Treść zadania

~czerwony1501

Potrzebuję, by ktoś rozwiązał zadania z załączników. Dzięki :)
http://iv.pl/images/68774743680644213612.jpg
http://iv.pl/images/56315775190188262834.jpg
http://iv.pl/images/21790383178618859247.jpg

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Za dużo na raz!
    Aby nie tracić tego wpisu masz poniżej zadania z algebry.
    Czytaj proszę oznaczenie ^2 jako "do kwadratu" i w ogóle ^ jako "do potęgi".
    ------------------------------

    Zadanie 9.
    a)
    Ze wzoru skróconego mnożenia: a^3 - b^3 = (a - b)(a^2 + ab + b^2)
    Tutaj: a = x; b = 5 ; więc:
    x^3 - 125 = (x - 5)(x^2 + 5x + 25)
    ===================================

    b)
    Ze wzoru skróconego mnożenia: a^2 - b^2 = (a - b)(a + b)
    Tutaj: a = 2x; b = pierwiastek(7)
    4x^2 - 7 = [ 2x - pierwiastek(7) ] [ 2x + pierwiastek(7) ]

    c)
    Możemy pogrupować podane wyrażenie tak:
    = 3x^3 (x + 2) - x (x + 2) ; i dalej:
    = (3x^3 - x)(x + 2) ; wyłączamy x przed nawias
    = x (3x^2 - 1)(x + 2) ; rozkładamy 3x^2 - 1 jak w przykładzie (b)
    = x [ x pierwiastek(3) - 1 ] [ x pierwiastek(3) + 1 ] (x + 2)
    ===================================

    Zadanie 10.
    a)
    Każdy nawias może być zerem więc:
    x1 = 0; x2 = 5 / 3; x3 = 6; x4 = 4

    b)
    Można zapisać lewą stronę jako: (-x + 5)(x + 1). [ Sprawdź :) ]
    Każdy nawias może być zerem więc:
    x1 = 5; x2 = -1
    Można też tozwiązać to równanie jak zwykłe równanie kwadratowe:
    delta = 4^2 - 4 * (-1) * 5 = 16 + 20 = 36 ; pierwiastek(delta) = 6
    x1 = (-4 - 6) / (-2) = 5
    x1 = (-4 + 6) / (-2) = -1

    c)
    Grupujemy podane wyrażenie tak:
    = 3x (3x^2 + 2) - 2 (3x^2 + 2) ; i dalej:
    = (3x - 2)(3x^2 + 2) = 0
    Drugi nawias jest zawsze dodatni więc jedyne rozwiązanie to:
    x1 = 2 / 3
    ===================================

    Zadanie 11.
    Dziedzina: Aby uniknąć zera w mianowniku musi być x różne od 2 czyli
    D = R \ { 2 }

    Sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    = (2x - 1 + 2x) / (2x - 4) = (1/2)(4x + 1)(x - 2)
    ===================================

    Zadanie 12.
    a)
    Dziedzina: D = R \ { - 2/3 } [ wykluczamy zero w mianowniku ]
    Licznik ma być zerem więc:
    x1 = 5 <-------- jedyne rezwiązanie.

    b)
    Dziedzina: D = R \ { - 1/2 }
    Brak rozwiązań bo licznik nie może być zerem.

    c)
    Dziedzina: D = R \ { -1; 2 }

    Sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    = [ x (2 - x) - 8 (x + 1) ] / [ (x + 1)(2 - x) ]

    Wymnażamy nawiasy w liczniku i porównujemy licznik do zera
    2x - x^2 - 8x - 8 = 0 ; porządkujemy i mnożymy przez -1

    x^2 + 6x + 8 = 0 ; rozwiązujemy to równanie kwadratowe
    delta = 6^2 - 4 * 1 * 8 = 36 - 32 = 4 ; pierwiastek(delta) = 2
    x1 = (-6 - 2) / 2 = - 4
    x2 = (-6 + 2) / 2 = - 2
    Oba rozwiązania są poprawne bo należą do dziedziny równania.
    ===================================

    Proszę zgłoś pozostałe zadania w kilku zestawach, najlepiej po 2, 3 zadania razem.
    W razie pytań pisz proszę na priv.

Podobne zadania

mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49)
mania1408-k1 Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12)
mania1992 proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1992 24.4.2010 (13:10)
mania1992 proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1992 24.4.2010 (13:02)

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzikie koty

1. Wstęp Koty to zwierzęta występujące na całym świecie z wyjątkiem stref podbiegunowych, które potrafiły przystosować się zarówno do wilgotnych lasów tropikalnych, do sawanny i półpustynni, a także do wysokich gór. Jedyny z kotowatych, udomowiony przez człowieka, to kot domowy oraz częściowo wykorzystywany w łowiectwie - gepard. Na pozostałe polowano aż do...

Przydatność 60% Dzikie wysypiska- na przykładzie Szwajcarii

1.Wprowadzenie. Skąd się biorą odpady? Czy znacie inną istotę, która by je wytwarzała? W takim znaczeniu, w jakim my rozumiemy to pojęcie – z pewnością nie. Człowiek zdobył i ucywilizował całą Ziemię, ale postęp niesie za sobą ofiary – nasze środowisko jest jedną z nich. Dziś niewytwarzanie odpadów nie jest możliwe – stały się one nieodłączną...

Przydatność 65% Człowiek potrzebuje wiary – człowiek potrzebuje Boga

Motto: „Człowiek potrzebuje wiary – człowiek potrzebuje Boga.” Szanowni zebrani, koleżanki i koledzy chciałbym dzisiaj wypowiedzieć się na temat potrzeby wiary a w szczególności wiary w Boga. Trudno nawet dokładnie zdefiniować kim jest Bóg? Wiemy, że podobno jest dobry, sprawiedliwy, miłosierny, ale czy On naprawdę jest? Żeby żyć musimy oddychać, jeść, pić,...

Przydatność 75% Czy człowiek potrzebuje zmian?

Czy człowiek potrzebuje zmian? Otóż uważam, że owszem. Ludzie, gdy nie zmieniają się, swojego stylu ubierania się, pracy, otoczenia, czy miejsca zamieszkania, mają wrażenie, iż nie rozwijają się. Często boimy się zmian, tego, że gdy już się na nie zdecydujemy, to okaże się ona zmianą na gorsze. Fakt, że ktoś staje się inny lub coś staje inne niż dotychczas przeraża...

Przydatność 60% Każdy potrzebuje przyjaciela - rozprawka

W mojej pracy rozważę tezę dotyczącą tematu : Każdy potrzebuje przyjaciela. Jest to zagadnienie, które jest problemem mojej dzisiejszej rozprawki. Według mnie twierdzenie, że każdy potrzebuje przyjaciela jest prawdą. Wszystko co człowiek robi z przyjacielem jest przyjemnością. Przytoczę kilka argumentów aby potwierdzić swoją tezę: Rozpocznę od najważniejszego dla mnie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji