Treść zadania

cipi-pli

Czy nauka kłuci się z pismem św?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Od wielu lat ludzie sprzeczają się między sobą jak tak naprawdę powstał świat. Odpowiedź jest stosunkowo prosta. W Biblii bardzo wiele treści jest pisana symbolami. Tas samo ta o stworzeniu świata. Jest tam napisane że świat stworzył Bóg w ciągu zaledwie 7 dni. I tutaj właśnie jest zawarty symbol ponieważ wszyscy wiedzą że ewolucja trwała tysiące lat. Nauka nie kłóci się z pismem świętym ponieważ pojęcie 7miu dni nie jest dosłowne. Można wytłumaczyć wiele rzeczy z pisma świętego jeżeli tylko potrafimy odczytywać symbole które są w niej zawarte. :)

Rozwiązania

  • userphoto

    czy nauka w czymkolwiek podważyła wiarogodność Biblii? Czasami można by odnieść wrażenie, że tak się stało. Kiedy na przykład w XVIII wieku zaczęto lepiej poznawać strukturę globu ziemskiego, okazało się, że jest on bardzo stary. Ponieważ w tamtych czasach wielu twierdziło, iż według Pisma Świętego nasza planeta istnieje dopiero 6000 lat, powstało wrażenie, że wyraźnie zdyskwalifikowano jedną z nauk biblijnych. W rzeczywistości jednak Biblia nigdzie nie mówi, ile lat ma ziemia. Tamci obrońcy religii po prostu mylnie rozumieli tę Księgę.

    Pierwsze słowa Biblii brzmią: „Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię". Stwierdzenie, iż był jakiś początek, harmonizuje ze spostrzeżeniami współczesnych uczonych. Potem czytamy, iż ziemia była przez jakiś czas „bezładem i pustkowiem”; nie była zamieszkana i nie nadawała się do zamieszkania. Geolodzy, którzy próbują odtworzyć najwcześniejsze dzieje naszej planety, uważają, że istotnie niegdyś tak było. Następnie Biblia opisuje, jak powstały morza i lądy. Z kolei ukazały się rośliny, stworzenia morskie, ptaki, a później zwierzęta lądowe. Na końcu został stworzony sam człowiek. Wszystko to, nie wyłączając kolejności pojawienia się poszczególnych form życia, jest na ogół zbieżne z odkryciami naukowców, badających warstwy skorupy ziemskiej.

    Nie znaczy to wcale, że sprawozdanie biblijne w pełni pokrywa się z treścią podręczników naukowych. Niemniej zgadza się z nimi w tylu miejscach, że wprost nasuwa się pytanie: Skąd dawni pisarze biblijni czerpali wszystkie te wiadomości? Zważywszy na niski poziom ówczesnej wiedzy ścisłej trzeba uznać, iż ktoś im je przekazał, co z kolei silnie przemawia za tym, że Biblia rzeczywiście jest Słowem Bożym. Jeżeli natomiast zachodzą jakieś rozbieżności między teoriami naukowymi a Biblią, to czy powinniśmy z góry zakładać, że Pismo Święte jest w błędzie, podczas gdy uczeni zawsze mają rację? Wystarczająco dużo przykładów dowodzi, że czasami i nauka może zboczyć na ślepy tor.

    Oczywiście powyższe różnice zaznaczają się najwyraźniej przy konfrontowaniu Biblii z teorią ewolucji. Warto tu jednak nadmienić, że teoria Darwina zyskała sobie popularność w środowisku naukowców dziwnie szybko po opublikowaniu jego dzieła pt. O powstawaniu gatunków. Zaakceptowano ją na długo wcześniej, nim czas pozwolił na sprawdzenie hipotez przedstawionych w tej książce lub znalezienie ich potwierdzenia w wykopaliskach. Dlaczego? Ewolucjonista Hoimar von Ditfurth szczerze przyznaje: „Przyrodoznawstwo jest — można rzec per definitionem — próbą sprawdzenia, jak daleko można zajść w wyjaśnianiu problemu człowieka i przyrody bez sięgania do ‛cudu’” (Nie tylko z tego świata jesteśmy, przekład Anny D. Tauszyńskiej, Pax 1985). Czy więc można się dziwić, że uczeni skwapliwie uchwycili się teorii ewolucji oraz poświęcili mnóstwo czasu i sił na próby udowodnienia jej, a nie czynią prawie nic w celu sprawdzenia, czy nie da się jej obalić? Druga możliwość — nadprzyrodzone stworzenie świata przez cud — jest dla nich nie do przyjęcia.

    Niemniej jednak każdy, kto bez uprzedzeń myśli o cudach, zgodzi się z tym, że akt twórczy pozwala logicznie wyjaśnić wiele spraw, których nie potrafią wytłumaczyć uczeni, jak choćby pochodzenie życia, a także świadomości, inteligencji i poczucia moralności właściwych człowiekowi.

Podobne materiały

Przydatność 50% Nauka

Społecznie zorganizowana działalność badawcza nastawiona na wytwarzanie informacji (badania) oraz stosowania rezultatów tej działalności (teorie) w praktyce. Według L. Krzyżanowskiego nauka (w znaczeniu instytucjonalnym), to usystematyzowany ze względu na przedmiot i cele procesu poznania oraz społeczne znaczenie jego rezultatów zbiór ukształtowanych i wyodrębnionych części...

Przydatność 70% Czy architekturę można nazwać "wielkim pismem ludzkości"? - rozprawka.

Architektura od zawsze była obecna w życiu człowieka. Już z pojawieniem się pierwszych ludzi rozwijała się, gdyż musieli oni gdzieś osiąść, znaleźć schronienie np. w jaskiniach. Tam to właśnie powstawały prymitywne malunki na kamiennych ścianach. Uwieczniały one wydarzenia zachodzące na co dzień: udane polowania, zabawy i inne tego typu zdarzenia. Dlatego trafnym...

Przydatność 65% Nauka administracji

1. Początki nauki adm. a prace niemieckich i australijskich kameralistów Należy wspomnieć o grupie badaczy zwanych kameralistami lub policystami. Nazwa kierunków łączy się ze słowem kamera i policja. Pierwsze ozn. Najpierw skarbiec królewski, później nazwę urzędów skarbowych. Drugie ozn określoną gałąź adm. Otóż kameraliści lub policyści opisywali ówczesną policję...

Przydatność 70% Nauka administracji

NAUKA ADMINISTRACJI 1. Co jest przedmiotem badań nauki administracji? Nauka administracji bada administrację w danym ustroju a więc przedmiotem jej badań są:  wpływ ustroju państwa na kształt administracji  sprawy środowiska, w którym działa administracja  sprawy struktur i wzajemnego powiązania aparatu administracyjnego  wzajemne uwarunkowania tych...

Przydatność 50% Nauka administracji

Nauka administracji: Nauka administracji Nauka prawa administracyjnego Nauka polityki administracyjnej Nauka administracji Zajmuje się administracją rzeczywistą, taką jaką ona jest, a więc bada system administracji publicznej w określonym czasie i miejscu Bada otoczenie administracji oraz związki zachodzące pomiędzy administracją a otoczeniem; zajmuje się wpływem...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji