Treść zadania

nastolatka13

1.(obliczenia + odpowiedź)
Po podwyżce ceny o 15% samochód kosztuje 40 250zł.Jaka była cena samochodu przed podwyżką?O ile złotych wzrosła cena?

2.(z obliczeniami)
a)150% to 450 km


3.(obliczenia)
a)33 i 1/3% to 18 dm
b)43% to 107,5 km

jeśli będą obliczenia i odpowiedz to dam naj

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    115% - 40250
    100% - x
    x = 35000, x- cena przed podwyżka, btw co to za marka, która drożeje o 15%, kryzys powoduje spadek cen takich cacek

    a co do reszty to troche mało danych podałeś ;], nie jestem pewien o co chodzi, 150% to 450 hm, mam znaleźć 100% ? To samo tyczy się 3 częsci
    wzrosła o 5250,

Rozwiązania

  • userphoto

    115 % - 40 250zł
    100% - x
    x = 100% * 40250zł/ 115% = 402500zł/ 115= 3500zł
    40 250zł - 3500zł=36750zł
    Odp. Cena samochodu przed podwyżką wynosiła 36750zł. Cena wzrosła o 3500zł.

Podobne zadania

Asiulkam Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14)
Asiulkam Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14)
stereolove Po obniżce ceny o 15% magnetowid kosztuje 5100zł. O ile zł obniżono cenę Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: stereolove 10.4.2010 (13:19)
wielorybek proste obliczenia Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: wielorybek 17.4.2010 (09:43)
Rocks POMOCY prosze rozwiązanie i obliczenia !!!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Rocks 19.4.2010 (16:57)

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji