Treść zadania

maniek99

bardzo prosze o pomoc

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    Pamięć
    Jest to utrwalanie, przechowywanie, rozpoznawanie i odtwarzanie treści doznanych uprzednio spostrzeżeń, myśli, emocji oraz dokonanych czynności ruchowych. W procesie pamięci wyróżniamy następujące etapy:
    1. Zapamiętywanie - może mieć charakter mimowolny (mechaniczny), lub celowy (logiczny).
    2. Przechowywanie - składa się z dwóch faz: konsolidacji śladu pamięciowego (do 1 godziny), oraz zacierania śladu (zapominania).
    3. Odtwarzanie polega na przypominaniu śladu pamięciowego poprzez rozpoznawanie (gdy zadziała bodziec uprzednio spostrzegany) lub reprodukcję (bez zadziałania bodźca).
    Zjawisko zapominania w trakcie długotrwałego przechowywania śladu pamięciowego wiąże się z następującymi prawidłowościami:
    a. najpierw zanikają ostatnio nabyte ślady pamięciowe (prawo Ribot’a)
    b. nowe ślady pamięciowe powodują zacieranie starych
    c. stare ślady pamięciowe utrudniają przyswajanie nowych
    d. silne emocje np. lęk mogą powodować wyparcie śladu pamięciowego
    Wyobrażenie: jest to złożony proces pamięciowo-myślowy polegający na odzwierciedleniu w myśli często w sposób zmieniony przez towarzyszące emocje różnych śladów pamięciowych.
    Cechy pamięci:
    a. szybkość zapamiętywania - liczba powtórzeń potrzebna do utrwalenia śladu
    b. zakres pamięci - ilość zapamiętanych śladów po jednorazowym spostrzeżeniu
    c. wierność pamięci - zgodność odtwarzanych śladów z zapamiętanymi
    d. trwałość pamięci - czas przechowywania śladów pamięciowych
    e. gotowość pamięci - szybkość i łatwość przypominania



    *Szybkość zapamiętywania-mierzy się liczba powtórzeń i czasem potrzebnym do zapamiętania i pełnego przyswojenia materialu.

    *Trwałość zapamiętywania-czas w którym materiał jest przechowywany.

    *Wierność odtwarzania-dokładne reprodukowanie zapamiętanych treści.

    *Gotowość pamięci-umiejętność szybkiego przypominania sobie potrzebnego materiału.

    *Zakres pamięci-jest to wielkość materiału opanowanego przez osobę uczącą się.

    Typy pamięci:

    *wzrokowa
    *słuchowa
    *dotykowa
    *smakowa
    *węchowa

    W praktyce rozróżnia sie typy mieszane:
    *wzrokowo-słuchowe
    *wzrokowo-ruchowe
    *ruchowo-słuchowe

Rozwiązania

  • userphoto

    Pamięć to proces, zdolność jednostki do rejestrowania, magazynowania (przetwarzania bodźców) i odtwarzania bodźców.

    Cechy pamięci, w ramach których różnimy się:
    trwałość – czas przechowywania informacji w pamięci
    gotowość – szybkość wydobywania informacji z pamięci
    wierność – dokładność z jaką zapamiętujemy informacje
    szybkość zapamiętywania

Podobne zadania

maniek99 Błagam - Pamięć i cechy pamięci Przedmiot: Język polski / Studia 1 rozwiązanie autor: maniek99 17.6.2010 (17:21)
Nieznany Podaj cechy Edypa Przedmiot: Język polski / Studia 2 rozwiązania autor: Konto usunięte 6.10.2011 (15:24)
Nieznany jakie cechy mieli bogowie mitologiczni? Przedmiot: Język polski / Studia 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 6.10.2011 (18:13)
Nieznany Wymien cechy dekadenta Przedmiot: Język polski / Studia 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 6.10.2011 (18:44)
Nieznany Wymien cechy sarmackiej szlachty Przedmiot: Język polski / Studia 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 6.10.2011 (18:48)

Podobne materiały

Przydatność 55% Cechy mięczaków

1. wtórnojamowość, trójwarstwowość, dwuboczna symetria ciała ( wyjątek- ślimaki )
2. nie segmentowane ciało składające się z trzech odcinków
-głowa (małże- zredukowana)
-tułów- rozrasta się po stronie grzbietowej ( worek trzewiowy- z większością narządów wewnętrznych )
-nogi- u głowonogów przekształcone w chwytne ramiona
3. występowanie...

Przydatność 65% Cechy strunowcóu

1. Wszystkie posiadają strunę grzbietową, która u niżej uorganizowanych zachowuje się przez całe życie.
U wyżej uorganizowanych przekształca się w kręgosłup. Zakłada się z dachu prajelita, lub z przedniego odcinka smugi pierwotnej. Struna grzbietowa spełnia funkcję:
- wyznacza długą oś zarodka ( dzięki temu rośnie prawidłowo, wie gdzie ma przód i tył )
-...

Przydatność 65% Cechy organizacji

Cechy organizacji Obiektem badań teorii zarządzania jest zorganizowane działanie ludzi, szczególnie to, które posiada formę organizacji. Za jej właściwości przyjmuje się następujące cechy: 1. Utworzenie przez ludzi lub przez czlonków-założycieli albo na podstawie decyzji zewnętrznego organu założycielskiego. 2. Połączenie ludzi jako podstawowego czynnika twórczego z...

Przydatność 55% Cechy podzielności.

Przez 2 i 5 Przez 2 (lub przez 5) są podzielne te i tylko te liczby, których cyfra jedności, wzięta jako liczba jest podzielna przez 2 (lub odpowiednio przez 5), lub które są zakończone zerem. Przez 4 i 25 Przez 4 (lub przez 25) są podzielne te i tylko te liczby, które są pełnymi setkami lub których dwie ostatnie cyfry wyrażają liczbę podzielną przez 4 (lub odpowiednio przez...

Przydatność 60% Cechy negocjacji

Negocjator powinien być osobą wszechstronną, rozeznaną w sytuacji polityczno-gospodarczej, stosującą umiejętnie elementy dyplomacji i współpracy. Oto najpowszechniejsze cechy dobrych negocjatorów: · Osobowość, a więc ich kultura osobista, sposób mówienia, ubiór. · Dążenie do zrealizowania interesów · Ustępowanie, w celu utrzymywania wzajemnych stosunków, · Celem...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji