Treść zadania

Konto usunięte

Zad.1 Na planie w skali 1:200 sala w kształcie kwadratu ma pole 9cm kwadratowych. Oblicz, ile płytek należy kupić, aby ułożyć podłogę w tej sali, jeżeli ich wymiary to 30cm x 20cm.

Zad 2. Ile czasu potrzeba, aby obejść działkę prostokątną o wymiarach 230m x 350m, poruszając się z prędkością 6 km/h?

Zad 3. Jurek poświęca 1/3 doby na sen, 1/12 na spożywanie posiłków, 1/4 doby na naukę. Ile godzin pozostaje ma na inne czynności?

Zad 4. Prostokąt o wymiarach 4cm i 2,5cm jest planem szkółki leśnej w skali 1:10000. Oblicz pole tej szkółki. 1/4 szkółki obsadzono świerkami. Ile arów zajmują świerki.

Zad 5. W sklepie ogrodniczym można kupić preparat do oprysków w opakowaniach: 1-litrowych, 2-litrowych, 5-litrowych i 10-litrowych. Opakowanie 1-litrowe kosztuje 5zł 2-litrowe jest droższe od
1-litrowego o 4zł, opakowanie 5-litrowe jest dwa razy droższe od 5-litrowego o 2/3 jego ceny. Ile należy zapłacić za 2 opakowania 10-litrowe.

Zad. 6 Wojtek wyszedł na czterdziestominutowy spacer. O której godzinie wrócił ze spaceru, jeżeli wyszedł za piętnaście dwunasta?

Zad.7 Za 3 jednakowe bochenki chleba zapłacono 4,05zł. Ile należy zapłacić za 2 takie same bochenki?

Zad.8 W ciągu deszczu na 1dm kwadratowy gruntu spadło 60cm sześciennych wody. Ile l wody spadło na trawnik w kształcie kwadratu o boku 15m?

Zad. 9* Dwa boki trójkąta mają długości 21cm i 7cm. Znajdź długość trzeciego boku wiedząc, że wyraża się ona w całkowitych decymetrach.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1. Nie wiem
    2. Trzeba dodać 230m + 350m + 230m + 350m =1160 m to obwód działki
    1160 m = 1,16 km
    Teraz 6 km : 1,16 km = 5/1 = 1/5 godziny = 12 min
    Potrzeba 12 min .
    3. Trzeba wszystko doprowadzić do mianownika 24
    1/3 = 8/24 = 8 godz
    1/12 = 2 / 24 = 2godz
    1/4 = 6 / 24 = 6 godz
    Po dodaniu wyjdzie 16 godz
    24 godz - 16 godzin = 8 godzin pozostaje mu na inne czynności.

    4.
    Rzeczywiste wymiary =
    4 cm * 10000 = 40000 cm =400 m
    2,5 cm * 10000 = 25000 cm = 250 m

    Pole = 400 * 250 = 100.000 m ²

    1/4 z 100.000 m ² = 25000 m ²

    25000 m ² = 250 arów
    Szkółka = 100.000 m ²
    Świerki = 250 arów

    5.Ceny =
    1 l = 5 zł
    2 l = 5 zł + 4 zł = 9 zł
    5 l = nie wiem , jakbyś dał odpowiednio przecinki tak jak jest w zadaniu to bym rozwiązał :(
    10 l = nie wiem

    6.
    Za pietnaście dwunasta = 11 : 45 + 40 min = 12 : 35
    7.
    Trzeba 4,05 : 3 = 1,35 zł kosztuje 1 bochen
    Dwa bocheny = 2,70 zł

    8/
    Ni wim

    9.
    1dm = 10 cm

Rozwiązania

Podobne zadania

zuza123 objętosc i Pole Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: zuza123 29.3.2010 (18:36)
Nieznany Oblicz bok kwadratu którego obwód jest równy obwodowi prostokąta o Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Konto usunięte 29.3.2010 (18:52)
kinola POLE Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 14 rozwiązania autor: kinola 7.4.2010 (17:54)
bartosz długość wyścigu na mapie w skali 1:50000 wynosi 16.4 cm.ile wynosi ta Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 9 rozwiązań autor: bartosz 8.4.2010 (11:17)
Oliwieta Oblicz Pole Prostokąta. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 16 rozwiązań autor: Oliwieta 13.4.2010 (15:24)

Podobne materiały

Przydatność 60% Korzyści skali

KORZYŚCI SKALI Spis treści 1. Współczesne teorie handlu międzynarodowego a korzyści skali 2.Typy korzyści skali w ujęciu konkurencji monopolistycznej i handlu 3.Handel wewnątrz-gałęziowy 4. Model Ricardo 5. "Paradoks Leontiefa" 1.Współczesne teorie handlu międzynarodowego: A. Teoria neoczynnikowa. Rozwiniecie teorii obfitości zasobów, w teorii obfitości, mówiliśmy o pracy...

Przydatność 75% Podnoszenie do kwadratu liczb z końcówką "5"

Aby podnieść (w pamięci) do kwadratu liczby zakończone cyfrą "5", należy wykonać następujące operacje:
1. Końcowe cyfry wyniku, to będzie "25";
2. Początkowe cyfry otrzymujemy mnożąc liczbę utworzoną z początkowych cyfr (bez końcowej piątki) podnoszonej do kwadratu liczby przez liczbę o jeden większą.

Dokładniej wyjaśnią to przykłady:

35^2 =...

Przydatność 75% Przemówienie - wycofać jedynki ze skali ocen.

Moi drodzy, zebraliśmy się tutaj po to, aby przedyskutować nasze zdasz czy nie zdasz w tej szkole. Sami przyznacie, że trzeba coś z tymi jedynkami zrobić! Zbliża się koniec roku szkolnego. Przypuszczam, że za parę dni większość z nas będzie biegać za nauczycielami i dręczyć nieszczęśników o poprawę. I my, uczniacy i nasi profesorowie do dnia wystawienia ocen będziemy...

Przydatność 55% Pole elektrostatyczne

Polem elektrostatycznym nazywamy własność przestrzeni polegająca na tym że na umieszczone w tej przestrzeni ciała naelektryzowane działa siła elektryczna. Natężeniem pola elektrostatycznego w danym punkcie nazywamy stosunkiem siły działającej na umieszczony w tym punkcie próbny ładunek dodatni q+ do tego ładunku. Super pozycją pul nazywamy sumę natężeń w danym punkcie pola...

Przydatność 50% Pole magnetyczne

1. Działanie pola magnetycznego na ładunki elektryczne Pole magnetyczne – właściwość przestrzeni polegająca na tym, że jeżeli w tej przestrzeni umieścimy magnesy lub przewodniki, przez które przepływa prąd elektryczny lub poruszające się ładunki elektryczne, to będą na nie działały siły magnetyczne. Siłę działającą na przewodnik, przez który przepływa prąd...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji