Treść zadania

19020895

Z jakiej wysokości spadało swobodnie ciało, które uderzyło w ziemię z prędkością 20m/s?

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • przykro mi bardzo drogie panie, 400 / 20 w żadnym razie nie da dwustu

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Moim zdaniem spadek swobodny związany jest z zasadą zachowania energii mgh = mV2/2 ta 2 po V to oczywiście kwadrat. m po obu sytronach nam się uprości i zostaje wyrazenie: gh = v2/2
    v znamy, g znamy, przypominam ze g = 10 m/s2 w przyblizeniu. Po przeniesieniu g na drugą stronę mamy
    h = V2/2g
    czyli h= 20 m.

Rozwiązania

  • userphoto

    mgh = (mv^2)/2 /: mg
    h=(v^2)/(2g)
    h= 20^2/ (2*10)
    h=400/20
    h=200

    przy założeniu, ze g=10m/s^2- ciało spadło z wysokości 200m

  • userphoto

    mgh = (mv^2)/2 /: mg
    h=(v^2)/(2g)
    h= 20^2/ (2*10)
    h=400/20
    h=200

Podobne zadania

agusia_19915 Z jakiej wysokości został wyrzucony poziomo kamień z prędkością Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: agusia_19915 16.4.2010 (13:12)
xolusiaa Energia potencjalna kulki znajdujacej sie na wysokosci 8m nad poziomem Ziemi Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: xolusiaa 25.4.2010 (22:40)
sunlitek Oblicz energie potencjalną cięzkości względem ziemi ptaka o masie 0,5 kg Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: sunlitek 13.5.2010 (17:47)
anitka0050 Energia Słońca i jej znaczenie dla Ziemi. Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: anitka0050 26.5.2010 (22:26)
ziolo93 wyjaśnij na jakiej zasadzie działa silnik prądu stałego Przedmiot: Fizyka / Liceum 2 rozwiązania autor: ziolo93 14.6.2010 (18:07)

Podobne materiały

Przydatność 60% Swobodny przepływ towarów – definicja, charakterystyka i ograniczenia

Swobodny przepływ towarów oznacza, że na danym obszarze istnieje swoboda obrotu (eksportu i importu) towarami. Nie istnieją kontrole graniczne, ograniczenia ilościowe i jakościowe w przepływie towarów, a towar, który został wprowadzony legalnie na teren któregoś z państw członkowskich Wspólnot, może być sprzedawany na terytorium każdego innego państwa UE. Ujednolicone...

Przydatność 50% W jakiej szkole chciałbym pracować?

Moim zdaniem nie zacznę dążyć do zamierzonego celu czyli idealnej szkoły, jeżeli nie postawię przed sobą zasadniczego pytania: w jakiej szkole są zdrowe relacje pomiędzy ucznami, a nauczycielami? Szkoła, w której chciałbym pracować, powinna się znajdować w centrum miasta, ponieważ potencjalnie to właśnie w nim uczniowie jako dorośli będą stawać przed odpowiedzialnymi...

Przydatność 85% Prawo wspólnot europejskich. Swobodny przepływ osób, towaru, usług.

Swobodny Przepływ Osób Swobodny Przepływ Osób - dotyczy praw obywateli UE do swobodnego przemieszczania się. W tym zakresie mieści się również prawo do pracy, życia, osiedlania się oraz korzystania z pomocy socjalnej w każdym z państw unijnych. Dotyczy pracowników, ich rodzin, studentów, emerytów i pozostałych obywateli, jeżeli mają oni wystarczające środki na utrzymanie...

Przydatność 50% Felieton - Do jakiej głupoty jesteśmy zdolni.

„Miłosierdzie boskie i głupota ludzka nie znają granic” - twierdził niegdyś Einstein, (Co do miłosierdzia miał jednak pewne wątpliwości). Jaki pomysł człowieka był najgłupszy? Hm, jeśli się nad tym zastanowić, to jest tego sporo, ale najniebezpieczniejszy z nich towarzyszy nam od zarania dziejów-zabijanie. Nie dla pożywienia, ale z innych, zwykle podłych...

Przydatność 50% Epoki historyczne, w jakiej epoce chciałbyś zyć?

Epoki historyczne,w jakiej epoce chciałbyś żyć? Starozytność– czasy do roku 476, czyli upadku Imperium Rzymskiego. Odróżnia się w niej przede wszystkim badania nad starożytnym Egiptem, nad kulturami Bliskiego Wschodu nad starożytnią Grecją i nad Imperium Rzymskim. Ukształtowały się podstawy europejskie kultury. Powstało chrzejścijaństwo. W ciągu ponad...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji