Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

Lolek2034

Potrzebne zadania z maty 8,9,10 zadania w załączniku.

Załączniki do zadania

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • werner2010

    Rozwiązanie na zdjęciach

    Załączniki

    • To tylko niefortunnie narysowane lecz liczę go jak prostokąt :)))

    • W zad 8 podsawilem 0,9 zamiast 0,6. Moja wina :(,
      Rozwiazanie jak u kolegi szanownego ponizej

    • W zadaniu 9 bok CD jest RÓWNOLEGŁY do AB, więc Twój rysunek jest niepoprawny.

  • antekL1

    Zadanie 8.
    Policzymy najpierw maszę jednego małego klocka, a potem pomnożymy ją przez ilość klocków w budowlach, wtedy dostaniemy masę budowli.

    Masa klocka m = 0,6 * 2 * 2 * 6 = 14,4 g ; [ mnożymy gęstość razy objętość ]

    Budowla 1 zawiera 3 klocki więc jej masa to: 3 * 14,4 = 43,2 g
    Budowla 2 zawiera 8 klocków więc jej masa to: 8 * 14,4 = 115,2 g
    ------------------------

    Zobaczmy teraz, jak zrobić budowlę numer 5.
    Zacznijmy od budowli numer 1.
    Stawiamy 2 klocki pionowo (o 1 więcej niż numer budowli)
    i 1 klocek poziomo (tyle samo co numer budowli).
    Czyli w skład najniższego poziomu budowli 1 wchodzą 2 * 1 + 1 = 3 klocki.

    Budowla numer 2.
    Budujemy najniższy poziom (2 + 1 = 3 klocki pionowo, 2 klocki poziomo)
    czyli 2 * 2 + 1 = 5 klocków na najniższym poziomie.
    Nad tym poziomem dostawiamy gotową budowlę 1, razem daje to 5 + 3 = 8 klocków.

    Budowla numer 3.
    Najniższy poziom to 3 + 1 = 4 klocki pionowe i 3 poziome, razem 7 klocków.
    Nad tym poziomem dostawiamy gotową budowlę 2, razem daje to 7 + 8 = 15 klocków.

    Budowla numer 4.
    Najniższy poziom to 4 + 1 = 5 klocków pionowych i 4 poziome, razem 9 klocków.
    Nad tym poziomem dostawiamy gotową budowlę 3, razem daje to 9 + 15 = 24 klocki.

    Budowla numer 4.
    Najniższy poziom to 5 + 1 = 6 klocków pionowych i 5 poziomych, razem 11 klocków.
    Nad tym poziomem dostawiamy gotową budowlę 4, razem daje to 11 + 24 = 35 klocków.
    Masz odpowiedź :)

    Można wyprowadzić ogólny wzór na ilość klocków w budowli o numerze N.
    Jest on taki:
    ilość = N * (N + 1) + N ; dale to dla N = 5 ilość = 5 * (5 + 1) + 5 = 35.
    -- ale to nie jest cel tego zadania...
    ====================================================

    Zadanie 9.
    Stawienie podanych punktów dzieli boki prostokąta na 5 równych części.
    (zrób sobie proszę rysunek).
    Zauważ, że bok CD ma długość taką samą, jak AB, bo jest do niego równoległy.
    Trójkąt EHK ma wysokość taką samą, jak krótszy bok prostokąta, czyli 17 cm,
    a podstawa składa się z 3 "krótkich" odcinków czyli wynosi 3 * 23 / 5 = 13,8 cm.

    Pole tego trójkąta P = (1/2) * 17 * 13,8 = 117,3 cm kw.

    Pole całego prostokąta to 17 * 23 = 391 cm kw.

    Liczymy szukany procent:

    Pole EHK / Pole ABCD * 100 % = 117,3 / 391 * 100% = 30%

    Można to zadanie rozwiązać też inaczej (dużo prościej):
    Zauważ, że pole trójkąta EHK jest połową pola prostokąta EHIK,
    a ten prostokąt zawiera 3 "paski" każdy stanowiący 1/5 czyli 20% pola ABCD.
    Pole tego prostokąta to 60% pola ABCD więc szukane pole EHK to 30% pola ABCD.
    ====================================================


    Zadanie 10.
    Oznaczmy przez L długość krótszego boku małego prostokąta.
    Wtedy dłuższy bok ma długość 3L.
    Mały kwadrat w środku ma bok o długości 3L - L = 2L
    czyli pole P = (2L)^2 = 4L^2 ; [ czytaj proszę ^2 jako "do kwadratu" ]

    Mamy równość: 4L^2 = 64 ; czyli L^2 = 16 ; czyli L = 4.

    Wymiary małych prostokątów to 4 cm na 3 * 4 = 12 cm
    ====================================================

    W razie pytań pisz proszę na priv.

Podobne zadania

marla zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: marla 26.3.2010 (19:56)
basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
uczennica0638 zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05)
sylwaczek Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37)
kamiluskaxd zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28)

Podobne materiały

Przydatność 55% Bankowośc zadania

POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO

Przydatność 70% Zadania wahadłowców

Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...

Przydatność 80% Zadania sekretariatu

Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...

Przydatność 50% Zadania spedytora

Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...

Przydatność 50% Zadania i cele mediów

Istnieje wiele teorii, dotyczących zadań, jakie spełniają środki masowego przekazu. Wynika to ze zróżnicowanego definiowania tego pojęcia. W ujęciu funkcjonalistycznym, które uznaje media za autonomiczne instytucje, mają one następujące funkcje: 1. Informacja: - informowanie o wydarzeniach i sytuacji w społeczeństwie, kraju i na świecie, - powiadamianie o rozkładzie sił we...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji