Treść zadania

zywieczdroj

Sam tego nie umiem zrobić. Potrzebne tylko obliczenia.Obok ceny pizzy podam wam wynik obliczeń.Daję naj.



Pizzeria "Bellla Bellissima" oferuje pizzę w trzech wielkościach. Oblicz ,ile w przybliżeniu kosztuje 1 dm 2 pizzy każdego rodzaju.

Średnica pizzy Cena
30cm 16 zł wynik: 2.26zł
40cm 20 zł wynik:1,59 zł
60 cm 27 zł wynik:0.95 zł

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Pole każdej pizzy obliczamy ze wzoru:
    P= \pi \cdot r^2
    Zamieniamy średnice na dm I obliczamy każde pole, po czym dzielimy cenę pizzy przez pole:
    1.
    P= 3,14 \cdot 1,5^2 \approx 7,07

    cena= \frac{7,07}{16}\approx 2,26

    2.
    P= 3,14 \cdot 2^2 \approx 12,56

    cena= \frac{12,56}{20}\approx 1,59

    3.
    P= 3,14 \cdot 3^2 \approx 28,26

    cena= \frac {28,26}{27}\approx 0,96

    Wyniki poniżej:

    \begin{tabular}{ccccc}Cena \ pizzy & Srednica (dm) & Promien (dm) & Pole (dm2) & Cena 1dm2 \\16 & 3 & 1,5 & 7,065 & 2,26 \\20 & 4 & 2 & 12,56 & 1,59 \\27 & 6 & 3 & 28,26 & 0,96 \\\end{tabular}

Rozwiązania

  • userphoto

    30cm=3dm
    40cm=4dm
    60cm=6dm

    średnica to 2 promienie
    wzór na pole koła P=pi*r^2

    pi w przybliżeniu to 3,14

    Pole pierwszej pizzy P= 3,14 * 1,5^2 = 7,065
    pole pizzy dzielimy przez cenę:
    7,065/16 co daje 2,26 zł

    resztę trzeba policzyć tak samo, mam nadzieję że dasz radę ;)

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Umiem wykorzystać każdą chwilę!-Carpe diem

Powiedzenie "carpe diem"-chwytaj dzień towarzyszy nam na co dzień i spotykamy się z nim na każdym kroku. Czy to w szkole,czy w pracy,telewizji-jest wszędzie. Uważam,że każdy człowiek powinien mądrze zagospodarować swój czas "by nie odkryć tuż przed śmiercią,że nie umiał żyć". Dzień powinniśmy mieć zawsze udany,a gdy czegoś nie zrobimy i ciężko nam z tym żyć,to...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji