Treść zadania

Michxxa7120

Prosze pomoc W kilku zdaniach opowiedz o wydarzeniach w wierszu W klasie Jan Twardowski

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 12 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 8 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • userphoto

    W wierszu "W klasie" Jan Twardowski opisywana jest sytuacja, w której do klasy podczas lekcji wchodzi diabeł. Uczniowie są skupieni na swoich zadaniach, a nauczyciel prowadzi lekcję jak zwykle, ale nagle pojawia się nieproszony gość, którym okazuje się być diabeł. Diabeł zaczyna rozmawiać z uczniami i pytać ich o różne rzeczy, a uczniowie odpowiadają mu szczerze i otwarcie. Jest to dla diabła zaskoczeniem, ponieważ spodziewał się, że uczniowie będą się go bać lub ukrywać przed nim swoje myśli. W końcu diabeł opuszcza klasę, a uczniowie wracają do swoich zajęć. W wierszu Twardowski sugeruje, że diabeł przyszedł do klasy, aby sprawdzić, czy uczniowie są szczerzy i odważni, a ich postawa wobec niego pokazuje, że tak jest.

Podobne materiały

Przydatność 70% Rozwiń w kilku zdaniach myśl że ''nic dwa razy się nie zdarzy''

Każdy człowiek jeżeli mu się coś podoba to stara się do tego wrócić, zarówno w myślach jak i czynach. Jednakże z góry jest skazany na niepowodzenie. Temat ten był wielokrotnie poruszany przez artystów, filozofów jak i zwykłych ludzi. Jednym z takich wielkich filozofów był Heraklit z Efezu powiedział kiedyś ?panta rhei? co można przetłumaczyć następująco : ?wszystko...

Przydatność 85% Opowiedz z punktu widzenia ojca lub jednego z synów o wydarzeniach opisanych w przypowiesci Syn Marnotrawny. Wybraną postać uczyń narratorem.

Z punktu widzenia ojca: Jestem ojcem dwóch synów. Pewnego dnia młodszy z nich poprosił mnie, abym dał mu należącą do niego część majątku Tak też zrobiłem, a on od razu wyruszył w świat. Zostawił mnie samego ze starszym synem. Było nam ciężko, ponieważ odtąd tylko we dwoje zajmowaliśmy się gospodarstwem, pasterstwem i uprawą roli. Dochodziły mnie słuchy, że mój...

Przydatność 100% Dzwonisz do znajomej. Dowiadujesz się że jest chora. Zapytaj co jej dolega. Zaproponuj pomoc. Udziel kilku rad.

- Allo Monique? Comment vas-tu? Comment ca va? * Salut Patricia. Je ne vais pas bien. - Qu`est-ce que tu as? Tu est malade? * Je ne sais pas, peut-etre. - Qu`est-ce qiu te fait mal? la tete? la gorge? Tu tousses? * Oui, et j`ai pris ma temperature, j`avais 39 degres. - Oh la la! Tu es vraiment malade! Reste au lit! Bois beaucoup de the au citron, prends de l`aspirine. Je connais un bon...

Przydatność 50% Coniunctivuas w zdaniach podzrzędnych

1. ZD. CELOWE I DOPEŁNIENIOWE - Stosujemy do con. temporum, ale może wystąpić tylko czynność równoczesna -Spójniki, po których wystepują często: +ut (uti)-aby, że, żeby +neu (neve)- i/aby nie +ne-aby nie +quo + comparativus np. quo facilius-tym łatwiej 2.ZD. SKUTKOWE -nie stos. do con. temp. -spójniki: ut, ne, ut(nemo)(nihil) -wskażniki: +talis-tego rodzaju, taki...

Przydatność 100% Czy pamiętamy o tragicznych wydarzeniach historycznych ?

W dzisiejszych, zabieganych czasach nie zawsze mamy czas na przemyślenia, czy upamiętnienie poległych. Czasem idąc ulicą mijamy wiele obiektów, znaków przypominających nam, iż kiedyś w tym miejscu ginęli nasi rodacy, abyśmy dziś mogli żyć wolni oraz aby swobodnie wygłaszać swoje opinie, poglądy i przekonania. Powstaje wiele pomników, tablic upamiętniających poległych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji