Treść zadania
Autor: martaaa34 Dodano: 22.12.2017 (09:18)
Proszę o pomoc z matematyki
1.Błąd względny i bęzwględny i przedziały:
Oceń prawdziwość poniższych zdań ( prawda , fałsz)
* Wartość wyrażenia 19-6 jest równa 25
* Wartość wyrażenia 19-6 jest równa 19-6
* Wartość wyrażenia 19-6 jest równa 13
* Wartość wyrażenia 16+6 jest równa -13
2. Oblicz wartość wyrażenia 4 - √17=
3. Zapisz w postaci sumy algebraicznej
a. ( x-1)^2=
b. (2y-3)^2=
c. 9a^2- 4b^2=
d. ( 2-3√3) (2+3√3)=
e. (7+ 5√2) (5√2+7)=
f. (√6-3√3)^2 (4x-3y) (4x+3y)- 2 (4x+3y)^2+ 2 ( 3x- 4y)^2=
4.Usuń niewymierność z mianownika
a. 2 / √2=
b. 4/ 3√5=
c. 3/ √3-1=
d. 4 / √2 +3=
e. 2√5 / √3+ 1=
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1992 24.4.2010 (13:10) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 24.12.2017 (09:03)
Oceń prawdziwość poniższych zdań ( prawda , fałsz)
* Wartość wyrażenia 19-6 jest równa 25 Fałsz
* Wartość wyrażenia 19-6 jest równa 19-6 Prawda
* Wartość wyrażenia 19-6 jest równa 13 Prawda
* Wartość wyrażenia 16+6 jest równa -13 Fałsz
==========================================================
2. Oblicz wartość wyrażenia 4 - √17= około - 0,123106
==========================================================
3. Zapisz w postaci sumy algebraicznej
Nie wiem, czy chodzi o taki zapis, jak niżej ???
a. ( x-1)^2= x^2 - 2x + 1
b. (2y-3)^2= 4y^2 - 12y + 9
c. 9a^2- 4b^2= (3a - 2b)(3a + 2b)
d. ( 2-3√3) (2+3√3)= 4 - 9 * 3 = - 23
e. (7+ 5√2) (5√2+7)= 7^2 + (5√2)^2 + 2 * 7 * (5√2) = 99 + 70√2
f. (√6-3√3)^2 (4x-3y) (4x+3y)- 2 (4x+3y)^2+ 2 ( 3x- 4y)^2=
Kolejno:
(√6-3√3)^2 = (√6)^2 - 2 * √6 * 3√3 + (3√3)^2 = 6 - 6√18 + 27 = 33 - 18√2
(4x-3y) (4x+3y) = 16x^2 - 9y^2
2 (4x+3y)^2 = 32x^2 + 48xy + 18y^2
2 ( 3x- 4y)^2 = 18x^2 - 48xy + 32y^2
Wyrażenia +48xy i -48xy skracają się i dostajemy:
[ 16 * (33 - 18√2) + 32 + 18 ] x^2 + [ -9 * (33 - 18√2) + 18 + 32 ] y^2 ; czyli
= (578 - 288√2) x^2 + (- 247 + 162√2) y^2
jeśli się nie pomyliłem
==========================================================
4.Usuń niewymierność z mianownika
a. 2 / √2= √2
b. 4/ 3√5= (4 / 15) √5
c. 3/ √3-1=
jeśli całe wyrażenie √3-1 jest w mianowniku to mnożymy licznik i mianownik przez √3+1
W mianowniku zostaje 3 - 1 = 2
3 / ( √3 - 1) = (3/2) * (√3 + 1) = 3 / 2 + (3/2) √3
d. 4 / √2 +3=
jak poprzednio - jeśli całe √2 +3 jest w mianowniku to mnożymy przez -√2 +3
W mianowniku zostaje 9 - 4 = 5
4 / (√2 +3) = (4/5) * ( - √2 + 3) = (12 / 5 - (4 / 5) √2
e. 2√5 / √3+ 1=
jak poprzednio, mnożenie przez √3 - 1, w mianowniku zostaje 3 - 1 = 2,
i to się skraca z 2 z licznika
2√5 / ( √3+ 1) = √5 * ( √3 - 1) = √15 - √5
==========================================================
Wesołych Świąt !
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie