Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

~Daria

2. Sprawdź wartość formuły, wiedząc, że: p=1; q=0; r=1; s=1

[(~p → q) → (q v ~r)] → [(~q → p) ^ (r v ~s)]

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 16 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 12 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • antekL1

    Wstawiamy podane wielkości:
    [(~1 → 0) → (0 v ~1)] → [(~0 → 1) ^ (1 v ~1)]

    Teraz redukujemy wewnętrzne nawiasy. Od lewej strony:
    (~1 → 0) . Z fałszu (bo jest ~1) wynika fałsz. Wynikanie jest prawdą, czyli 1.
    (0 v ~1) . Fałsz lub fałsz. Całość - fałsz czyli 0.
    Pierwsza część "środkowego" wynikania redukuje się do [ 1 → 0 ]
    Z prawdy wynika fałsz więc cały LEWY nawias [ ...] jest fałszem.

    Ponieważ z fałszu wynika cokolwiek to już nie trzeba sprawdzać prawego [...]
    Całe zdanie jest prawdziwe
    -------------------------------------------

    Ale pobawmy się z drugim nawiasem [...]
    (~0 → 1) . Z prawdy mamy prawdę. To prawda. Jedynka.
    (1 v ~1) . Prawda lub fałsz. Znaczek "lub" ustala to zdanie jako prawdę.
    Wynikanie: [ 1 → 1 ]. Z prawdy wynika prawda, zdanie prawdziwe.
    Ale skoro pierwszy nawias [...] był fałszem to ten wynik jest nieważny.
    ------------------------------------------

    Jak się pomyliłem albo w razie pytań pisz proszę na priv.

Podobne materiały

Przydatność 60% Warto ściągać?

W poniższej pracy wyrażę swoje stanowisko wobec szkolnego zwyczaju podpowiadania i ściągania. Nie jestem za ani przeciw, jednak wolę to głębiej przeanalizować. Ściąganie, według mnie wcale nie jest czymś złym. Każdemu zdarza się nie nauczyć, czy zapomnieć odrobić pracy domowej. Wtedy mamy do dyspozycji tak zwane „kropki” – możliwość nieprzygotowania. Ale co zrobić,...

Przydatność 75% Warto czy nie warto wagarować?

Warto czy nie warto wagarować? Na to pytanie uczniowie odpowiadają różnie. Jedni mówią, że dzięki wagarom nie dostaną jedynki, lecz niektórzy uważają inaczej. Opuszczając lekcje tracimy nowe wiadomości, które przydadzą się nam prędzej czy póżniej. Wagarując nie chodzimy na lekcje, przez to nie mamy pojęcia na różne temety. Mamy nieobecności...

Przydatność 55% Warto (nie warto) mieć własną biblioteczkę

W dzisiejszych czasach czytanie książek powoli zanika. Wiele nowoczesnych sprzętów takich jak telewizor, komputer czy radio, wspomaganych przez specjalne programy, zdecydowanie umilają nasz wolny czas. Umożliwiają nam także szybki, tani przepływ informacji. W wielu domach nie istnieją już półki zapełnione lekturami. Moim zdaniem warto jest mieć własną biblioteczkę....

Przydatność 60% Czy warto mówić prawdę? Czy warto kłamać?

Prawda czy kłamstwo lepsze? Osoby które nie raz już skłamały i im uszło bez żadnych tłumaczeń, odpowiedziały by, że kłamstwo jest lepsze niż wiarygodna prawda. Nikt chyba nie toleruje kłamstwa, ale prawda przeplata się z kłamstwem. Pierwszym moim argumentem będzie ?wolno kłamać ale z umiarem? - każdy człowiek popełnia błędy i uczy się na nich, czasem człowiek zrobił...

Przydatność 60% Czy warto ogladac telewizje ?

Telewizja jest środkiem masowego przekazu informacji towarzyszącym nam codziennie, od wczesnych porannych godzin kiedy budzimy się, aż do późnego wieczora kiedy można zrelaksować się przy ciekawym filmie. Ale czy rzeczywiście, spędzanie wolnego czasu przed telewizorem jest dla nas aż tak wartościowym zajęciem ? Uważam, że tak. Pierwszym ważnym argumentem jest to, że telewizja...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji