Treść zadania

Konto usunięte

co mogę zrobić jako uczeń gimnazjum by zmniejszyć i ograniczyć zanieczyszczanie wód

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    Z pewnością nie jesteśmy i nigdy nie będziemy w stanie całkowicie zapobiec zanieczyszczaniu wód. Powinniśmy jednak podejmować działania mające na celu ograniczenie dalszego zanieczyszczania wód.

    - nie odprowadzać ścieków do rzek i jezior,
    - nie myc samochodów w rzekach,
    - nie wyrzucać śmieci do wody,
    - ograniczyć używanie nawozów sztucznych,
    - detergenty (np. środki piorące) stosować w minimalnych ilościach

  • userphoto

    Twoje pytanie dotyczy tego , co ty mozesz zzrobic, spróbuj więc wcielić się w osobe, która ma dbac o rzeki i jeziora; z pewnoscią mozesz reagowac, kiedy widzisz jak inni:
    -odprowadzają ścieki do rzek i jezior,
    -myją samochody w rzekach lub w ich pobliżu
    -wyrzucają śmieci do wody,
    Ty raczej nie jestes w stanie:
    - ograniczyć używania nawozów sztucznych,
    - detergenty (np. środki piorące) stosować w minimalnych ilościach

    Za to możesz dodatkowo wspomagać wszelkie akcje dotyczące zakłądania przydomowych oczyszczalni ścieków (mozesz wysyłać zawiadomienia)- obecnie jest takie, że koszt takiej oczyszczalni to 12 tys z czego zaledwie 30% więc, około 4tys pokrywa osoba, która chce taka oczyszczalnie założyc

    Z pewnością możesz w trakcie połowu ryb uważać , by nie pozostawiac smieci po sobie
    Możesz sprzątać w okolicy jezior i rzek, pilnowac by nikt nie robił tam wysypisk śmieci (one równiez zanieczyszczają)

    pamietaj o tym, ze wcielasz sie w osobe, która moze bronic tego zanieczyszczania wiec pisz to, co jestes w stanie robic;
    pozdrawiam

  • userphoto

    Jako uczeń gimnazium jesteś dobrym człowiekiem do tego by zachęcic kolegów do grupowych spotkań i rozmawian na temat tego co mozna zrobić ale podpowiem ci ze jest to troche skomplikowane ale mozecie wydrukowaćruzne programy i ulotki które wtraiom do ludzi serc i będą przesczegać tychzasad bo woda jest bardzo waznym czynikiem w zyciu człowieka

Podobne zadania

Agnieszka111555 Dokoncz równania reakcji klasa 2 gimnazjum Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: Agnieszka111555 18.4.2010 (22:15)
Ewelina96 Korzystając z wykresu rozpuszczalności substancji (rys.7,str.158, 1 gimnazjum Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Ewelina96 5.5.2010 (16:49)
yourklaudia chemia gimnazjum :) Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: yourklaudia 29.5.2010 (19:33)
yourklaudia chemia gimnazjum łatwe :)) Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: yourklaudia 30.5.2010 (15:18)
yourklaudia chemia gimnazjum łatwe Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: yourklaudia 30.5.2010 (15:31)

Podobne materiały

Przydatność 70% Gimnazjum ateńskie

Nauka w gimnazjum ateńskim składała się z trzech etapów. W pierwszym etapie chłopcy uczyli się pięciu przedmiotów. Wykładało tam prawdopodobnie dwóch nauczycieli. Jeden nazywany był gramatystą i nauczał pisania, czytania, rachunków i literatury. Drugi był to kitarysta i uczył gimnazjalistów grać na lutni. Ten etap przypomina dzisiejsze nauczanie w klasach I - III. W...

Przydatność 70% Tolerancja - Gimnazjum

Tolerancja Nazwa Tolerancja pochodzi z Greki (tolerare ? Znosić, Wytrzymywać) Tolerancja jest cierpliwością i zrozumieniem dla odmienności. Tolerancja dotyczy poszanowania cudzych uczuć, poglądów nawet jeśli są zupełnie inne, a nawet sprzeczne z naszymi. Dzisiaj tolerancja dotyczy głównie koloru skóry oraz narodowości. Dobrym przykładem nietolerancji jest okres...

Przydatność 55% Węglowodory - sciaga dla gimnazjum

Związki organiczne – zw. C występujące w żywych organizmach Alotropowe odmiany pierwiastka to odmiany różniące się od siebie budową wew.: [Diament; stały półprzez. nie przewodzi ciepła półprzewodnik trudno topliwy niska odp.na wys. temp. twardy] [Grafit; stały stalowoszary dobrze przewodzi ciepło i prąd ele. trudno topliwy wysoka odp. na wys. temp. miękki...

Przydatność 80% Petycja do dyrektora gimnazjum.

Do Dyrektora Gimnazjum Jako wszyscy uczniowie Publicznego Gimnazjum, podpisani pod tą petycją, zwracamy się z serdeczną prośbą do Pana Dyrektora, o zniesienie obecnie istniejącego systemu oceniania uczniów, a wprowadzenie na jego miejsce ocen opisowych. Zmiana ta wpłynęłaby na obiektywne spojrzenie przez wszystkich nauczycieli uczących w naszym gimnazjum, na postęp w...

Przydatność 80% Wzory z gimnazjum (40)

1. GĘSTOŚĆ: d=m/V 2. CIĘŻAR CIAŁA: Q=m*g 3. SIŁA WYPORU: F=g*d*v 4. CIŚNIENIE: p=Fn/s 5. CIŚNIENIE: p=g*d*h 6. CZĘSTOTLIWOŚĆ f=1/t 7. PRĘDKOŚĆ FALI v=λ/t 8. OKRES DRGAŃ T=1/f 9. PRĘDKOŚĆ v=s/t 10 PRZYSPIESZENIE a= F/m a=v/t 11 DROGA S=1/2at2 12 PĘD Pp=m*v 13 PRACA W=F*s 14 MOC P=W/t 15 MOC PRĄDU P=U*I 16 ENERGIA KINETYCZNA Ek=m*v2 /2 17...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji