Treść zadania

~Karolina

1. W koncepcji Mintzberga strategia nie oznacza:
a) P jak Plan
b) P jak Prognoza
c) P jak Pozycja
d) P jak Perspektywa
2. Strategia judo, to:
a) Postawa wobec konkurenta
b) Koncepcja walki z konkurentem
c) Koncepcja walki z konkurentem silniejszym
d) Koncepcja walki z konkurentem większym
e) Koncepcja wykorzystania atutów konkurenta
3. Strategia rozwoju działalności na nowe sektory to:
a) Strategia specjalizacji
b) Strategia dyferencjacji
c) Dywersyfikacji
d) Akwizycji
e) Ekspansji
4. Który element nie należy do charakterystyki strategii:
a) Horyzont Czasowy
b) Warunki niepewności i ryzyka
c) Globalny charakter
d) Niestandardowe podejście
e) Konfliktotwórczy charakter
5. Od czego nie zależy długość horyzontu planistycznego:
a) Branży
b) Posiadanych informacji
c) Umiejętności analizy danych
d) Wielkości przedsiębiorstwa
e) Posiadanych zasobów finansowych
6. Do trendów społecznych i gospodarczych wymuszających strategiczne podejście do problemów przedsiębiorstwa nie zaliczamy:
a) Wzrostu zamożności społeczeństw
b) Skracania cyklu życia technologii
c) Globalizacji rynków
d) Wzrostu burzliwości otoczenia
e) Wzrostu znaczenia CSR

7. Który z celów w przedsiębiorstwie nazwiemy strategicznym:
a) Przetrwanie
b) Zysk
c) Wartość akcjonariuszy
d) Bycie liderem na rynku
e) Stabilność finansowa
8. Do atrybutów analizy strategicznej nie zaliczymy:
a) Odbywa się na trzech poziomach
b) Wymaga specjalistycznej wiedzy
c) Korzysta głównie z metod portfelowych
d) Ma interdyscyplinarny charakter
e) Wymaga wiarygodnych informacji
9. Jaki jest cel analizy portfelowej:
a) Wypracowania zrównoważonego portfela produktów
b) Określenia, które produkty są opłacalne
c) Określenie, jaki jest dystans do konkurencji
d) Określenie, które produkty to kule u nogi
e) Określenie kierunków rozwoju SBU
10. Nie należy do etapów zarządzania strategicznego:
a) Opracowanie misji
b) Przeprowadzenie analizy wewnętrznej
c) Dokonanie analizy otoczenia
d) Wybór realizatorów
e) Opracowanie alternatywnych strategii
11. Które metody nie służą analizie otoczenia konkurencyjnego:
a) Metody portfelowe
b) Metoda pięciu sił portera
c) Analiza SWOT
d) Benchmarking
e) Ocena atrakcyjności sektora
12. Do stakeholders fabryki papieru nie zaliczymy:
a) Właścicieli
b) Dostawców mleka
c) Organizacji ekologicznych
d) Dostawców wody
e) Środków masowego przekazu
13. W MŚP strategie rozwoju:
a) Nie istnieją
b) Zwykle nie mają formy pisemnej
c) Mają ogólny charakter
d) Dotyczą tylko celów rozwojowych
e) Nie różnią się od strategii dużych firm


14. Strategia rozwoju działalności na nowe sektory to:
a) Strategia specjalizacji
b) Strategia dyferencjacji
c) Dywersyfikacji
d) Akwizycji
15. Asymetryczna strategia konkurencji oznacza:
a) Brak równowagi strategicznej przedsiębiorstwa
b) Zróżnicowanie strategii w zależności od sytuacji
c) Inne zachowanie względem dużych i małych konkurentów
d) Strategię wykorzystywania przewag
16. Która metoda nie służy analizie makrootoczenia:
a) Metoda delficka
b) Metoda PEST
c) Analiza grup strategicznych
d) Analiza luki strategicznej
e) Burza mózgów

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 16 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 12 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 55% Strategia marketingowa - strategia firmy.

Strategia marketingowa stanowi zestaw działań, za pomocą których przedsiębiorstwo osiąga swoje długofalowe cele rynkowe. Cele te zazwyczaj dotyczą zdobycia nowych rynków, ulokowania na ich odpowiedniego wolumenu towarów, zwiększenia udziału firmy w danym rynku, powiększenia zysku oraz utrwalenia dobrego imienia firmy. Strategia może być: Defensywna- polega na zapobieganiu...

Przydatność 85% Strategia dywersyfikacji

Strategia dywersyfikacji - oznacza wejście na nowe rynki z nowymi produktami. Jest ona zorientowana na zysk i stosunkowo szybki wzrost przedsiębiorstwa. Wymaga na ogół zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, a także pozyskania nowych zasobów. Dywersyfikacja może być dokonana własnym wysiłkiem firmy, przez zakup licencji (know-how) oraz przez nabycie innych przedsiębiorstw lub fuzje...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 50% Strategia lizbońska

Co to jest Strategia Lizbońska? Strategia Lizbońska to najważniejszy program społeczno-gospodarczy Unii Europejskiej przyjęty na posiedzeniu Rady Europejskiej 23-24 marca 2000 roku w Lizbonie, celem miało być przebudowanie gospodarki UE w ciągu dziesięciu lat w „najbardziej konkurencyjną i dynamiczną w świecie gospodarkę opartą na wiedzy”. W sensie treści merytorycznych...

Przydatność 85% Strategia przetrwania nauczyciela.

Strategia przetrwania Woodsa: Woods wymienia 8 różnych strategii przetrwania nauczycieli. U niektórych nauczycieli troska o to jak przetrwać dominuje nad ich działalnością, nie mają oni w ten sposób ani czasu ani energii aby zająć się tym co jest ważne czyli nauczaniem .Inni nauczyciele natomiast stosują strategię przetrwania po to by dopiero stworzyć właściwe warunki do...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji