dostarczenie nowej roli męskiej tancerz baletu, który kiedyś służył tylko jako wsparcie dla kobiet.

    Uciekł na Zachód, pomimo starań, aby zatrzymać go KGB. [1] Zgodnie z archiwów KGB badanych przez Peter Watson, Nikita Chruszczow osobiście podpisał rozkaz zabicia Nuriejew Życiorys na Kirov

    Nureyev urodził się Trans-Siberian pociągu niedaleko Irkucka na Syberii, ZSRR, podczas gdy jego matka Farida jechał do Władywostoku, gdzie jego ojciec Hamat, komisarzem politycznym Armii Czerwonej, stacjonował [3]. Wychował się jako jedyny syn w rodzinie Tatar w pobliżu miejscowości Ufa w sowieckich Baszkiria. Kiedy matka go przemytu i siostry w realizacji baletu "Song of the Cranes", on zakochał się w tańcu. [3] Jako dziecko był zachęca do tańca w spektaklach baszkirski folk i jego wczesny wkrótce zauważony przez nauczycieli, którzy zachęcili go do pociągu w Leningradzie. Na przystanek tour w Moskwie z miejscowym baletu, w castingu do baletu Bolszoj firmy Nuriejew i został przyjęty. Jednak czuł, że szkoła Kirov Ballet była najlepsza, więc wyszedł z lokalną firmą miejsc i kupić bilet do Leningradu [4].

    Ze względu na przerwy w życiu kulturalnym radzieckiej spowodowane przez II wojny światowej, Nuriejew nie był w stanie zapisać się do szkoły baletowej głównych 1955, w wieku 17 lat, kiedy została przyjęta przez Leningrad Szkoły Baletowej, współpracownik szkoły Kirov Ballet.

    Aleksander Iwanowicz Puszkina zainteresował się nim zawodowo i pozwolił Nureyev żyć z nim i jego żoną. Po ukończeniu studiów, Nuriejew kontynuował Kirov i dalej się solista.

    W jego trzy lata z Kirov, tańczył piętnaście ról, zwykle naprzeciw swoim partnerem, Ninel Kurgapkina, z którą był bardzo dobrze powiązane, choć była prawie dziesięć lat starsza od niego [5]. Stał się jednym z tancerzy ZSRR najbardziej znanych i było podróżować poza ZSRR, gdy tańczył w Wiedniu na Międzynarodowym Festiwalu Młodzieży. Niedługo później z powodów dyscyplinarnych, [potrzebne źródło] powiedziano mu, że nie będą mogły być ponownie wyjechać za granicę. Był ograniczony do wycieczek republik radzieckich. W 1961, mężczyzna Kirowa tancerz, Konstantin Siergiejew, został ranny, a Nureyev został wybrany do zastąpienia go na europejskie tournee Kirowa. W Paryżu, jego występy zelektryzowało publiczność i krytyków [potrzebne źródło], ale złamał zasady dotyczące mieszania się z obcokrajowcami, który zaniepokojony zarządzanie Kirowa. [Edytuj] KGB chciał wysłać go z powrotem do Związku Radzieckiego natychmiast. Jako podstępu, powiedzieli mu, że nie będzie z firmą podróży do Londynu, aby kontynuować wycieczkę, bo był potrzebny do tańca na specjalny występ na Kremlu. Gdy to nie pomogło powiedzieli mu jego matka ciężko chorych i spadły mu potrzebne do domu od razu do niej. [Edytuj] Wiedział to były kłamstwa i wierzył, że gdyby wrócił do ZSRR, to on prawdopodobnie uwięziony, ponieważ agentów KGB było dochodzenie niego.

    W dniu 16 czerwca 1961 na lotnisku Le Bourget w Paryżu, Rudolf Nuriejew uciekł z pomocą policji francuskiej. W ciągu tygodnia, był podpisany przez Grand Ballet du Marquis de Cuevas i wykonywał Sleeping Beauty z Nina Vyroubova. Na wycieczkę Danii spotkał Erik Bruhn, tancerka, która stała się jego kochanką, jego najbliższy przyjaciel i jego opiekuna od wielu lat [6].

    Mimo że zwrócił się do rządu sowieckiego przez wiele lat mogły odwiedzić matkę, nie wolno było robić do 1989 roku, kiedy jego matka umiera i Michaił Gorbaczow zgodził się na wizytę. Podczas tej wizyty został zaproszony do tańca z Kirov Ballet w Maryinsky teatrze w Leningradzie. Wizyta dała mu możliwość zobaczenia wielu nauczycieli i kolegów, że nie widział od uciekł, w tym jego pierwszy nauczyciel baletu w Ufa Royal Ballet

    pierwszy występ Nureyev w Wielkiej Brytanii był na poranki dla dzieci organizowane przez balet Prima Ballerina Royal Ballet Dame Margot Fonteyn. Impreza odbyła się w ramach pomocy w Royal Academy of Dance, organizacji nauczania klasycznego baletu, którego była prezes. Tańczył "Poeme Tragique", solo w choreografii Fredericka Ashtona, a pas de deux Black Swan z Swan Lake.

    Dame de Valois Ninette zaproponował mu kontrakt do przyłączenia się jako główny Royal Ballet Dancer. Po raz pierwszy wystąpił z firma została partnerem Margot Fonteyn Giselle w dniu 21 lutego 1962 roku. Fonteyn i Nureyev by przejść do formularza partnerstwa. Nureyev przebywał z Royal Ballet do 1970 r., kiedy to awansował do głównego wykonawcy gości, pozwalając mu skupić się na jego plan zwiększenia międzynarodowych gościnnych i wycieczki. Nadal wykonywał on regularnie z Royal Ballet do popełnienia jego przyszłości Paris Opera Ballet w 1980 roku.Rudolf Nuriejew i Margot Fonteyn partnerów taniec stał się od dawna i nadal tańczyć razem przez wiele lat po wyjeździe z Nureyev's Royal Ballet. Ich ostatni wspólny występ był w baroku Pas de Trois w dniu 16 września 1988 r., kiedy Fonteyn było 69, Nuriejew został w wieku 50 lat, z udziałem Carla Fracci również, w wieku 52. Nureyev powiedział kiedyś, że z Fonteyn tańczył z "jednym ciałem i jedną duszą".

    Wraz Nuriejew i Fonteyn premiera baletu Sir Frederick Ashton's Marguerite i Armand, balet tańczył sonata h-moll Liszta fortepian, który stał się ich kawałek podpisu. Zawsze całkowicie wyprzedane domu. Kenneth Macmillan został zmuszony, aby umożliwić im jego premiera Romeo i Julia, która była przeznaczona dla dwóch innych tancerzy, Lynn Seymour i Christopher Gable. Filmy istnieje ich partnerstwa w Les Sylphides, Jezioro łabędzie, Romeo i Julia, a także inne role.Filmowych i telewizyjnych

    W 1962 roku, Nuriejew ekranie zadebiutował w filmowej wersji Les Sylphides. W 1977 roku grał w Valentino Rudolph Valentino Ken Russell, ale zdecydował się na karierę aktorską, aby oddział w taniec nowoczesny z holenderskim National Ballet w 1968 roku. W 1972 r. Robert Helpmann zaprosił go do odwiedzenia w Australii z własnej produkcji Don Kichot [7], debiut reżyserski. Wersji filmowej (1973) cechy Nuriejew, Lucette Aldous jako Kitri, Helpmann jak Don Kichot i artystów Australian Ballet.

    W latach 1970, Nuriejew wystąpił w kilku filmach i odbyła tournee po Stanach Zjednoczonych w ożywienie broadwayowskiego musicalu The King and I. Był jednym z Gościnnie w serialu telewizyjnym The Muppet Show, gdzie tańczył w parodii zwanej "świńskiej Jezioro, "śpiewał" Baby It's Cold Outside "w wannie z gorącą duet Miss Piggy, a śpiewał i tańczył w finale show" Top Hat "[8]. W 1982 roku uzyskał austriacki. W 1983 roku został dyrektorem Baletu Opery Paryskiej, gdzie, jak kierowanie, kontynuował do tańca i do wspierania młodych tancerzy. Pozostał tam jako tancerz i szef choreografii do 1989 roku. Wśród tancerzy on utrzymywane były Sylvie Guillem, Isabel Guerin, Manuel Legris, Elisabeth Maurin, Elisabeth Platel, Charles Jude, i Monique Loudieres. Mimo postępów choroby pod koniec jego kadencji, pracował niestrudzenie, testowanie nowych wersji starych standbys i uruchomienie niektórych z najbardziej przełomowych prac choreograficznych swego czasu. Własnej Romeo i Julia był popularny sukcesu.Personality

    Nureyev was notoriously impulsive and did not have much patience with rules, limitations and hierarchical order.[citation needed] His impatience mainly showed itself when the failings of others interfered with his work. Most ballerinas with whom he danced, including Antoinette Sibley, Gelsey Kirkland and Annette Page paid tribute to him as a considerate partner.

    He socialized with Freddie Mercury, Jackie Kennedy Onassis, Mick Jagger, Liza Minnelli, Andy Warhol and Talitha Pol, along with Roman Polanski in possible illicit relations in Polanski's chalet near L'Institut Montesano, a girl's boarding school in Switzerland , but developed an intolerance for celebrities.[citation needed] He kept up old friendships in and out of the ballet world for decades, and was considered to be a loyal and generous friend.[citation needed] He was known as extremely generous to many ballerinas, who credit him with helping them during difficult times. In particular, the Canadian ballerina Lynn Seymour - distressed when she was denied the opportunity to premiere Macmillan's Romeo and Juliet - says that Nureyev often found projects for her even when she was suffering from weight issues and depression and thus had trouble finding rôles.[citation needed] He is also said to have helped an elderly and increasingly impoverished Tamara Karsavina.[citation needed]

    By the end of the 1970s, when he was in his 40s, he continued to tackle big classical rôles. However by the late 1980s his diminished capabilities disappointed his admirers who had fond memories of his outstanding prowess and skill.[citation needed] Towards the end of his life, in the later stages of AIDS, he worked on productions for the Paris Opera Ballet. His last work was a production of La Bayadère which closely follows the Kirov Ballet version he danced as a young man.Wpływ

    wpływ Nureyev w tej sprawie w świecie baletu zmienił postrzeganie tancerzy, w jego inscenizacji klasyki męskie role otrzymała wiele choreografii. [edytuj] Kolejny istotny wpływ był jego przekroczenia granic balet klasyczny i taniec nowoczesny, wykonując zarówno . [edytuj] Dzisiaj jest normalne dla tancerzy do szkoleń w obu stylach, ale Nureyev był twórcą, a praktyka była bardzo krytykowana w jego czasach. [potrzebne źródło] (choć Gene Kelly zrobił wiele, aby połączyć dwa style w filmie, pochodził z bardziej Modern Dance wpływem "taniec ludowy" środowiska, a jednocześnie Nureyev zrobił ogromne postępy w uzyskaniu akceptacji Modern Dance w "Classical Ballet" kuli.)Kiedy AIDS pojawił się we Francji około 1982 roku, Nuriejew miała trochę powiadomienia. Przez kilka lat po prostu zaprzeczyć, że coś było nie tak z jego zdrowiem. Kiedy około roku 1990, stał się bez wątpienia chory, powiedział, że nadaje się do objawów innych schorzeń. Próbował kilka eksperymentalnych metod leczenia, ale nie przeszkadzało jego pogarszający się stan zdrowia.

    W marcu 1992 r. Rudolf Nuriejew, salon z zaawansowanym AIDS, odwiedził Kazan i występował jako dyrygent w przed publicznością w Musa Cälil Tatar Akademicki Teatr Opery i Baletu w Kazaniu, który obecnie prezentuje Rudolf Nuriejew Festival w Tatarstan [10] [11 ]

    Na jego ostatni występ, w 1992 roku produkcji Bajadera w Palais Garnier, Nuriejew otrzymał owację na stojąco. [Edytuj] francuski minister kultury Jack Lang, podarował mu najwyższą nagrodę kultury Francji, Commandeur de l'ordre des Arts et des Lettres. Zmarł w Paryżu w kilka miesięcy później, w wieku 54.

    Jego grób na cmentarzu w Rosji Sainte-Geneviève-des-Bois pod Paryżem, znajduje się grób nanoszone w mozaikę orientalny dywan. Nureyev był zapalonym kolekcjonerem pięknych dywanów i tkanin z antykami. [12] [13]

Rozwiązania

  • userphoto

    Rudolf Khametovich Nuriejew (17 marca 1938 - 06 stycznia 1993) był tancerzem Tatar ze Związku Radzieckiego, głównie znany z pracy w balecie. zdolności artystyczne Nuriejew jest zbadanie obszarów ekspresji taniec, dostarczenie nowej roli męskiej tancerz baletu, który kiedyś służył tylko jako wsparcie dla kobiet.

  • mateuszbober21

    Rudolf Khametovich Nuriejew (17 marca 1938 - 06 stycznia 1993) był tancerzem Tatar ze Związku Radzieckiego, głównie znany z pracy w balecie. zdolności artystyczne Nuriejew jest zbadanie obszarów ekspresji taniec, dostarczenie nowej roli męskiej tancerz baletu, który kiedyś służył tylko jako wsparcie dla kobiet.
    Nureyev urodził się Trans-Siberian pociągu niedaleko Irkucka na Syberii, ZSRR, podczas gdy jego matka Farida jechał do Władywostoku, gdzie jego ojciec Hamat, komisarzem politycznym Armii Czerwonej, stacjonował [3]. Wychował się jako jedyny syn w rodzinie Tatar w pobliżu miejscowości Ufa w sowieckich Baszkiria. Kiedy matka go przemytu i siostry w realizacji baletu "Song of the Cranes", on zakochał się w tańcu. [3] Jako dziecko był zachęca do tańca w spektaklach baszkirski folk i jego wczesny wkrótce zauważony przez nauczycieli, którzy zachęcili go do pociągu w Leningradzie. Na przystanek tour w Moskwie z miejscowym baletu, w castingu do baletu Bolszoj firmy Nuriejew i został przyjęty. Jednak czuł, że szkoła Kirov Ballet była najlepsza, więc wyszedł z lokalną firmą miejsc i kupić bilet do Leningradu [4].
    Dame de Valois Ninette zaproponował mu kontrakt do przyłączenia się jako główny Royal Ballet Dancer. Po raz pierwszy wystąpił z firma została partnerem Margot Fonteyn Giselle w dniu 21 lutego 1962 roku. Fonteyn i Nureyev by przejść do formularza partnerstwa. Nureyev przebywał z Royal Ballet do 1970 r., kiedy to awansował do głównego wykonawcy gości, pozwalając mu skupić się na jego plan zwiększenia międzynarodowych gościnnych i wycieczki. Nadal wykonywał on regularnie z Royal Ballet do popełnienia jego przyszłości Paris Opera Ballet w 1980 roku.Rudolf Nuriejew i Margot Fonteyn partnerów taniec stał się od dawna i nadal tańczyć razem przez wiele lat po wyjeździe z Nureyev's Royal Ballet. Ich ostatni wspólny występ był w baroku Pas de Trois w dniu 16 września 1988 r., kiedy Fonteyn było 69, Nuriejew został w wieku 50 lat, z udziałem Carla Fracci również, w wieku 52. Nureyev powiedział kiedyś, że z Fonteyn tańczył z "jednym ciałem i jedną duszą".

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji