Treść zadania

klop97

Pliska wracam za 15min
1.cena biletu ulgowego stanowi 75% ceny biletu normalnego.bilet ulgowy kosztuje 12zl.za bilet normalny zaplacimy?
2.egzamin pisemny mial trwac 1,5h.65% zdajacych oddalo swoje prace przed czasem,a pozostale 91 osub pisalo egzamin przez 90minut.ile osub przystapilo do tego egzaminu?
3.liczba 26,4 jest o 20% wieksza od liczby a.liczba a jest rowna?- tylko oblicznenia a nie same odpowiedzi:P

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1) Cena
    biletu ulgowego - 12zł
    75%=0,75
    x-cena biletu normalnego

    0,75x=12 /:0,75
    x=16

    Za bilet normalny zapłacimy 16 złotych.


    2)

    100%-65%=35%- Osoby piszące egzamin przez 90 min.
    35%-91
    100%-x
    x=(100%*91)/35%= 9100/35=260

    Odp. Egzamin pisało 260 osób.

    2

    26,4=120%
    x=100%

    26,4*100=120x
    2640=120x |:120

    x=22

    3)
    Liczba 26,4 jest o 20% większa od liczby A, więc jest równa 120% liczby A.
    Skoro 120% = 26,4 to 100% = liczba A.

    26,4 - 120%
    A - 100%

    A = (100% * 26,4) / 120%
    A = (5 * 26,4) / 6 - procenty
    i liczba 100 i 120 się skracają
    A = 132 / 6
    A = 22

    Odp. Szukana liczba do 22.

Rozwiązania

  • beata16131

    12zł--75%
    x%--100%
    x=12 razy 100 przez 75=16zł --cena biletu normalnego

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji