Treść zadania

strix

Witam.Proszę o rozwiązanie tych zadań wraz z wytłumaczeniem w miarę możliwości.

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    [ czytaj proszę ^2 jako "do kwadratu" itp ]
    [ Oba załączniki zawierają te same zadania ]
    ----------------------

    1.
    Rozwiązanie równania z^2 + 2 i z + 4 = 0
    delta = (2 i)^2 - 4 * 1 * 4 = - 4 - 16 = - 20.
    Pierwiastek(delta) = 2 i * pierwiastek(5)
    z1 = 2 i * [ -1 - pierwiastek(5) ] / 2 = i * [ -1 - pierwiastek(5) ]
    z1 = 2 i * [ -1 + pierwiastek(5) ] / 2 = i * [ -1 + pierwiastek(5) ]

    z1 + z2 = - 2 i ; czyli | z1 + z2 | = 2
    z1 * z2 = (i)^2 * [ (-1)^2 - pierwiastek(5)^2 ] = -1 * (1 - 5) = 4
    całe wyrażenie = (2/4) * [ pierwiastek(2) + 2 i ] = pierwiastek(2) / 2 + i
    ===================

    2.
    Rząd macierzy głównej jest równy 2, tak samo rząd macierzy rozszerzonej.
    Ilość niewiadomych wynosi 3 więc jedną z nich (np. "z") wybieramy jako parametr.
    Mamy teraz układ:
    x + y = 2 - 2z
    2x + y = -2 + 3z ; stąd dowolną metodą dostajemy:

    x = - 4 + 5z; y = 6 - 7z ( zbiór rozwiązań tworzy linię prosto w R^3 )
    ======================

    3
    Na przykład: F(x1, x2) = x1^2 + x2^2 - 4 x1 x2
    Forma jest nieokreślona gdyż może mieć ujemne i dodatnie wartości:
    F[1, 1] = -2 ale F[1, -1] = 6
    ======================

    4.
    Nieprawdziwe
    Kontrprzykład:
    Weź macierze A = B z przestrzeni R^(2 x 2) złożone z samych liczb "1", czyli
    1 1
    1 1
    A * B to macierz złożona z samych liczb "2".
    rz(A * B) = 1 czyli jest < n, ale det(A * B) = 0
    ======================

    5.
    Iloczyn wektorowy obliczamy jako wyznacznik macierzy:
    1 -1 2 <-------- wektor c
    0 -3 2 <-------- wektor a
    i j k <-------- wersory osi.

    Otrzymujemy: c X a = 4 i - 2 j - 3k czyli wektor (4, -2, -3)

    |c X a| = pierwiastek [ 4^2 + (-2)^2 + (-3)^2 ] = pierwiastek(29)

    a * c = 0 * 1 + (-3)*(-1) + 2 * 2 = 7
    (a * c) b = 7b = (14, 7, -14)
    ======================

Podobne materiały

Przydatność 60% Sprawdzian sole wraz odpowiedziami

Życzę powodzenia :) sprawdzian w załączniku

Przydatność 65% Sudety wraz z Przedgórzem Sudeckim

1. Położenie Sudety położone są w południowo- zachodniej Polsce, północnych Czechach i w Niemczech (zachodni skraj Sudetów). Ciągną się od Gór Łużyckich na zachodzie do Bramy Morawskiej na wschodzie (ok. 300 km). Od północy linia uskoku brzeżnego oddziela Sudety od Przedgórza Sudeckiego. 2. Podział Sudety dzielimy na następujące regiony:  Sudety Zachodnie (w ich...

Przydatność 65% Młoda Polska - opracowanie wraz z lekturami.

DATY I NAZWA – Za początek Młodej Polski uważa się koniec XIX wieku, (rok 1890) kiedy to ukazują się pierwsze tomiki polskich modernistów (debiut K.PTetmajera, Andrzej Niemojewski, Franciszek Nowicki). Koniec wyznaczył koniec pierwszej wojny światowej w 1918 r., odzyskanie przez Polaków niepodległości Nazwa “Młoda Polska” po raz pierwszy pojawiła się jako tytuł cyklu...

Przydatność 80% 10 metod otrzymywania soli wraz z przykładami

1. METAL + NIEMETAL ----> SÓL BEZTLENOWA (sól kwasu beztlenowego) Jest najprostrzy sposób otrzymywania soli beztlenowych. Należy jednak pamiętać, iż nie wszystkie metale przereagują w powyższej reakcji. Chodzi tu głównie o metale szlachetne jak: Au (złoto), Ag (srebro), Cu (miedź). PRZYKŁADY (najpierw cząsteczkowo, a później jonowo i jonowo w sposób skrócony): a) 2 Na +...

Przydatność 70% Wykonanie kwietnika wraz z opisem roślin doniczkowych

Zespół Szkół Agroekonomicznych w Wolinie Wawrzyniec Jaśkiewicz Klasa V TO PRACA DYPLOMOWA Temat: Wykonanie kwietnika wraz z opisem sześciu roślin doniczkowych Praca napisana pod kierunkem mgr Małgorzaty Matys SPIS TREŚCI 1. Wstęp 2. Cel pracy 3. Charakterystyka i zasady uprawy wybranych gatunków roślin ozdobnych AESCHYNANTHUS (Aeschynanthus lobbianus...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji