Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

linu24

Napisz streszczenie tekstu
Strategie uczenia się międzykulturowego, które koncentrują się na nabywaniu i przetwarzaniu doświadczeń kulturowych, na przykład w kontekście dydaktyki spotkań lub międzykulturowych studiów regionalnych, nazywane są strategiami opartymi na doświadczeniu, w przeciwieństwie do międzykulturowych porównawczych strategii nauczania, które działają głównie na podstawie porównań i konfrontacji. Koncepcje uczenia się międzykulturowości i edukacji międzykulturowej wyraźnie wykraczają więc poza tradycyjne koncepcje nauczania języków obcych z jednej strony i edukacji dla cudzoziemców z drugiej. Podczas gdy tradycyjna koncepcja nauczania języków obcych zasadniczo traktuje obce społeczeństwa, kultury, języki z perspektywy zewnętrznej, bez systematycznego włączania międzykulturowych relacji do własnej kultury, pedagogiki dla cudzoziemców, która stara się przede wszystkim rekompensować problemy i braki cudzoziemskich dzieci. Jeśli chodzi o wyznaczanie celów, nacisk kładzie się na trzy umiejętności które powinny być przekazywane poprzez uczenie się międzykulturowe: dystans ról( rozumiany jako umiejętność dystansowania się od siebie, tj. postrzegania własnych poglądów, wzorców, zachowań wyłącznie lub zasadniczo na tle własnej, przede wszystkim narodowej i społeczno- kulturowej normy oraz dystansowanie się od tego z perspektywy innych ludzi), tolerancja niejednoznaczności określa zdolność tolerowania różnych interesów, oczekiwań i potrzeb, empatia to zdolność i związana z nią chęć postawienia się w nowej, nieznanej sytuacji i środowisku. Ponadto dyskusja badawcza na temat uczenia się międzykulturowego wymienia szereg innych celów, przede wszystkim zdobywanie wiedzy o innych kulturach, otwartość na innego obcego, nieznanego, chęć zaakceptowania innego jako innego, chęć eksperymentowania, aby doświadczyć nieznaego i nowego, wolność od strachu przed obcym. Podsumowująć, można wyróżnić cztery systematycznie powiązane kompetencje w odniesieniu do podstawowych celów, które mają być przekazywane i nabywane poprzez uczenie się międzykulturowe; kompetencje językowe, ekspertyza regionalna, kompetencja działania specyficznego dla lokalizacji tekstu, co oznacza odpowiednie do sytuacji wykorzystanie lokalizacji tekstu w języku obcym, kompetencja międzykulturowa do działania, która obejmuje umiejętność odpowiedniego zachowania w sytuacjach komunikacyjnych i interakcji z członkami innych kultur. Procesy uczenia się międzykulturowego- czy to w formie rzeczywistych doświadczeń czy w różnego rodzaju instytucjach edukacyjnych-są ogólnie opisywane jako modele fazowe, które mają odzwierdziedlać kolejne postępy w nauce: Etnocentryzm czyli przesadne docenianie własnej tożsamości kulturowej, Uwaga czyli pozytywne nastawienie do innych kultur,zrozumienie czyli umiejętność adekwatnej interpretacji wartości i kodów symbolicznych innej kultury.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

Podobne zadania

mlody93 Napisz dłuższą prace: Czy cechy średniowiecznego rycerza i władcy są we Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: mlody93 28.3.2010 (18:34)
werus03004 Napisz tekst na dowolny temat techniką impersjonistyczną. Max 10 zdań Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: werus03004 29.3.2010 (13:15)
buuuu4444 Streszczenie Wesela Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: buuuu4444 6.4.2010 (14:42)
buuuu4444 Streszczenie Medaliony Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: buuuu4444 6.4.2010 (14:43)
buuuu4444 Pan Tadeusz streszczenie Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: buuuu4444 6.4.2010 (14:43)

Podobne materiały

Przydatność 75% Warunki dobrego uczenia się

Warunki dobrego uczenia się są bardzo ważne tak,że nie zdajemy sobie z tego sami sprawy.Jest wiele czynników, które wpływają na to ze pewne informacje są dla nas bardziej przyswajalne a inne znowu nie?I często w tym momencie zastanawiamy się, dlaczego tak się dzieje. Dużą część informacji dotyczących jakiegoś działu nauki wpływa do nas podświadomie i nawet tego sami nie...

Przydatność 55% Uczenie - Procesy uczenia

Uczenie Procesy uczenia Badaniami nad uczeniem zajmowali się behawioryści (Pawłow i inni) Uczenie się to każda stosunkowo trwała zmiana w zachowaniu, myślach i uczuciach jednostki (człowieka lub zwierzęcia) będąca rezultatem przeszłego doświadczenia. Warunkowanie klasyczne. Jest to proces uczenia się za pośrednictwem którego bodziec początkowo neutralny zaczyna...

Przydatność 100% Kwasy - łatwo do uczenia

Przydatność 80% Zasady efektywnego uczenia się

Przez efektywne uczenie rozumiemy maksymalną zdolność do przyswajania danej, potrzebnej wiedzy a także prawidłowe jej wykorzystanie w określonym czasie. Czas nauki można podzielić na dwa etapy: w szkole i w domu. Zakres wiedzy na ten temat nie powinien ograniczać się tylko do efektywnego „pobierania” wiadomości, ale także do tworzenia materiałów pomocniczych (notatek),...

Przydatność 60% Formy uczenia się

FORMY UCZENIA SIĘ. Przez uczenie się rozumiemy proces powodujący zmiany zachowania, które zachodzą na podłożu doświadczenia jednostkowego, a jeśli nawet nie są one trwałe, to zawsze wnoszą nowe elementy do dotychczasowego zachowania. Jednak nie wszystkie zmiany spowodowane są uczeniem się, niektóre pojawiają się w związku z rozwojem bądź np. działaniem środków...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji