Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Zadanie matematyka pomocy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bombecka88 14.4.2010 (11:45) |
Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 14.4.2010 (12:58) |
Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 14.4.2010 (13:00) |
pomocy!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: malenstwo3118 15.4.2010 (19:53) |
błagam pomocy!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lilix 15.4.2010 (21:13) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Człowiek potrzebuje wiary – człowiek potrzebuje Boga
Motto: „Człowiek potrzebuje wiary – człowiek potrzebuje Boga.” Szanowni zebrani, koleżanki i koledzy chciałbym dzisiaj wypowiedzieć się na temat potrzeby wiary a w szczególności wiary w Boga. Trudno nawet dokładnie zdefiniować kim jest Bóg? Wiemy, że podobno jest dobry, sprawiedliwy, miłosierny, ale czy On naprawdę jest? Żeby żyć musimy oddychać, jeść, pić,...
Przydatność 75% Czy człowiek potrzebuje zmian?
Czy człowiek potrzebuje zmian? Otóż uważam, że owszem. Ludzie, gdy nie zmieniają się, swojego stylu ubierania się, pracy, otoczenia, czy miejsca zamieszkania, mają wrażenie, iż nie rozwijają się. Często boimy się zmian, tego, że gdy już się na nie zdecydujemy, to okaże się ona zmianą na gorsze. Fakt, że ktoś staje się inny lub coś staje inne niż dotychczas przeraża...
Przydatność 60% Każdy potrzebuje przyjaciela - rozprawka
W mojej pracy rozważę tezę dotyczącą tematu : Każdy potrzebuje przyjaciela. Jest to zagadnienie, które jest problemem mojej dzisiejszej rozprawki. Według mnie twierdzenie, że każdy potrzebuje przyjaciela jest prawdą. Wszystko co człowiek robi z przyjacielem jest przyjemnością. Przytoczę kilka argumentów aby potwierdzić swoją tezę: Rozpocznę od najważniejszego dla mnie...
Przydatność 75% Łańcuch pomocy
1. Ocena, zabezpieczenie miejsca wypadku • Rozpoznanie (co się wydarzyło i co może się jeszcze wydarzyć) • Jakie są zagrożenia ( dla ratującego, poszkodowanych i świadków zdarzenia) • Zabezpieczenie m-ca wypadku aby zapobiec kolejnym nieszczęśliwym zdarzeniom • Zebrać informacje od świadków 2. Ocena ilości i stanu poszkodowanych • Ilu jest poszkodowanych...
Przydatność 50% Stowarzyszenia Pomocy
Nazwa: stowarzyszenie Pomocy Nieletnim Narkomanom Siedziba: ul. Szpitalna 276 Piekary Śląskie Teren Działania: ogólnopolski Osoba reprezentująca: psycholog Karolina Nowak (dane fikcjne) Cele działania: -swiadczenie wszechstonnej pomocy młodzieży, która nie potrafi sobie poradzić z "używkami" -pokrywanie w miarę posiadanych środków kosztów leczenia i badać...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
3 0
antekL1 23.6.2016 (09:10)
Załącznik "dsc_0089.jpg"
---------------------------
Zad. 1. [ Czytaj proszę x^2 jako "x do kwadratu" ]
a)
Każdy z nawiasów może być zerem. Do rozwiązania mamy trzy równania:
x + 2 = 0 ; stąd x1 = - 2
x + 5 = 0 ; stąd x2 = - 5
x^2 - 2x - 16 = 0 ; rozwiązujemy to równanie kwadratowe
delta = (-2)^2 - 4 * 1* (-16) = 68 ; pierwiastek(delta) = 2 * pierwiastek(17)
x3 = [ 2 - 2 * pierwiastek(17) ] / 2 = 1 - pierwiastek(17)
x4 = [ 2 + 2 * pierwiastek(17) ] / 2 = 1 + pierwiastek(17)
b)
W mianowniku nie może być zera więc eliminujemy x = 1/5.
Dziedziną równania jest D = R / { 1/5 }
Mnożymy obie strony przez mianownik
4x + 5 = 5x - 1 ; stąd
x = 6
===============================
Zad. 2.
Górny przykład:
Wykorzystujemy to, że w zadaniu jest "potęga potęgi", a to oznacza mnożenie wykładników. Najpierw obliczamy więc iloczyn:
[ pierwiastek(7) - 1 ] * [ pierwiastek(7) + 1 ] = 7 - 1 = 6
Zostaje do obliczenia: 3^6 = 729
Dolny przykład:
Nie wiem, PO CO nawiasy wokół "2" ??? Porównałem to z innym zestawem Twoich zadań i wydaje mi się, że w obu zestawach jest "coś nie tak" w tym przykładzie. Ale każą liczyć, to liczymy. najpierw iloczyn wykładników:
[ pierwiastek(2) + pierwiastek(5) ] * [ pierwiastek(2) + pierwiastek(5) ] =
= 2 + 2 * pierwiastek(2*5) + 5 = 7 + 2 * pierwiastek(10)
Do policzenia mamy:
2 ^ [ 7 + 2 * pierwiastek(10) ]
Można to zapisać jako: 2^7 * 2^ [ 2 *pierwiastek(10) ] i następnie jako:
128 * 4 ^ [ pierwiastek(10) ].
Dalej nie da się sensownie przekształcić, a przynajmniej ja nie widzę takiej mozliwości.
===============================
Zad. 3.
Też nieścisłości są w treści zadania bo każą narysować wykres funkcji "małe g(x)",
a podany jest wzór na "duże G(x)". Ale załóżmy, że chodzi o g(x).
Wykres f(x). Narysuj (malejącą) krzywą wykładniczą przez punkty na przykład:
(-2; 9), (-1; 3), (0; 1), (1; 1/3), (2; 1/9)
Teraz przekształcamy wykres f(x)
g(x) = (1/3) ^ (x + 1) -- przesuń wykres f(x) o 1 w poziomie w LEWO
g(x) = (1/3) ^ (-x) -- odbij wykres f(x) względem osi OY (wyjdzie rosnąca funkcja)
g(x) = (1/3) ^ x - 1 -- przesuń wykres f(2) o 2 w pionie w DÓŁ.
===============================
Zad. 4.
Zauważ, że a5 = a1 + 4r oraz a9 = a1 + 8r więc:
a9 - a5 = 4r ; stąd:
35 - 19 = 4r ; czyli
16 = 4r
r = 4 <--------------------- mamy różnicę ciągu
a1 = a5 - 4r = 19 - 16
a1 = 3 <------------------- mamy pierwszy wyraz ciągu.
Szukany ciąg to: an = 3 + 4(n - 1) = -1 + 4n [ wybierz postać jaką chcesz ]
===============================
Zad. 5.
W ciągu arytmetycznym środkowy wyraz jest średnią arytmetyczną sąsiednich wyrazów, dostajemy więc równanie:
5x + 1 = (8x - 2 + x) / 2 ; mnożymy przez 2
10x + 2 = 9x - 2 ; stąd
x = - 4
===============================
W razie pytań pisz proszę na priv.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
antekL1 23.6.2016 (09:34)
W zadaniu 2 ma być:
g(x) = (1/3) ^ x - 2 -- przesuń wykres f(x) o 2 w pionie w DÓŁ.
Przepraszam, za późno zauważyłem, minął czas na poprawki :(